Školarci trpe posljedice pandemije i potresa, ali i roditelji: ‘Iscrpljeni su nakon online nastave’
Udruge EMA, Ambidekster i IKS Petrinja predstavili su rezultate istraživanja o poteškoćama uzrokovanih pandemijom i potresom s kojima se obitelji suočavaju. Rezultati su pokazali kako su krize najviše utjecale na školarce i stvorile im niz problema: od nove školske godine u koju djeca kreću pod velikim stresom zbog opterećenja s nadoknadom gradiva kojeg su propustili za vrijeme online nastave, a djeca su zbog toga postala i anksiozna pred većim kolektivom jer nisu imali prilike razviti socijalne vještine.
Pandemija i potresi za velik broj roditelja predstavljao je veoma stresnu situaciju. Prevladavao je strah neizvjesnost, a za vrijeme lockdowna i online nastave roditelji su bili opterećeni puno više nego prije, govori istraživanje udruga EMA, Ambidekster i IKS Petrinja. Rezultati pružaju uvid u poteškoće uzrokovane upravo pandemijom i potresom u obitelji.
Najviše posljedica pretrpili su školarci, ali i njihovi roditelji
Pokazalo se kako su ove krize najviše utjecale na školarce i da su im stvorile niz problema: od nove školske godine u koju djeca kreću pod velikim stresom zbog opterećenja s nadoknadom gradiva kojeg su propustili za vrijeme online nastave, a djeca su zbog toga postala i anksiozna pred većim kolektivom jer nisu imali prilike razviti socijalne vještine.
– Prevladava osjećaj kaosa. Sve glavne životne uloge odraslih odvijaju se istovremeno u malom prostoru, bez mogućnosti odmaka i odmora. Roditelji postaju učitelji, a kao zaposlenici od doma osjećaju rastuću nesigurnost radnog mjesta i pritisak da rade više, rekla je Ivana Habuš Kraljević iz Udruge EMA.
Odrasli govore o iscrpljenosti nakon lockdowna, potresa i škole na daljinu
Iako su se nakon ublažavanja epidemioloških mjera obitelji prividno vratili na normalno, osjećaju se financijske i emocionalne posljedice krize. Odrasli u ovom istraživanju govore o teškom spajanju kraja s krajem i o iscrpljenosti nakon što su svoje resurse trošili na preživljavanje u kaosu lockdowna, potresa i škole na daljinu.
– Posljedice koje je kriza ostavila među djecom su posebno zabrinjavajuće. Učenici/ice nakon škole na daljinu imaju velike zaostatke u znanju, što utječe na stres i anksioznost prilikom daljnjeg savladavanja gradiva. Veći je broj djece koja pokazuju simptome anksioznosti u većem kolektivu, pred svojim vršnjacima. Djeca su izgubila osjećaj pripadanja školi ili razredu, i najradije bi se ponovno skrivala iza ekrana, priopćili su iz udruge EMA.
‘Trebamo zagovarati školu koja u središte stavlja dobrobit djeteta’
Prema percepciji roditelja sustavna podrška od strane institucija je izostala, a rezultati su pružili vrijedan uvid u moguće odgovore na potrebe obitelji.
– Bez sustavne podrške obitelji od strane stručnjaka ne možemo očekivati ublažavanje posljedica doživljene krize. Umjesto da tražimo od roditelja da se snađu u svim svojim ulogama, trebamo im pružiti alate za nošenje sa stresom kojeg su proživjeli, susrete s drugim roditeljima i mogućnosti produbljivanja dostupnih informacija u cilju povećanja samopouzdanja. Umjesto da djecu prepustimo dobroj volji pojedinih učitelja/ica i profesora/ica, trebamo zagovarati školu koja u središte stavlja dobrobit djeteta: veći preventivni angažman stručne službe u školama, veći fokus na odnose u razrednim kolektivima i širu dostupnost izvannastavnih aktivnosti vezane uz socijalizaciju učenika, poručili su iz udruge EMA.
Ove jeseni predstavit će se programi podrške roditeljima i učenicima
Udruge uključene u projekt ove će jeseni u svojim lokalnim zajednicama ponuditi programe podrške roditeljima i učenicima, poput umrežavanja učenika/ica za podršku u učenju i u razvoju socijalnih vještina, kao i širom dostupne edukativne materijale za učenike/ice i roditelje. U dokumentu niže možete pronaći sažetak rezultata kao i prijedloge udruga što bi se po pitanju obitelji trebalo napraviti.
Ako vam se dokument ne prikazuje, potrebno je osvježiti stranicu.