Broj prometnih nesreća posljednih je godina u kontinuiranom padu, a statistike pokazuju kako zakon o ‘mladim vozačima’ daje plodove te da populacija do 24 godine sve rijeđe strada na cestama.
Broj prometnih nesreća na hrvatskim cestama u velikom je padu, a pozitivan napredak ostvarili su i mladi. Vozači do 24 godine u prvih osam mjeseci 2014. skrivili su skoro duplo manje nesreća sa smrtno stradalima nego li u istom razdoblju prošle godine.
Broj prometnih nesreća u kontinuiranom padu
Općenito, u Republici Hrvatskoj stanje sigurnosti u cestovnom prometu najbolje je u povijesti. Kontinuirano se smanjuje broj prometnih nesreća. Prema podacima objavljenim na stranicama Ministarstva unutarnjih poslova ove je godine skoro deset posto manje prometnih nesreća nego li u 2013. Pozitivan trend prisutan je već nekoliko godina.
Ako stare podatke iz 2006. usporedimo s današnjima, čini se kako je vožnja automobila u Hrvatskoj tada bila jedan od najopasnijih ekstremnih sportova, a naše prometnice sličnije Divljem zapadu. Prije samo osam godina na hrvatskim je cestama poginulo 40 posto više ljudi te je bilo 30 tisuća više prometnih nesreća nego li prošle godine.
I mladi vozači znatno odgovorniji
Kategorija ‘mladi vozač’ pod lupom je Ustavnog suda, a ocjena ustavnosti će biti donesena sljedeće godine. Ograničenja za vozače do 24 godine starosti dovedena su u pitanje odmah nakon njihovog uvođenja.
Najnelogičnijom se čini odredba da netko s čak pet godina iskustva u prometu ne može upravljati vozilom s više od 80 kW, dok osoba koja vozački položi tek s 30 godina odmah po izlasku iz autoškole može sjesti za upravljač trkačih automobila. Međutim, statistički pokazatelji ne idu u prilog protivnicima ove, po njima diskriminirajuće podjele, a mladi su sve rjeđe odgovorni za naslove u crnoj kronici.
– Kontinuirano unapređivanje provedbenih propisa u proteklom razdoblju u cilju podizanja kvalitete osposobljavanja kandidata za vozače, ali i dosljedna kontrola provedbe propisanih standarda u velikoj mjeri je utjecalo na značajno smanjenje posljedica koje u cestvonom prometu uzrokuju mladi vozači, iz MUP-a su nam objasnili zašto je po njima sve manje nesreća koje su skrivili mladi.
Za kraj valja staknuti kako su prema dostupnim podacima, vozači do 24 godine starosti u prvih osam mjeseci ove godine bili odgovorni za više od dvije i pol tisuće nesreća u kojima je ozljeđeno oko tisuću osoba, dok je osamnaestero ljudi poginulo.