Sabor izglasao nova pravila za osobne i vozačke: Pogledajte što vam je činiti ako isteknu tijekom epidemije
U prošloj godini izdano je u policijskim upravama i postajama čak 565.524 osobnih iskaznica i 284.559 vozačkih dozvola. Trenutno je u tijeku epidemija i na snazi su mjere poput zabrana većih okupljanja, putovanja iz mjesta prebivališta, ali što je s osobama kojima tijekom epidemije istekne osobna iskaznica ili vozačka dozvola? Proteklog utorka na snagu su stupile izmjene zakona kojim je produljen rok za podnošenje zahtjeva za izradu istekle osobne i vozačke.
Prethodno ih je usvojila Vlada, a jučer su i u Saboru izglasane izmjene Zakona o osobnoj iskaznici te Zakona o sigurnosti na cestama. U oba slučaja produljen je rok u kojemu je moguće podnijeti zahtjev za promjenom osobne i produljenjem valjanosti vozačke nakon što su istekle.
Produljen rok za podnošenje zahtjeva
O sada, za vrijeme trajanja epidemije bolesti COVID-19 uzrokovane virusom SARS-CoV-2, građanin ne mora podnijeti zahtjev za izdavanje nove osobne iskaznice najdulje 30 dana od dana proglašenja prestanka epidemije. Dakle, nakon što ministar zdravstva proglasi završetak epidemije u Hrvatskoj, imate 30 dana da podnesete novi zahtjev, a do tada smijete koristiti staru osobnu. Podsjetimo, u uvjetima kada nema epidemije, rok za podnošenje zahtjeva za izradu nove osobne je 15 dana.
Isto pravilo vrijedi i za one kojima ovih dana istječe vozačka dozvola – zahtjev za produljenjem roka važenja možete podnijeti najdulje 30 dana od dana proglašenja prestanka epidemije, a do tada, ako već imate nuždu kretati se, možete koristiti staru vozačku.
Preuzimanje gotove osobne
Što je s onima koji su već podnijeli zahtjeve i nove isprave su im izrađene? Takvi će od MUP-a dobiti broj ili mail na koji se mogu javiti, a potom će s policijskom postajom dogovoriti termin preuzimanja iskaznice.
– Kako bi se unatoč uvedenim promjenama uvjeta života i režima poslovanja funkcioniranje nužnih i potrebnih rutina održalo na optimalnoj razini, Ministarstvo unutarnjih poslova obavještava sve građane kojima izrađene osobne isprave nisu uručene, a koji su pri predaji zahtjeva ostavili kontakt brojeve svojih telefona, da će u narednim danima zaprimiti obavijest našeg Ministarstva radi dogovora oko termina uručenja isprave. Obavijest će sadržavati podatak o broju telefona i e-adresi policijske uprave ili postaje, na koju se trebaju javiti zbog dogovora o terminu preuzimanja izrađene isprave. Kako se zbog epidemije COVID-19 te zaštite zdravlja građana i zaposlenika MUP-a, ne bi stvarale gužve, termini će biti individualizirani, pa će se uručenja isprava obavljati postupno, kroz određeno razdoblje, priopćili su iz MUP-a te apelirali da se građeni pridržavaju danih uputa prilikom preuzimanja osobnih isprava, zbog zaštite njih samih i svih nas.