INA (Industrija nafte, d.d.) je srednje velika europska naftna kompanija koja ima vodeću ulogu u naftnom poslovanju u Hrvatskoj te značajnu ulogu u Jugoistočnoj Europi u istraživanju i proizvodnji nafte i plina, preradi te distribuciji nafte i naftnih derivata.
INA d.d. je dioničko društvo čiji su najveći dioničari naftna kompanija MOL i Republika Hrvatska, a manji dio dionica nalazi se u vlasništvu privatnih i institucionalnih investitora.
INA Grupu čini više ovisnih društava u potpunom ili djelomičnom vlasništvu INA d.d. Sjedište Grupe nalazi se u Zagrebu, Hrvatska. INA Grupa ima vodeću ulogu u naftnom poslovanju u Hrvatskoj te značajnu ulogu u regiji u istraživanju i proizvodnji nafte i plina, preradi nafte te distribuciji nafte i naftnih derivata. U području istraživanja i proizvodnje nafte i plina, INA danas posluje, osim u Hrvatskoj, u Angoli i Egiptu. Prerada nafte odvija se u Ininim rafinerijama nafte RN Rijeka i RN Sisak, dok se regionalna maloprodajna mreža sastoji od 444 benzinske postaje u Hrvatskoj i u susjednim zemljama.
Kao jedna od najvećih hrvatskih kompanija, sa značajnom ulogom u hrvatskom gospodarstvu, INA nastoji otvoriti vrata mladim obrazovanim stručnjacima te im pružiti podršku tijekom školovanja. INA već godinama ostvaruje uspješnu suradnju sa studentima, kroz sudjelovanje ili samostalno provođenje niza projekata usmjerenih na studentsku populaciju, a nakon što se brojnim programima uspješno približila studentima, INA je inicijativu proširila i na učenike srednjih škola putem suradnje s najposjećenijim portalom za studente i srednjoškolce Srednja.hr.
INA u Hrvatskoj drži vodeću poziciju po broju benzinskih postaja koje su prepoznatljivo mjesto kupnje. Uz prodaju motornih goriva, Inine benzinske postaje pružaju široku mogućnost opskrbe robom široke potrošnje, te pružaju dodatne usluge prilagođene zahtjevima i potrebama kupaca.
INA proizvodi visokokvalitetna benzinska i dizel goriva u skladu s europskim normama. Na našim benzinskim postajama može se opskrbiti gorivima Euro V kvalitete i autoplinom. Najnovija Class goriva čuvaju okoliš, ali i poboljšavaju vozna svojstva automobila. Na Ininim benzinskim postajama trenutno se u ponudi nalaze sljedeća goriva:
- EUROSUPER BS 95
- EUROSUPER BS 95 CLASS
- EUROSUPER BS 98+ CLASS
- EURODIESEL BS
- EURODIESEL BS CLASS
- EURODIESEL BS PLAVI
- INA AUTOPLIN
INA konstantno unapređuje svoje proizvode kako bi smanjila negativan utjecaj na okoliš te zadovoljila potrebe potrošača. S obzirom da su zahtjevi zajednice te razne direktive vezane uz opskrbu gorivom na ekološki prihvatljiv način sve strože, INA u svoju ponudu također želi uvesti dodatna poboljšanja.
Direktor Vas je pozvao na sastanak kako bi Vas postavio za voditelja novog projekta. Projekt je vezan uz uvođenje novog goriva te njegovo korištenje u prijevoznim sredstvima. Na Vama je da odlučite iz koje sirovine ćete dobiti novo gorivo, hoćete li unaprijediti gorivo koje je trenutno u ponudi ili ćete predložiti nešto potpuno novo? Također trebate istražiti prednosti i mane novog goriva. Sva goriva stavljena na tržište moraju ispunjavati propisane zahtjeve za kvalitetom goriva.
Kako je Vaš direktor zahtjevan, a Vi imate na raspolaganju ekspertni tim dobili ste još jedan zadatak koji trebate riješiti.
Ako pretpostavimo da prosječna potrošnja automobila na dizelsko gorivo iznosi 6 litara na 100 kilometara, a od jedne litre dizelskog goriva nastane 2,5 kg CO2, koliko CO2nastane tijekom godine, ako auto prijeđe 15 000 km? Također znamo da je potrebno 0,33m2 šume da se apsorbira CO2 koji je nastao od jedne litre dizelskog goriva. Kolika površina šume nam je potrebna da se apsorbira količina CO2 koja je nastala tijekom prijeđenih 15 000km?
Da je automobil koristio mješavinu goriva nove generacije i dizela u omjeru 30:70 potrošnja goriva bi se povećala za 4%, dok bi se emisija CO2 smanjila za 18% po litri goriva. Kolika bi tada bila ukupna emisija CO2 u kilogramima nakon prijeđenih 15 000 km?
- Predložiti i obrazložiti koju biste sirovinu koristili za dobivanje potpuno novog ili unapređenje postojećeg goriva
- Analizirati prednosti i nedostatke uvođenja takvog goriva na tržište
- Osmisliti letak za promociju novog goriva prema kupcima
- Riješiti matematički zadatak
INA dodjeljuje financijske nagrade u sljedećim vrijednostima:
1. mjesto 4.000 kuna
2. mjesto 2.000 kuna
3. mjesto 1.000 kuna
Rješenje je potrebno prezentirati u obliku PPT prezentacije.
Zlatni partner projekta je INA
d.d., a partneri projekta su Zagrebačka škola ekonomije i managementa, HTC Hrvatska, Collegium te Hrvatski ured za osiguranje. Za često postavljanja pitanja u vezi projekta Slagalica pogledajte ovdje.