Što nastavnici mogu napraviti kada saznaju da se učenik samoozljeđuje? Ova škola za to ima strategiju
Srednja škola Dr. Antuna Barca iz Crikvenice napravila je dokument Strategija za zaštitu mentalnog zdravlja učenika. U njemu se nalaze podaci i protokoli što točno nastavnik može napraviti ako otkrije da se učenik samoozljeđuje ili ako ima suicidalne misli i sklonosti. Ova škola je još ranije ove godine osnovala Tim za mentalno zdravlje koji su razvili strategiju te će ju sada implementirati kod nastavnika, roditelja i učenika.
Što kada nastavnik primijeti ili drugi učenici prijave samoozljeđivanje učenika? Ili što napraviti u slučaju da se učenik sam povjerio nastavniku da se samoozljeđuje ili da ima suicidalne misli ili suicidalnu namjeru? Na ova, ali i na mnoga druga važna pitanja koja se tiču mentalnog zdravlja učenika i kako nastavnici mogu najbolje postupiti u tom slučaju, pokušao je odgovoriti Tim za mentalno zdravlje Srednje škole Dr. Antuna Barca iz Crikvenice.
U dokumentu se nalaze detaljni protokoli za nastavnike koji se nađu u određenim situacijama
Kako piše Novi list, ova škola odnosno njen Tim za mentalno zdravlje napravio je i objavio dokument pod nazivom Strategija za zaštitu mentalnog zdravlja učenika. U tom dokumentu nalaze se bitni podaci o trenutnim statističkim pokazateljima mentalnog zdravlja mladih, posebice srednjoškolaca te detaljni protokoli što nastavnici moraju napraviti u određenim situacijama u kojima se nađu učenici.
– Ideja je potekla s prve konferencije školskih psihologa ‘Horizonti snage’ u veljači ove godine, na kojoj je, između ostalog, održan i okrugli stol na temu ‘Strategije mentalnog zdravlja i protokola postupanja u slučaju krize’. U zadnje vrijeme uočavamo povećanje depresivnosti i anksioznosti kod učenika, poteškoće koje vrlo lako mogu prijeći u stanje patologije. Sve je više problema u obiteljima, a u Hrvatskoj i svijetu se javlja i zabrinjavajući val samoozljeđivanja kod učenika, rekla je za Novi list psihologinja škole i članica Tima za mentalno zdravlje Jasna Borbelj Čeko.
‘Planira se i sveobuhvatna trijaža svih prvih razreda’
S njom u timu još je deset osoba, a cilj im je s ovom strategijom educirati nastavnike, roditelje i učenike o važnosti mentalnog zdravlja mladih i kako prepoznati određene znakove koji ukazuju na moguću prisutnost nekog problema povezanog s tim aspektom zdravlja. Kako bi se vidjelo ima li osmišljena strategija smisla, tim će pratiti primjenu strategija i napraviti njegovu evaluaciju.
– Uz to, važno je voditi računa i o mentalnom zdravlju učitelja, stoga je strategijom planirana intervizijska grupa koja bi pridonijela dobrobiti nastavnika i sprječavanju ‘sagorijevanja’ na poslu tzv. burnout. Planira se i sveobuhvatna trijaža svih prvih razreda pri čemu će se ispitivati teškoće mentalnog zdravlja i nižeg samopoštovanja kako bi pravovaljano učenike koji imaju teškoća uključili u savjetodavni rad ili ih uputili na pravo mjesto za pomoć. Učenicima, roditeljima i nastavnicima kroz strategiju je dostupan i adresar za pomoć, odnosno popis mjesta na kojima mogu dobiti pomoć i podršku, objasnila je psihologinja za Novi list.
Cijeli dokument Strategije za zaštitu mentalnog zdravlja učenika Srednje škole Dr. Antuna Barca možete pogledati u dokumentu ispod. Ako vam dokument nije vidljiv, potrebno je ponovno učitati stranicu.