Pretraga

Stižu reakcije na uvođenje građanskog odgoja u zagrebačke škole: ‘Ovakav pristup je neprihvatljiv’

A- A+

Grad Zagreb školama je uoči početka nastave poslao upitnik o interesu za odabir Građanskog odgoja i obrazovanja kao izvannastavne aktivnosti. U školama koje su prve iskazale interes uvest će se već ove godine, a u ostalima kreće od iduće školske godine. Da se ova aktivnost u škole treba uvoditi sustavno, a ne na brzinu te da je ‘ovakav stihijski pristup’ neprihvatljiv, smatraju u GOOD inicijativi.

Ilustracija: Pexels

GOOD inicijativa okuplja organizacije civilnog društva koje se zalažu za sustavno i kvalitetno uvođenje odgoja i obrazovanja za ljudska prava i demokratsko građanstvo u odgojno-obrazovni sustav. Upravo je ova inicijativa danas kritizirala način uvođenja Građanskog odgoja i obrazovanja kao izvannastavne aktivnosti u zagrebačke škole. U priopćenju poslanom medijima ističu da bi se ta aktivnost u škole trebala uvoditi sustavno, a ne na brzinu.

Podsjetimo, gradonačelnik Tomislav Tomašević u utorak je rekao da je školama poslan upitnik za iskazivanje interesa za odabir Građanskog odgoja i obrazovanja. U školama koje su prve iskazale interes uvest će se već ove godine, a u ostalima kreće od iduće školske godine.

‘Učenici i odgojno-obrazovni radnici zaslužuju bolje’

– GOOD inicijativa nakon najave gradonačelnika Grada Zagreba Tomislava Tomaševića da Grad Zagreb uvodi Građanski odgoj i obrazovanje (GOO) kao izvannastavnu aktivnost u osnovne i srednje škole Grada Zagreba upozorava kako učenici i odgojno-obrazovni radnici zaslužuju bolje od nedovoljno pripremljenog i na brzinu donesenog programa. Premda je iznimno važno da Grad Zagreb, grad s najvećim brojem škola, uvede Građanski odgoj i obrazovanje, još je važnije da se ta izvannastavna aktivnost uvede planirano, održivo i da se osiguraju sredstva za sustavnu i kvalitetnu provedbu. Prema dostupnim informacijama i materijalima, to nije slučaj, poručuju iz GOOD inicijative.

Dodaju, najava uvođenja GOO-a svega tjedan dana prije početka nastavne godine ‘prelamanje je preko koljena, koje nisu zaslužili niti učenici niti odgojno-obrazovni radnici, posebice ne nakon iznimno teške dvije nastavne godine u kojima su se morali prilagoditi uvjetima epidemije i posljedicama potresa.’

Naglašavaju i kako je uvođenje ove izvannastavne aktivnosti u odgojno-obrazovni sustav ozbiljan korak kojem treba prethoditi savjetovanje s dionicima, definiranje programa, priprema odgojno-obrazovnih radnika i radnica, razvoj i priprema nastavnih materijala, osiguranje resursa za provedbu kao i pravovremeno i potpuno informiranje odgojno-obrazovnih radnika i roditelja o navedenoj izvannastavnoj aktivnosti

Izdvojeni članak

U zagrebačke škole već ove godine stiže novi predmet, a interes građana za školske odbore bio je ogroman

Imaju nekoliko zahtjeva za Grad

– Ovakav stihijski pristup, koji se temelji na, kako veli Tomašević, ‘nekim procesima koji su počeli u prošloj vlasti’ je neprihvatljiv, jer ti procesi nisu osigurali da provedba Građanskog odgoja i obrazovanja bude sustavna i kvalitetna, niti su uključili sve bitne dionike koji iskustvom i znanjem mogu doprinijeti planiraju i razvoju ovako važnog programa za razvoj građanskih kompetencija učenika i učenica. Građani i građanke Zagreba predugo su čekali na uvođenje GOO-a da bi im se servirao nekvalitetan program čiji utjecaj ne bi mogao biti mjerljiv, ističu iz GOOD inicijative.

Od Grada Zagreba traže sljedeće:

  • da pripremi realan plan temeljen na interesu škola,
  • da izradi program izvannastavne aktivnosti na standardima Vijeća Europe i Europske unije, nalazima niza domaći istraživanja o političkoj pismenosti mladih, prateći primjere dobrih praksi drugih lokalnih zajednica te osluškujući potrebe učenika i uz sudjelovanje odgojno-obrazovnih radnika koji imaju dragocjeno iskustvo u provedbi GOO-a kao i drugih stručnih dionika odgojno-obrazovnog sustava,
  • da osigura adekvatnu i kvalitetnu pripremu odgojno-obrazovnih radnika_ca,
  • da razvije i pripremi potrebne nastavne materijale,
  • da osigura navedene nastavne materijale odgojno-obrazovnim radnicima koji provode program kao i učenicima da bi program bio dostupan te da troškovi ne bi dodatno opterećivali roditelje,
  • da uključi zainteresiranu stručnu javnost u izradu programa,
  • da uspostavi sustav kojim bi mjerio učinke ovog važnog pothvata.

– Kao organizacije koje imaju desetogodišnje iskustvo vezano uz pripremu i podršku uvođenju Građanskog odgoja i obrazovanja u školama u Rijeci, Sisku, Osijeku, Krapinsko-zagorskoj, Primorsko-goranskoj i Istarskoj županiji, GOOD inicijativa traži od Grada Zagreba da uvođenju ove izvannastavne aktivnosti pristupi sustavno i promišljeno, zaključak je priopćenja GOOD inicijative.

Sudjelujte u anketi: