Pretraga

Stigli prvi rezultati nacionalnih ispita: Evo iz kojeg predmeta naši učenici imaju najlošije znanje

A- A+

Tijekom svibnja ove godine učenici osmih razreda pisali su nacionalne ispite iz pet predmeta – Hrvatskog, Matematike, Fizike, Kemije i Biologije. Danas je NCVVO objavio prve rezultate tih ispita koji su, kako je rekao ravnatelj Vinko Filipović, očekivani te da pokazuju realnu sliku osnovnoškolskog znanja učenika u Hrvatskoj. Nacionalni ispiti provodit će se i iduće školske godine, ali uz tri predmeta više.

ispit

Polaganje ispita | Foto: pixabay

Više od četiri tisuće učenika osmih razreda iz cijele Hrvatske od 2. do 6. svibnja ove godine pisali su nacionalne ispite koje je proveo Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja. Danas su predstavljeni prvi rezultati ispita iz pet predmeta – Hrvatskog, Matematike, Fizike, Kemije i Biologije.

– Svi učenici će tijekom današnjeg dana preko Carnet delta aplikacije moći vidjeti svoje individualne rezultate, a aplikaciji se pristupa s podacima koji vrijede za e-Dnevnik. Mi nismo ispite ocjenjivali s ocjenama, nego smo ih podijelili u četiri razine postignuća: napredna razina, srednja razina, osnovna razina i ispod osnovne razine, rekao je Vinko Filipović, ravnatelj NCVVO-a.

Rezultati su pokazali kako većina osmaša ima osnovnu i srednju razinu postignuća iz svih pet predmeta, dok je najveća oscilacija kod Biologije i Fizike.

– Svaka škola će dobiti rezultate ispita za svaki predmet i imat će, naravno, rezultate ispita i na državnoj razini, tako će svaka škola moći vidjeti gdje se nalaze, odnosno na kojem su mjestu na nacionalnoj razini. Mi nećemo javno komunicirati ljestvicu škola, niti na županijskoj niti na pojedinačnoj razini jer nam nije bio cilj raditi ljestvicu uspješnosti od koje ne bi bilo neke koristi, nego je cilj da upravo škole dobiju povratne informacije, objasnio je Filipović.

Izdvojeni članak
državna matura

Od iduće školske godine: Uvode se nacionalni ispiti u osnovnim školama

Većina učenika spada u osnovnu i srednju razinu postignuća

Na ispitu iz Hrvatskog jezika najveći postotak učenika, njih 46,39 posto spada u osnovnu razinu znanja iz Hrvatskog, a njih 46,11 posto pod srednju razinu, dok je samo 3,45 posto napredno, a 4,05 posto ispod osnovne razine.

Kod Matematike je situacija nešto drugačija. Više od polovice učenika, njih 51,65 posto, pokazalo je osnovno znanje, 37,07 posto srednje, a ispod osnovne razine je bilo 8,14 posto te samo 3,13 posto s naprednim znanjem.

Najmanje naprednih iz Biologije, a iz Fizike je najviše učenika ispod osnovne razine

Najveća oscilacija vidi se iz ispita iz Biologije. Ovdje je također više od polovice učenika, njih 51,57 posto pokazalo osnovno, a 40,73 posto srednje znanje. Ispod osnovne razine postignuća je 7,20 posto učenika, dok je samo 0,50 posto pokazalo napredno postignuće iz Biologije.

Kod Kemije je najveći postotak osnovne razine znanja osmaša, čak 60,60 posto, dok je 24,99 posto pokazalo srednje znanje. Iz Kemije je napredno znanje pokazalo 6,60 posto učenika, a ispod osnovne razine je 7,82 posto učenika.

No, kod Fizike je najveći postotak učenika ispod razine osnovnog postignuća – čak 17,47 posto. Njih 58,17 posto ima osnovno, a 21,26 posto srednje znanje, dok je postotak onih s naprednim 3,11 posto.

‘Rezultati su najrealnija slika stanja u školama, rekao bih i da su nekako očekivana’

Ravnatelj NCVVO-a je rekao kako su ovi rezultati najrealnija slika znanja učenika osnovnih škola u Hrvatskoj, ali i kako je očekivao ovakve rezultate.

– Ja sam vidio rezultate od nekih škola i vrlo zanimljivo je to što je u nekim školama neki predmeti su bolji nego na nacionalnoj razini, a neki predmeti su lošiji, što znači da nema unificiranog stanja, a to će upravo koristiti ravnateljima i stručnim službama pa ja bih rekao i Agenciji za odgoj i obrazovanje, kao i Ministarstvu znanosti i obrazovanja kako bi se mogle učiniti konkretne promjene za poboljšanje osnovnoškolskog sustava, izjavio je ravnatelj NCVVO-a.

Nacionalni ispiti i iduće školske godine, ali učenici će pisati ispite iz još tri predmeta

Najavio je i kako će se nacionalni ispiti provoditi i iduće školske godine, no uz neke novosti.

– Sljedeće godine će biti puno veći uzorak kako bismo mogli imati još relevantniji prikaz stanja u školama. Vrlo ozbiljno razmišljamo da se od iduće godine uvedu još neki novi ispiti. Tu planiramo uključiti jedan strani jezik, ovisi koji je prvi izbor učenicima dakle engleski ili njemački te povijest i geografiju, poručio je Filipović.

Pred NCVVO-om sada predstoji temeljita analiza nacionalnih ispita te bi konačni rezultati, kao i rezultati anketnih upitnika koje su ispunjavali učitelji i učenici, trebali biti objavljeni do kraja rujna ove godine.