Pretraga

Škole u cjelodnevnoj dobivaju 2.000.000 eura za izvannastavne aktivnosti, provjerili smo što nude

Robotika, Školski bendovi, Mali programeri, Klub tehničara, Kvizoteka i društvene igre – sve ovo samo je dio izvannastavnih aktivnosti koje provode pojedine škole uključene u eksperimentalni program cjelodnevne škole. Ukupno 2.000.000 eura utrošit će se na sufinanciranje provedbe izbornog dijela programa u školama koje provode eksperiment, vidljivo je to iz nedavne odluke Ministarstva obrazovanja.

učenik piše u bilježnicu u razredu

Foto: Pixabay

S početkom ove godine u 62 škole započela je eksperimentalna provedba programa cjelodnevne škole. Učenici razredne nastave ostaju na obveznom dijelu nastave do 14, a učenici predmetne do 14:40. Nakon toga slijedi izborni dio, odnosno izvannastavne i izvanškolske aktivnosti. Upravo će za provođenje tih aktivnosti školama u cjelodnevnoj Ministarstvo dodijeliti čak dva milijuna eura. Vidljivo je to iz odluke o financiranju B1 i B2 programa, odnosno aktivnosti koje se provode nakon završetka obveznog dijela nastave pa do 17 sati.

Što se financira?

Škole trebaju provoditi aktivnosti sukladno interesima učenika i roditelja. Mogu to biti sportske aktivnosti, aktivnosti koje će kod učenika razvijati kreativne i umjetničke ili, primjerice, informatičke kompetencije. Financiraju se i aktivnosti vezane uz razvoj osobnih i socijalnih vještina i specifičnih kompetencija, kao i programi za dodatnu pomoć učenju ili oni koji su usmjereni na intelektualni napredak i razvoj.

Kada je u pitanju B1 program, financiranje uključuje troškove obrazovnih materijala, kao i sudjelovanja u izvanučioničkoj nastavi, npr. kupnje ulaznica, putovanja, smještaja. Kod B2 programa isto se sufinanciraju materijali, ali i vanjske usluge za provedbu B2 aktivnosti. Postoje i neprihvatljivi troškovi, odnosno oni koji se ne mogu sufinancirati ovom linijom. To su, primjerice, plaće učitelja uključenih u izborni dio ili troškovi školskih obroka.

Prvi zahtjev, za provedbu aktivnosti u polugodištu na izmaku škole su već morale dostaviti, a zahtjev za provedbu aktivnosti u drugom polugodištu škole će morati podnijeti u roku od deset dana od početka drugog polugodišta. Škole su dužne u e-Dnevniku bilježiti sudjelovanje učenika u izvanškolskim i izvannastavnim aktivnostima, a do kraja rujna podnose Ministarstvu završno izvješće.

Izdvojeni članak
Radovan Fuchs ispred slike učionice gdje se vide stolice klupe i ploča

Fuchs tvrdi da se škole žele naknadno uključiti u eksperimentalni program cjelodnevne: ‘Nismo rekli ne’

Koje aktivnosti škole nude učenicima?

Kontaktirali smo nekoliko ravnatelja škola koje eksperimentalno provode cjelodnevnu, kako bismo provjerili što nude učenicima. Branka Maroja ravnateljica OŠ Novigrad kaže kako je njihova škola ponudila ukupno osam aktivnosti u sklopu B1 programa.

– Trenutno se izvode aktivnosti Robotike i Školskog benda, ostale bi se trebale izvoditi u drugom polugodištu, navodi Maroja i dodaje kako su prije uvođenja aktivnosti proveli ispitivanje učenika i roditelja i pitali ih što od ponuđenog žele u svojoj školi.

Ivica Škrpaca, ravnatelj OŠ Selca kaže nam da je  interes učenika za ponuđene B1 i B2 programe dobar. Postoji, kaže, određeni broj učenika koji nije odabrao niti jedan program, a dio učenika je uključen u više aktivnosti. U sklopu B1 dijela programa OŠ Selca nudi učenicima više aktivnosti: Dramsko-recitatorsku skupinu, Klub mladih tehničara, Male matematičare, Mlade biologe, Mlade programere, aktivnost Naša mala knjižnica, Robotiku, Rukomet, Kvizoteku i društvene igre, Klavir i zbor, Igrajmo se u scratchu i Carpe diem.

– Budući je većina spomenutih aktivnosti u predmetnoj nastavi, od početka drugog obrazovnog razdoblja uvodimo još neke aktivnosti B1 programa u razrednu nastavu, a u tijeku je anketiranje učenika i roditelja, kaže nam Škrpaca.

Što se tiče programa B2, odnosno izvanškolskih aktivnosti koje provode sportski klubovi, udruge i slično, od početka drugog obrazovnog razdoblja u školi će se učenicima nuditi i aktivnosti: Nogomet, Tenis, Ragbi, Plesna skupina i Gitara i klavir u sklopu Glazbene škole, što je još u fazi dogovora.

Spomenimo za kraj i kako su škole dužne u e-Dnevniku bilježiti sudjelovanje učenika u izvanškolskim i izvannastavnim aktivnostima, a do kraja rujna podnose Ministarstvu završno izvješće.