Pretraga

Što nastavnici mogu napraviti kada saznaju da se učenik samoozljeđuje? Ova škola za to ima strategiju

A- A+

Srednja škola Dr. Antuna Barca iz Crikvenice napravila je dokument Strategija za zaštitu mentalnog zdravlja učenika. U njemu se nalaze podaci i protokoli što točno nastavnik može napraviti ako otkrije da se učenik samoozljeđuje ili ako ima suicidalne misli i sklonosti. Ova škola je još ranije ove godine osnovala Tim za mentalno zdravlje koji su razvili strategiju te će ju sada implementirati kod nastavnika, roditelja i učenika.

crno bijela fotografija u pozadini s dječakom koji je pognude glave i gleda kroz prozor, u boji istaknuta fotografija jednog protokola iz dokumenta Srednje škole Dr. Antuna Barca iz Crikvenice

Foto: Unsplash | Screenshot iz dokumentra Srednje škole Dr. Antuna Barca iz Crikvenice

Što kada nastavnik primijeti ili drugi učenici prijave samoozljeđivanje učenika? Ili što napraviti u slučaju da se učenik sam povjerio nastavniku da se samoozljeđuje ili da ima suicidalne misli ili suicidalnu namjeru? Na ova, ali i na mnoga druga važna pitanja koja se tiču mentalnog zdravlja učenika i kako nastavnici mogu najbolje postupiti u tom slučaju, pokušao je odgovoriti Tim za mentalno zdravlje Srednje škole Dr. Antuna Barca iz Crikvenice.

U dokumentu se nalaze detaljni protokoli za nastavnike koji se nađu u određenim situacijama

Kako piše Novi list, ova škola odnosno njen Tim za mentalno zdravlje napravio je i objavio dokument pod nazivom Strategija za zaštitu mentalnog zdravlja učenika. U tom dokumentu nalaze se bitni podaci o trenutnim statističkim pokazateljima mentalnog zdravlja mladih, posebice srednjoškolaca te detaljni protokoli što nastavnici moraju napraviti u određenim situacijama u kojima se nađu učenici.

– Ideja je potekla s prve konferencije školskih psihologa ‘Horizonti snage’ u veljači ove godine, na kojoj je, između ostalog, održan i okrugli stol na temu ‘Strategije mentalnog zdravlja i protokola postupanja u slučaju krize’. U zadnje vrijeme uočavamo povećanje depresivnosti i anksioznosti kod učenika, poteškoće koje vrlo lako mogu prijeći u stanje patologije. Sve je više problema u obiteljima, a u Hrvatskoj i svijetu se javlja i zabrinjavajući val samoozljeđivanja kod učenika, rekla je za Novi list psihologinja škole i članica Tima za mentalno zdravlje Jasna Borbelj Čeko.

Izdvojeni članak

U Hrvatskoj porastao broj mladih koji su često nesretni: Najčešći ‘krivac’ je školski neuspjeh

‘Planira se i sveobuhvatna trijaža svih prvih razreda’

S njom u timu još je deset osoba, a cilj im je s ovom strategijom educirati nastavnike, roditelje i učenike o važnosti mentalnog zdravlja mladih i kako prepoznati određene znakove koji ukazuju na moguću prisutnost nekog problema povezanog s tim aspektom zdravlja. Kako bi se vidjelo ima li osmišljena strategija smisla, tim će pratiti primjenu strategija i napraviti njegovu evaluaciju.

– Uz to, važno je voditi računa i o mentalnom zdravlju učitelja, stoga je strategijom planirana intervizijska grupa koja bi pridonijela dobrobiti nastavnika i sprječavanju ‘sagorijevanja’ na poslu tzv. burnout. Planira se i sveobuhvatna trijaža svih prvih razreda pri čemu će se ispitivati teškoće mentalnog zdravlja i nižeg samopoštovanja kako bi pravovaljano učenike koji imaju teškoća uključili u savjetodavni rad ili ih uputili na pravo mjesto za pomoć. Učenicima, roditeljima i nastavnicima kroz strategiju je dostupan i adresar za pomoć, odnosno popis mjesta na kojima mogu dobiti pomoć i podršku, objasnila je psihologinja za Novi list.

Cijeli dokument Strategije za zaštitu mentalnog zdravlja učenika Srednje škole Dr. Antuna Barca možete pogledati u dokumentu ispod. Ako vam dokument nije vidljiv, potrebno je ponovno učitati stranicu.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab