Pretraga

Sigurnost na hrvatskim cestama najbolja u povijesti

A- A+

Broj prometnih nesreća posljednih je godina u kontinuiranom padu, a statistike pokazuju kako zakon o ‘mladim vozačima’ daje plodove te da populacija do 24 godine sve rijeđe strada na cestama.

Ivan Klindić www.ivanklindic.info

Broj prometnih nesreća na hrvatskim cestama u velikom je padu, a pozitivan napredak ostvarili su i mladi. Vozači do 24 godine u prvih osam mjeseci 2014. skrivili su skoro duplo manje nesreća sa smrtno stradalima nego li u istom razdoblju prošle godine.

Izdvojeni članak

Filozofski fakultet prvi u Hrvatskoj uveo kolegij o prometnoj kulturi

Broj prometnih nesreća u kontinuiranom padu

Općenito, u Republici Hrvatskoj stanje sigurnosti u cestovnom prometu najbolje je u povijesti. Kontinuirano se smanjuje broj prometnih nesreća. Prema podacima objavljenim na stranicama Ministarstva unutarnjih poslova ove je godine skoro deset posto manje prometnih nesreća nego li u 2013. Pozitivan trend prisutan je već nekoliko godina.

Ako stare podatke iz 2006. usporedimo s današnjima, čini se kako je vožnja automobila u Hrvatskoj tada bila jedan od najopasnijih ekstremnih sportova, a naše prometnice sličnije Divljem zapadu. Prije samo osam godina na hrvatskim je cestama poginulo 40 posto više ljudi te je bilo 30 tisuća više prometnih nesreća nego li prošle godine.

Izdvojeni članak

MUP otkrio najbizarnije dojave Hrvata

I mladi vozači znatno odgovorniji

Kategorija ‘mladi vozač’ pod lupom je Ustavnog suda, a ocjena ustavnosti će biti donesena sljedeće godine. Ograničenja za vozače do 24 godine starosti dovedena su u pitanje odmah nakon njihovog uvođenja.

Najnelogičnijom se čini odredba da netko s čak pet godina iskustva u prometu ne može upravljati vozilom s više od 80 kW, dok osoba koja vozački položi tek s 30 godina odmah po izlasku iz autoškole može sjesti za upravljač trkačih automobila. Međutim, statistički pokazatelji ne idu u prilog protivnicima ove, po njima diskriminirajuće podjele, a mladi su sve rjeđe odgovorni za naslove u crnoj kronici.

– Kontinuirano unapređivanje provedbenih propisa u proteklom razdoblju u cilju podizanja kvalitete osposobljavanja kandidata za vozače, ali i dosljedna kontrola provedbe propisanih standarda u velikoj mjeri je utjecalo na značajno smanjenje posljedica koje u cestvonom prometu uzrokuju mladi vozači, iz MUP-a su nam objasnili zašto je po njima sve manje nesreća koje su skrivili mladi.

Za kraj valja staknuti kako su prema dostupnim podacima, vozači do 24 godine starosti u prvih osam mjeseci ove godine bili odgovorni za više od dvije i pol  tisuće nesreća u kojima je ozljeđeno oko tisuću osoba, dok je osamnaestero ljudi poginulo.