Škola Vladimira Preloga hit među osmašima: Imaju više kandidata s 5,0 nego upisnih mjesta
Pojedine srednje škole u Hrvatskoj apsolutni su hit među osmašima koji su trenutačno u procesu upisa. Sve je češći slučaj da dobar dio upisnih mjesta u pojedinoj školi otpada na one učenike koji su ostvarili više od 80 bodova, a potom se ostatak kvote popunjava s učenicima koji imaju ostvarenih 80 bodova. No što se događa u slučaju kada je preostalih upisnih mjesta manje od broja učenika koji imaju 80 bodova? Hoće li se svi oni s 80 bodova moći upisati, hoće li se razredi proširivati ili će se formirati novi razredni odjeli?
Jedna od srednjih škola koju ove godine želi upisati daleko veći broj učenika od predviđenih upisnih mjesta jest i zagrebačka Prirodoslovna škola Vladimira Preloga. U prvom danu upisa, Prelog je zabilježio čak 1.860 prijava, no školu će u konačnici moći upisati samo 258 učenika. Osim toga, prema informacijama koje smo dobili od roditelja učenika kojima je Prelog prvi izbor, kvota za gimnazijski smjer popunjavat će se s učenicima koji su ostvarili više od 80 bodova i onima s okruglo 80 bodova. No, njih je više od predviđene upisne kvote.
Nas, kao i brojne osmaše i njihove roditelje, zanimalo je što se događa u slučaju kada se upisna kvota prvo popunjava s učenicima koji su ostvarili više od 80 bodova, a kada za ostatak upisnih mjesta konkurira više učenika s 80 bodova od preostalih upisnih mjesta.
Slikovito prikazano, gimnazijski smjer u Prelogu upisuje 78 učenika. Uzmimo, primjerice, da prvih deset mjesta ‘osvajaju’ prijavljeni učenici s 80 i više bodova. Preostaje 68 mjesta. No, za tih 68 mjesta npr. konkurira 90 učenika s ostvarenih 80 bodova. Što se događa u tom slučaju? Hoće li škola upisati svih 90 učenika s ostvarenih 80 bodova ili će pak među njima vršiti neku selekciju kako bi upisali samo onih 68 do pune, predviđene kvote.
Ravnatelj Prirodoslovne škole Vladimira Preloga Zlatko Stić danas nam je pojasnio da će svakako upisati sve učenike s 80 bodova jer ih jednostavno nemaju po čemu razlikovati. S obzirom na pedagoški standard, koji propisuje 26 učenika po razredu, Stić očekuje odobrenje Ministarstva za formiranje dodatnog razrednog odjeljenja.
Ravnatelj Prirodoslovne škole Vladimira Preloga: ‘Jasno je da sljedeće godine moramo ići s prijemnim ispitom za upis’
– Sretni smo s ovakvim razvojem događaja i ovakvim interesom za našu školu, no jasno je da sljedeće godine moramo ići s prijemnim ispitom za upis, rekao nam je Stić i pojasnio kako tijekom ovog tjedna očekuje još veći interes za upis u njihovu školu – vjeruje kako će nakon prijemnog za MIOC, dio učenika koji neće tamo upasti izabrati upravo Prelog kao prvi izbor.
O svemu smo upitali i Ministarstvo znanosti i obrazovanja koje nam je protumačilo točku XVIII. Odluke o upisu učenika u I. razred srednje škole u školskoj godini 2018./2019. Pojasnili su kako škola iznimno može, uz pisanu suglasnost ministrice, povećati broj upisnih mjesta utvrđenih u Strukturi najviše do 30 učenika u razrednom odjelu, između ostaloga, i u slučaju ako je više učenika ostvarilo jednak broj bodova i nalaze se na istome mjestu konačne ljestvice poretka u razrednom odjelu, a njihovim bi upisom bio premašen ukupan broj od broja učenika odobrenih u tom razrednom odjelu.
MZO: ‘U slučaju da na zadnjem mjestu unutar ljestvice više učenika ima isti broj bodova, svi ostvaruju pravo upisa’
– Navedeno znači da se upisna kvota popunjava prema broju bodova i planiranome broju upisnih mjesta. U slučaju da na zadnjemu mjestu unutar ljestvice poretka više učenika ima isti broj bodova, svi ostvaruju pravo upisa, a škola za navedene učenike traži povećanje broja upisnih mjesta u razrednim odjelima. Među navedenim učenicima s istim brojem bodova ne radi se naknadna selekcija već se za iste osiguravaju upisna mjesta, kažu nam iz Ministarstva.
Dodaju i kako je do sada takav slučaj uglavnom bio u samo nekoliko škola u Republici Hrvatskoj i to uglavnom po nekoliko učenika, osim iznimno XV. gimnazije u Zagrebu gdje je broj učenika bio nešto veći i kroz godine varirao od desetak do petnaestak. Za njih je škola potom tražila odobrenje za povećanje broja učenika u razrednim odjelima te ih se potom razmjestilo po planiranim razrednim odjelima.
– Kako bi se što bolje diferenciralo učenike, neke su škole uvele i dodatne provjere znanja, što je potom pomoglo u tome da veći broj učenika ima isti broj bodova, zaključuju iz Ministarstva. A čini se kako takav scenarij od iduće godine očekuje i svojevrsnu hit-školu među osmašima, Prirodoslovnu školu Vladimira Preloga.