Zamislite tuš koji u isto vrijeme osim vode ima i opciju da iz njege teče sapun. Upravo to su smislile tri srednjoškolke iz Dubrovnika i to kroz svoj projekt Showerlicious. Idealni tuš štedi vodu i na taj način čuva prirodu, a osim toga skraćuje vrijeme svakome tko se tušira. Dubrovčanke zbog ove ideje odlaze na finale natjecanja European Business Game i to na Farske Otoke.
Dora, Ana i Elena učenice su Jezične gimnazije u Dubrovniku, a zbog kreativnog načina razmišljanja osvojile prvu nagradu na natjecanju European Business Game te odlaze na finalne na Farske Otoke. Djevojke su smislile tuš koji štedi vodu, jer ujedno ima ugrađen spremnik za sapun, odnosno kupku. Osim toga, tuš je od materijala koji se može reciklirati, a iako bi jedan koštao oko 200 eura, nadaju se da će potencijalni investitori u završnici ovog natjecanja prepoznati njihovu ideju.
Kako se klipovi pomiču, tako se regulira voda i tekući sapun
– Htjele smo smisliti nešto što se koristi svakodnevno i može pomoći mnogima u štednji vremena, ali će na neki način i smanjiti potrošnju prirodnih resursa. Tako smo došle na ideju projekta ‘Showerlicious’, ispričala nam je učenica Dora Kržić.
Cijeli proizvod sastoji se u tome da tuš, koji je napravljen od aluminija ima ugrađen spremnik za sapun s pomičnim klipovima. Kad se korisnik krene tuširati može pomaknuti klip, te u isto vrijeme počnu teći voda i sapun. Nakon što se klip ponovno pomakne, teče samo voda.
– Na taj način bi se uštedila voda, a osim toga cijeli tuš je od aluminija koji se može reciklirati, objašnjava Dora.
Zajedno s kolegicama Anom Džakulom i Elenom Vračarić, a pod mentorstvom profesorica Nikice Anić i Silvane Soljačić, djevojke su odradile prezentaciju poslovnog na engleskom jeziku i u 12 minuta, koliko je trajalo izlaganje, osigurale put na Farske Otoke.
Tvrde da je baš na ovakvom natjecanju Cedevita ukrala ideju za svoja pakovanja u kafićima
Na natjecanju European Business Game, koje se organiziralo u Gimnaziji Dubrovnik, prijavilo se svega tri tima. Jedan tim osmislio je suvenire dubrovačkih čudovišta, dok je drugi tim u natjecanju smislio slušalice za slušanje glazbe koje su ujedno i grijači za uši. Svejedno, stručni žiri je oduševio projekt tuša.
– Možda je naš projekt pobjedio zato što smo imale u prezentaciju uključene proizvode koji su povezani s Dubrovnikom, jer bi kupke za tuširanje bile od ružmarina i lavande, objasnila nam je učenica.
Kupka i tuš u jednom tako će se predstaviti na natjecanju na Farskim Otocima, a dodatna prednost djevojkama je što odlično vladaju engleskim jezikom, obzirom da je prezentacija projekta i poslovnog plana bitnija od samog proizvoda. – Nadamo se da će nas neki investitori prepoznati, jer će mnogo takvih ljudi biti na natjecanju. Samo se također nadamo da nas nitko neće pokrasti, jer je Cedevita uzela ideju za male vrećice koje postoje u kafićima upravo s ovog natjecanja. Ekipa nije imala patentiran proizvod i nisu mogli dokazati da im je ideja ukradena, tvrdi Dora.
Dodaje kako projekt Showerlicious još nije patentiran, jer za to treba proći 18 mjeseci, a djevojke bi u izradu plana trebale uložiti minimalnu 1200 kuna.
Unatoč tome, potrudile su se da prezentiraju projekt najbolje što mogu, a pomogao im je i vaterpolski klub Jug.
U nastavku možete pogledati promo spot projekta u kojem su snimljeni dubrovački vaterpolisti.