Pretraga

‘Samo najhrabriji putnici ostaju u tramvaju kad uđe čovjek u ZET-ovoj jakni’

A- A+

Glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić jutros je gostovao na Soundset plavome gdje je govorio o gorućem problemu zagrebačkog javnog prijevoza – švercanju. Priznao je kako se i sam nekada vozio tramvajima i autobusima bez karte ili pokaza. Jurić je također istaknuo da kad u vozilo uđe čovjek u ZET-ovoj jakni, pa makar to bio i vozač koji ide na posao, polovica putnika napušta tramvaj ili autobus, a ostaju samo oni hrabri. U ZET-u rade na modelu vraćanja naplata karata putem SMS-a, ali nisu zadovoljni činjenicom da je naplata kazni prebačena na komunalne redare.

Foto: srednja.hr

Kupovanje mjesečnik ili godišnjih pokaza, kao ni karata, još uvijek nije postala ustaljena navika među građanima Lijepe naše. Stoga je švercanje i dalje gorući problem među pružateljima usluga javnog prijevoza. Upravo o toj temi pričao je jutros na Soundset plavome glasnogovornik ZET-a Tomislav Jurić te otkrio pokoju pikanteriju iz vlastitog života kad su u pitanju zagrebački tramvaji i autobusi.

Izdvojeni članak

ZET planira švercerima ukinuti subvencije, a planira i nove kazne te kaznene prijave

Glasnogovornik ZET-a i sam bio švercer

Jurić je priznao da se prije i sam švercao te je istaknuo kako su takve ilegalne radnje veliki problem za ZET-ov budžet. – Mi smo od 1. listopada snizili cijene karata i uspjeli smo postići dobar, ali ne dovoljno dobar efekt. Promijenili smo omjer putnika bez karte. Nekada se švercalo 60 posto putnika, a 40 posto ih je imalo kartu. Sad je to obrnuto, izjavio je glasnogovornik Jurić dodajući da je i 40 posto putnika bez karte puno.

No upravo zbog tendencije da se i ta brojka smanji, karte na pregled od putnika većinom traže kontrolori u civilnoj odjeći.

– Činjenica je da, kad uđe čovjek u ZET-ovoj jakni, pa makar to bio i vozač koji ide na posao, izgubimo 50 posto putnika, a ostanu samo hrabri, rekao je ZET-ov glasnogovornik kroz smijeh. Dodao je kako im nije cilj provoditi represiju nego naplatiti pruženu uslugu.

Izdvojeni članak

ZET-ovci konačno odlučili koliko će iznositi kazne, pokazi i karte

Povratak SMS karata

Naplata kazne za švercanje, kako je Jurić objasnio, sada je prebačena na komunalne redare što se njima u ZET-u načelno manje sviđa. No glasnogovornik je potvrdio da se radi na razvoju sustava kojim bi se izmijenila naplata karte i to prema prijeđenom putu ili vremenom, o čemu je još uvijek preuranjeno govoriti.

– Ako kažemo da je pet kuna, lupam, tri stanice, koliko će biti 26?, zapitao se Jurić prilikom gostovanja na Soundset plavome. Za kraj je otkrio slušateljima da se još uvijek radi na razvijanju modela koji bi vratio SMS naplatu karata nakon što je ukinuta zbog korištenja raznih aplikacija koje su neko vrijeme uspješno varale ZET-ove kontrolore.