Šest i pol tisuća hrvatskih nastavnika, pedagoga, psihologa i ravnatelja potpisalo je peticiju kojom traže strožije mjere za nasilne učenike u razredima. Nastavnici su nemoćni u smanjenju nasilničkog ponašanja jer sve što mogu napraviti je svedeno na pustu papirologiju. Po trenutnom zakonu službeno ne smiju učenika niti izbaciti van iz učionice ako radi nered. Zbog toga peticijom od odgovornih institucija traže promjene zakona koje će im omogućiti da sankcioniraju učenika bez previše papirologije.
Udruga ‘Nastavnici organizirano’ prije desetak dana uručila je Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta peticiju kojom za početak traže da učenika mogu udaljiti s nastave ako ometa druge učenike. Udaljenje s nastave bilo bi na jedan školski sat, ali po potrebi i na jedan ili više dana. Ovakve mjere udaljavanja s nastave traži čak šest i pol tisuća nastavnika, ravnatelja i drugih prosvjetara.
Krajnja mjera je premještaj učenika, no to ne rješava problem
Nastavnici u mnogim hrvatskim školama svakodnevno se susreću s nasilnim učenicima, a brojne mjere koje trebaju poduzeti kako bi smanjili takvo ponašanje su uglavnom birokratske. Uz brojnu papirologiju, rijetko koji nasilnički ispad učenika zaista bude sankcioniran. Zbog toga je šest i pol tisuća prosvjetara potpisalo peticiju, kako bi ostali učenici mogli imati normalnu nastavu.
– Nastavniku će na kraju sata plaća ostati ista, dok će najteže dugoročne posljedice zbog uništene nastave osjećati drugi učenici, objasnio nam je Dalibor Perković iz udruge ‘Nastavnici organizirano’.
Nastavnici su nezadovoljni što su sve dosadašnje mjere za suzbijanje nasilničkih ispada pod nastavom svedene na papirologiju. Jedina krajnja mjera koja u suštini ne rješava problem jest premještaj učenika u drugi razred ili drugu školu.
‘MZOS probleme mete pod tepih’
Kad je peticija predana u MZOS, rečeno im je da bi se za nove pedagoške mjere trebao mjenjati postojeći Zakon o odgoju i obrazovanju, no to se neće dogoditi jer je sam Zakon doživio maksimalan broj izmjena. To znači da je potrebno donijeti novi zakon, a najavljeno je da to više neće biti jedan dokument već dva zakona, jedan za osnovne te drugi za srednje škole.
Međutim, nije poznato kad bi se uopće počelo raditi na tom zakonu, niti kad bi on mogao biti donesen. Predstavnicima udruge koji su donijeli peticiju u MZOS je većina prijedloga za rješavanje ovog problema odbijena uz opravdanja da nema dovoljno novaca ili ljudi, te ‘da nije to tako jednostavno u sadašnjoj situaciji.’
– Ministarstvo odgađa probleme i mete ih pod tepih jer ih nije sposobno riješiti. Na nama je da shvatimo da nam nitko neće pomoći ako si sami ne pomognemo i ne napravimo što veći mogući pritisak da se neke stvari napokon promijene, zaključio je nastavnik Perković.
Daljnji koraci ove udruge i nastavnika koji su potpisali peticiju jest inzistiranje da se pokrene javna rasprava o ovom problemu, kako bi se zahtjevi šest i pol tisuća hrvatskih prosvjetara uvažili.