Šefica obrazovne Agencije posramila Školu za život: Kaže da se radi o priči posloženoj tek izvana
Dubravka Brezak Stamać, ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje, danas je poručila kako projekt Ministarstva koji najesen ulazi u sve škole zasigurno nije cjelovita reforma obrazovanja. Brezak Stamać, ujedno profesorica hrvatskog jezika te članica HDZ-a, u razgovoru za N1 televiziju između redaka je dala naslutiti kako nije pretjerano zadovoljna edukacijama koje je Ministarstvo ponudilo nastavnicima te kako ključ reforme ne bi trebala biti opremljenost škola, već dobri i pripremljeni učitelji.
– Ovo je prva etapa reforme koja je nazvana Školom za život i ne možemo reći da će ujesen, kada ta reforma krene u škole, biti konačno okončana. To je jedan veliki projekt od više godina, ovo je bio sam početak. Ako me pitate o edukaciji nastavnika i učitelja i koliko su oni spremni, to ćemo vidjeti na jesen kada krene nastava, ali ono što ja znam, znam da su postojale, uglavnom su to bile online virtualne edukacije kojima se željelo postići što bržu propulzivnost, obuhvatiti što više nastavnika, poručila je danas u razgovoru za N1 televiziju Dubravka Brezak Stamać, ravnateljica Agencije za odgoj i obrazovanje.
Škola za život nije CKR: ‘Imamo izvana jednu pristojno posloženu priču’
Poručila je kako će od 23. kolovoza do početka rujna biti aktualne edukacije uživo i savjetovanja u koja će regionalno i međužupanijski biti uključeni savjetnici Agencije, tvrdeći kako će sami učitelji i profesori pokazati jesu li spremni za uvođenje Škole za život u učionice. Dodala je i kako do lipnja Agencija nije sudjelovala u procesu Škole za život.
– Mojim dolaskom je i istaknuta ta želja da savjetnici sudjeluju barem u ovom zadnjem procesu, kada će Agencija kroz regionalne i međužupanijske susrete ući do samih nastavnika i učitelja, rekla je i dodala kako je sva njena suradnja s MZO-om svedena na susrete i ‘spuštena na razinu’ ministričine pomoćnice Lidije Kralj.
Brezak Stamać bila je jasna i u tumačenju značaja Škole za život. Smatra kako se ne radi o cjelovitoj reformi obrazovanja te kako je Škola za život izvana tek jedna pristojno posložena priča.
Škola za život ne donosi rasterećenje predmeta
– Škola za život nije isto što i Cjelovita kurikularna reforma. Ova reforma koja nam najesen ulazi u škole nije obuhvatila primjerice predškolski odgoj, mi smo i dalje jedna od rijetkih zemalja EU s osmogodišnjim osnovnim obrazovanjem, a kolege u školama nemaju rasterećenje predmeta, i dalje ćemo imati 15 predmeta koliko ih imamo. Ono što je novo, svakako bogatija računalna oprema za škole, zatim informatika ne samo kao izborni već i obvezni predmet u osnovnoj školi, a novi su još udžbenici i kurikulumi. Imamo izvana jednu pristojno posloženu priču, ali to još uvijek nije Cjelovita kurikularna reforma, poručila je šefica AZOO-a.
Vezano za nedavno predstavljene rezultate evaluacije eksperimentalne Škole za život, koji su pokazali poražavajuće brojke o napretku učenika u rješavanju problema i logičkom razmišljanju, Brezak Stamać smatra da se nikakvi učinci ne mogu vidjeti jer je to bio samo eksperimentalni dio.
Dobri i pripremljeni učitelji ključ reforme
– Tek sada ćemo ući u proces, ali to nije Cjelovita kurikularna reforma, još jednom je naglasila te dodala kako u tome procesu ključ neće biti opremljenost škola, već dobri i pripremljeni učitelji. Dodala je kako su učestalo usavršavanje, jaka profesionalizacija i ugled struke te autonomija učitelja tri najvažnija preduvjeta za svaku reformu.
Odgovarajući na pitanje o najavljenom administrativnom rasterećenju nastavnika, rekla je kako ne vjeruje da će do njega doći te da povećanje plaća zasigurno neće biti ni u rujnu ni u listopadu.
– Nisam financijski stručnjak, ali znam da postoji nekakav godišnji proračun u kojem se planira povećanje plaća, osim toga škole su potpisale sa sindikatima određeni ugovor kojim će te plaće nešto rasti, ali pravilnik o napredovanju i nagrađivanju je prvi jači segment da određeni ljudi budu adekvatno plaćeni za ono što rade, kazala je Brezak Stamać.