Sporna izmjena Zakona ministrice Divjak i dalje je vruća tema: Učitelji pripremaju prosvjed, a prigovori pristižu
Iznenadna promjena Zakona o odgoju i obrazovanju o kojoj se tijekom javne rasprave uopće nije govorilo, dovela je do pripremanja prosvjeda sutra na Markovu trgu. Dok se s jedne strane učitelji žale na sadržaj i način na koji se Zakon mijenja, profesori odluku ministrice podržavaju jer im kao takva ide u korist. Na adrese državnih institucija pristižu prigovori i učitelja, ali i službeni zahtjev za podnošenjem amandmana s Učiteljskog fakulteta u Zagrebu.
Raspravu koja traje 20 godina, ministrica Blaženka Divjak odlučila je riješiti preko koljena, o čemu smo pisali. Zakon koji je prošao veliku javnu raspravu, promijenio se netom prije izglasavanja i to na štetu učitelja razredne nastave s pojačanim programima. Nacrt konačnog prijedoga zakona o izmjenama i dopunama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi ponovno je izazvao veliku raspravu na Facebooku između profesora i učitelja, a podsjetimo da ovaj problem postoji već 20 godina.
Učiteljski fakultet poslao je službeni zahtjev za podnošenjem amandmana
Najveći prigovor ne ide na sam sadržaj iznenadno uvedenog Članka 29., već se radi o načinu na koji je to pomalo nedemokratski učinjeno.
Izglasavanje ovakvog Nacrta konačnog prijedloga zakona trebalo bi se održati već krajem ovog tjedna, te su učitelji razredne nastave s pojačanim programima odlučili organizirati prosvjed. Mirni prosvjed – učitelji za svoja prava, održat će se sutra u 9 sati na Markovom trgu odakle će učitelji ukazati na nepravilnosti i zahtijevati da do izglasavanja ovakvog Zakona ne dođe.
Službeno je Zahtjev za podnošenjem amandmana uputio i Učiteljski fakultet na adrese predsjednika Hrvatskog sabora, Odbora za obrazovanje, znanost i kulturu, MZO-a te Vlade. Na kraju teksta možete pogledati dokument u kojem se nalazi i obrazloženje Učiteljskog fakulteta za zahtjevom za podnošenjem amandmana. Ispod njega nalaze se i primjedbe na konačni prijedlog zakona Sindikata hrvatskih učitelja. Oni, uz članak 29. imaju primjedbe na još dva članka novog zakona.
Ministrica ne vidi ništa sporno u dodavanju članka o kojem nije bilo govora u javnoj raspravi
U prilogu HRT-a, ministrica Divjak odbacila je sve optužbe da je sporan članak koji govori o učiteljima razredne nastave s pojačanim predmetom prošao Vladu ispod stola i dodaje kako uređuje ono što se nije uredilo 20 godina. Nije objasnila kako bi se onda zvao ovaj način iznenadnih ubacivanja važnih točaka u Zakon nakon dugotrajne javne rasprave koja služi upravo tome da do ovakvih situacija ne dođe.
Uz profesore koji su na čelu s Mrežom Nastavnici organizirano poslali pismo podrške izmjeni zakona, i dekanica PMF-a Aleksandra Čižmešija slaže se s ovakvom promjenom.
– Nikad nije bilo zamišljeno da oni rade kao ravnopravni u predmetnoj nastavi, niti su tako obrazovani. Između ostalog oni ne polažu niti stručni ispit, dakle, nemaju inicijalnu licencu za rad u predmetnoj nastavi, rekla je za HRT.
Učitelji stalno ističu da su oni metodičari te da im je upravo Ministarstvo i omogućilo rad koji im žele oduzeti, te su u prilogu HRT-a najavili nemirno ljeto ako se ovakav Zakon provede.
https://www.facebook.com/indekshrt/videos/1530949020342360/
U nastavku pročitajte službene dokumente Učiteljskog fakulteta te Sindikata hrvatskih učitelja: