S influencericom i stručnjakom za oglašavanje smo razgovarali o TikToku i razbili neke mitove
Ne, TikTok ne koriste samo djeca. Ne, video sadržaj nije najvažniji element za uspjeh na TikToku. I ne, influencanje nije lak posao – ima svoje prednosti i mane. Razgovarali smo s hrvatskom TikTok influencericom Nikom Ilčić te stručnjakom za oglašavanje Aljažem Peklajem, i doznali više o tome kako funkcionira ova društvena mreža. Više o toj temi možete čuti na Weekend Media Festivalu u Rovinju koji se održava ovaj vikend, na kojem će sudjelovati i naši sugovornici.
Dok jedni tek uče koristiti društvene mreže, drugi od njih već itekako dobro žive. To je posebno točno kada je riječ o TikToku. TikTok je od 2018. godine, kada je postao dostupan u većini zemalja svijeta, prikupio više od milijardu aktivnih korisnika.
Ideja da je TikTok ‘samo neka aplikacija na kojoj ljudi plešu’ koja je prevladavala u trenu kada je ova društvena mreža buknula i kod nas, zapravo ne može biti dalje od istine. Slično je i s nekim drugim mitovima, poput onih da TikTok koriste samo djeca ili da se od njega ne može stvoriti karijera.
Milenijalci koriste TikTok jednako kao i genZ
Kada čujemo riječi ‘TikTok’ i ‘karijera’, najčešće prvo pomislimo na influencere, no i mnoge tvrtke ih koriste kako bi se tamo oglašavale. To znači da TikTok može postati naš posao ako se želimo baviti marketingom. O toj strani TikToka smo razgovarali s Aljažem Peklajem, stručnjakom za oglašavanje te partnerom i strateškim direktorom tvrtke BOLD GROUP iz Sjedinjenih Američkih Država. Upitali smo ga o jednom od uvriježenih mitova o ovoj društvenoj mreži – koriste li ga stvarno samo djeca?
– Istina je da je generacija Z prva počela aktivno koristiti TikTok i prilagodila ga kao vlastitu platformu, ali trendovi se mijenjaju. TikTok je izvrstan za obrazovanje generacije Z kao novih i nadolazećih potrošača. No, prema najnovijim statistikama TikToka, više od 35 % korisnika ima 20-29 godina, a više od 18 % njih ima 30-39 godina, što znači da možemo ciljati i na korisnike s kupovnom moći na TikToku, rekao je Aljaž.
Ako vas teme TikToka i društvenih mreža fasciniraju, zanimat će vas i da se uskoro održava najveća regionalna komunikacijska konferencija koja se bavi, između ostalog, i njima. Riječ je o Weekend Media Festivalu koji se održava od 22. do 25. rujna u Rovinju. Osim naših sugovornika, konferencija će ugostiti i druge zanimljive stručnjake.
Između ostalih, tu su Ghada Wali, najmlađa TED govornica za MENA regiju i jedna od najutjecajnih žena u Egiptu koja se našla i na Forbesovoj listi 30 Under 30; Michael Selden, suosnivač kompanije Finless Food koja proizvodi riblje meso iz biljaka; te Fabio Seidl, direktor za globalni kreativni razvoj u Meti koji stoji iza kampanja Instagrama, Facebook i WhatsAppa. Program konferencije pronađite ovdje.
Na TikToku bismo uskoro mogli gledati serije kao na Netflixu
Aljaž će na konferenciji sudjelovati u sklopu dva panela s temom TikToka. O toj je temi važno pričati već danas, jer TikTok je budućnost. To nam je potvrdio i Aljaž, dajući i svoja predviđanja. U skoroj budućnosti bismo ga mogli koristiti kao tražilicu, umjesto Googlea, ali i kao web shop za kupovanje. Postoji i potencijal da on postane platforma za učenje, rekao je Aljaž, jer već sada tamo dobivamo korisne informacije u obliku kratkih videa. No sigurno će postati konkurencija Netflixu, smatra Aljaž, kada se budemo mogli pretplaćivati na serijale kreatora.
– Mislim da će se TikTok nastaviti razvijati i da će njegova popularnost i dalje postajati sve veća. Već je promijenio filmsku i glazbenu industriju, ali ovo je tek početak. Generacija Z već bira TikTok umjesto Googlea kao svoju preferiranu tražilicu pa mislim da će TikTok uložiti puno truda u usavršavanje svog preglednika. TikTok će definitivno postati Netflix za konzumaciju vertikalnog video sadržaja i možemo očekivati da će većina korisnika uskoro imati mogućnost pokretanja vlastite pretplatničke video serije, komentirao je Aljaž budućnost ove društvene mreže.
‘TikTok je najiskrenija platforma’
Istražujući ovu temu s druge strane ekrana, one kreatorske, došli smo i do TikTok influencerice i vizažistice Nike Ilčić (@nedaj.se.nikka). Nika uskoro puni 22 godine, ali iza nje je već dugogodišnja karijera koju je počela graditi sa svojih 14 godina. Prvi TikTok objavila je 2019. godine, otkada je prikupila više od 257 tisuća pratitelja. Njeni početci zapravo su bili na YouTubeu na kojem ima 266 tisuća pretplatnika.
Danas je kreiranje sadržaja za društvene mreže njen full-time posao, rekla nam je. Prvi mailovi za poslovne suradnje počeli su stizati kada je došla do kojih 80 tisuća pretplatnika na YouTubeu. To su većinom bili upiti za kompenzaciju, rekla je, ali mora se od nekuda početi. U ovoj fazi svoje karijere već istražuje i nove stvari koje ju zanimaju.
– Stvaram sadržaj za društvene mreže od 2014., dakle već 8 godina. Na to su me motivirale kreatorice iz inozemstva, čije sam profile pratila godinama prije nego što sam odlučila realizirati svoj prvi video. TikTok mi je za sada najdraža platforma. Sviđa mi je zato što je „najiskrenija“ platforma od svih i osjećam se najugodnije baš na TikToku, ali i kreirajući sadržaj za TikTok, ispričala nam je Nika.
Vještine stečene kroz TikTok mogu se unovčiti i na druge načine
Nika već sada zna da se influencanjem neće baviti do kraja života. Do sada je stekla već jako puno iskustva koje planira iskoristiti kako bi realizirala novi biznis. Razmišlja o tome da se okuša u edukacijskoj industriji i svoje znanje unovči stvarajući edukacije o kreiranju za društvene mreže. Dio svog znanja podijelit će i na Weekend Media Festivalu u Rovinju, gdje će sudjelovati na panelu Ekonomija strasti.
Sudionici će čuti sve o najaktualnijim trendovima u segmentu društvenih medija. Čut će i kako iskoristiti društvene platforme za razvoj businessa, vlastitog ili tuđeg. Zanima li vas ova ili druge srodne teme, provjerite program konferencije, a mi smo Niku pitali da nam ukratko objasni što je potrebno da bismo na TikToku bili uspješni.
– Isključivo autentičnost, sve ostale stvari poput montaže i administrativnog dijela se uče putem ili uz pomoć osobe koja zna o tome, pojasnila je Nika.
Influencanje je posao kao i svaki drugi
Ona sama je puno učila na vlastitim greškama, rekla je, ali ne misli da je to najučinkovitiji način. Greške nas mogu koštati karijere, stoga je bolje biti informiran. Na kraju dana, influencanje je posao koji, kao i svaki drugi, ima svoje prednosti i mane, naglasila je. Ukazala nam je i na problem koji često prođe nezapažen kada se priča o influencerima, a to je njihovo mentalno zdravlje.
– Ja bih rekla da ljudi ne razumiju ništa vezano za moj posao sve dok se ne odluče informirati. Jednom kada skupe sve informacije koje su im potrebne, većina spusti zidove i shvati da je ovo običan posao, baš kao i svi drugi. Naravno da ima svoje mane, ali ima i prednosti. Jedna od tih mana je psihičko zdravlje koje je upitno kod apsolutno svakog influencera. Ljudi ne razumiju koliko nekad zna biti teško voditi dva različita života na društvenim mrežama i privatno, zaključila je Nika za kraj.
Tekst je nastao u suradnji Native studija portala srednja.hr i Weekend Media Festivala