Pretraga

Srednja škola Koprivnica: ‘Ostvarujemo rezultate kao i gimnazijalci’

A- A+

Srednju školu Koprivnica trenutno pohađaju 1103 učenika, zbog čega se nalazi na sedmom na ljestvici najvećih srednjih škola u Hrvatskoj. Budući da se radi o velikom broju srednjoškolaca zgrada je doživjela neke preinake pa su određeni kabineti pretvoreni u učionice koje služe za nastavu u manjim grupama. Istu zgradu dijeli i Obrtnička škola s oko 800 učenika, no zbog rada u dvije smjene u zbornicama i cijeloj školi ne stvara se veća gužva. Škola od 2009. godine ponudi učenicima nove smjerove, a u rujnu planiraju uvesti i nastavu za zanimanje komercijalista.

www.koprivnica.net

S obzirom na to da se u ovoj školskoj godini u Srednjoj školi Koprivnica obrazuju 1103 učenika, ravnateljica Ksenija Ostriž nam je potanko objasnila kako se odvija nastava te jesu li njihovi učenici u ikakvom zaostatku s obzirom na brojnost. Srednjoškolci su podijeljeni u 39 odjeljenja, a predaju im 82 profesora, no kako se nastava odvija u dvije smjene te zbog dobre organizacije, učenici dobivaju kvalitetno obrazovanje i postižu odlične uspjehe.

Izdvojeni članak

Najveća srednja škola u državi: “Imamo preko 1300 učenika i više od sto nastavnika, ali sve ide dobro”

Preuređivanje zbog broja učenika

Uz veliki broj srednjoškolaca koji su upisali neki od 10 smjerova koliko škola nudi, u istoj zgradi obrazuje se i oko 800 polaznika Obrtničke škole. Kako se radi o skoro dvije tisuće školaraca, ravnateljica Ostriž nam je rekla kako je zgrada iz 1975. godine doživjela neke preinake.

Brojni kabineti za nastavu i profesore morali su se pretvoriti u učionice, no one nisu pretjerano velike pa se koriste samo za nastavu u malim grupama, kao što su informatika, strani jezici ili vježbeničke tvrtke.

– Svi profesori su u zbornici pod odmorima, a budući da rade u dvije smjene i da im se svima rasporedi ne preklapaju ne mogu reći da je u zbornici gužva. Njihovo radno mjesto je ipak u razredu, odgovorila je ravnateljica na upit stvara li se u školi gužva koja bi umanjla učinkovitost rada profesora.

Prolaznost na maturi oko 90 posto

Izuzevši učionice koje su nastale od kabineta, ostale su prosječne veličine koje su dozvoljene predagoškim standardima. Ostriž je istaknula kako kvaliteta naobrazbe i nastave ne ovisi o velikom broju učenika, nego o kvaliteti nastavnog osoblja, zbog čega njihovi učenici nisu zakinuti ni u kojem smislu.

Tvrdi kako je svim razredima nastava stručno zastupljena te da zahvaljujući tome učenici ostvaruju dobre rezultate. – O njihovim uspjesima najbolje govore rezultati državne mature, odnosno upisi na željene fakultete. Iako smo stručna škola, postotak prolaznosti na matruri je kao i u gimnazijama, oko 90 posto, istaknula je ravnateljica.

Izdvojeni članak

Deset najvećih srednjih škola u Hrvatskoj po broju učenika

Uvođenje novih smjerova

Učenici imaju na raspolaganju 10 smjerova, a škola od 2009. godine svakog rujna ponudi po jedno novo zanimanje ili promjenjeni kurikulum postojećih zanimanja. Neka od novouvedenih su poslovni tajnici, tehničari nutricionisti i fizioterapeutski tehničari, a kurikulum je promijenjen za medicinske škole, prodavače, ekonomiste i prehrambene tehničare.

Ostriž je rekla kako planiraju za nadolazeću generaciju ponuditi i upis za zanimanje komercijalista.

Partneri s drugim školama u svijetu

Iako su strukovna škola, polaznici iza sebe imaju jako dobre rezultate na županijskim i državnim natjecanjima. – Prošle godine učenik naše škole bio je treći na državnom natjecanju iz engleskog jezika, a na državnoj razini natjecali smo se i u strukovnim predmetima, izjavila je ravnateljica. Dodala je kako je u tijeku županijsko natjecanje za ovu školsku godinu gdje su zauzeli treće mjesto iz matematike.

Pozvani su i na županijsko natjecanje iz povijesti, biologije, latinskog, njemačkog i engleskog jezika, a ravnateljica ističe kako su jako zadovoljni postignućima na natjecanjima koja su iz opće obrazovnih predmeta te se često baziraju na gimnazijskim programima.

Učenici Srednje škole Koprivnica sudjeluju u projektu Comenius, koji se bavi učenicima s problemima u ponašanju i njihovim socijalnim uključenjem kroz sportske aktivnosti. Za spomenuti projekt partneri su im škole iz Njemačke, Turske, Poljske,Rumunjske i Španjolske, a srednjoškolci su zainteresirani te rade i na nekim manjim projektima vezanima uz lokalnu zajednicu.