Dobro se zna da potencijalni poslodavci tijekom traženja radnika traže podatke o vama online. Ako pritom nabasaju na vaš Facebook i Twitter profil, nitko sretniji od njih, jer na tim platformama mogu zaista puno saznati o vama, te već u toj fazi odlučiti jeste li vrijedni njihova vremena. Donosimo što nikako ne biste smjeli spominjati na društvenim mrežama, te o kojim temama ne smijete niti zucnuti.
Ono što smatrate da je skriveno pod zastorom privatnosti možda i nije toliko tajno koliko vi mislite. Vaši osobni statusi i objave na društvenim mrežama mogu jako utjecati na to hoćete li dobiti priliku da uhvatite radno mjesto ili nećete. Poslodavci itekako istražuju svoje kandidate na internetu, i neće im promaknuti neprimjerene objave ili teme. Suzdržite se od od spominjanja sljedećih tema koje navode stručnjaci za Huffington Post.
Šutite o drogi i alkoholu
Spominjanje ilegalnih droga je nešto što vam uistinu može jako naštetiti, kada se radi o traženju posla. Prema anketi koju je ove godine proveo Jobvite Social Recruiting, više od 80 posto poslodavaca reklo je kako je spominjanje ilegalnih droga u objavama na društvenim mrežama na njih ostavila negativan dojam o kandidatu. Zbog toga se okanite spominjanja droga, čak i u šali, ili riskirajte lošu reputaciju.
Statusi seksualne prirode nepoželjni
Isto vrijedi i za seks- tvitove ili statuse seksualne prirode, unatoč tome što su vama ili vašim prijateljima smiješni, trebate jednostavno izbjegavati jer za druge oni mogu biti uvredljivi. Takve šale, fotografije ili linkove sigurno ne biste slali svojem šefu, stoga ih isključite i iz profila na društvenim medijima. Također, nikada nemojte stavljati pijane statuse, obavještavati široku javnost o tome kako se trenutno alkoholizirate, i slično. Možda mislite da takve objave nisu štetne, no vjerujte da svejedno trebate takve stvari zadržati za sebe, a fotografije partija neka ostanu samo u vašem mobitelu ili fotoaparatu.
Ne psujte i pazite na pravopis
Psovanje također nije preporučljivo, jer poslodavci imaju malo tolerancije za korištenje takvog riječnika online. Prema Jobviteu, 65 posto poslodavaca dobilo je negativan dojam o kandidatima koji su se u objavama koristili psovkama, jer je takav jezik neprofesionalan, uvredljiv i u poslovnom okruženju ne bi bilo toleriran. Koliko god to staromodno zvučalo, držite svoj jezik čistim.
Iako možda mislite kako pravopis na društvenim mrežama nije bitan, grdno se varate. To ne znači da trebate uvijek biti bez tipfelera, no pravopis i gramatika su itekako važni. Mnogi poslodavci negativno reagiraju na pravopisne greške i netočnu gramatiku, i to više nego na spominjanje alkohola. Njima to pokazuje kako ne dajete dovoljno pažnje detaljima, ali i da ste nepismeni.
Zaštitite svoju privatnost
Neki tvrde kako nije u redu da poslodavci provjeravaju sitnice iz privatnog života svojih radnika ili potencijalnih zaposlenika, no činjenica je da je ono što stavljamo online dostupno svima, pa tako i poslodavcima. U provedenoj anketi, gotovo polovina poslodavaca rekla je kako su se predomislili što se tiče mišljenja o kandidatu kada su vidjeli sadržaj koji se nalazi na njegovom profilu neke društvene mreže. Stoga pazite što objavljujete, te kako se izražavate na mreži, a također tu i tamo provjerite postavke privatnosti na društvenim mrežama, budući da su ih te kompanije sklone često mijenjati. Osigurajte vlastitu privatnost, no najsigurniji ćete biti ukoliko jednostavno budete pazili što objavljujete.