Pretraga

Stručnjaci tvrde da školski kurikulumi pogoduju ženskom spolu

A- A+

Razlike između ženskog i muškog spola na sam pogled su značajne jer se fizički u potpunosti razlikujemo. No, kao što izgledom nismo isti, nismo ni mentalno te na različite načine shvaćamo svijet oko sebe. Drugačije se ponašamo, ali i memoriramo informacije koje primamo. Muškarci se više koriste mentalnom gramatikom, a žene mentalnim rječnikom.

strategicmisanthropy.blogspot.com

Kao što se razlikuju fizički, muškarci i žene različiti su i po svom mentalnom sklopu. Nedavno je provedeno istraživanje na Sveučilištu Newcastle u kojem su znanstvenici pokušali odgonetnuti način na koji djeca procesuiraju i pamte riječi. Došli su do zaključka da je on različit kod dječaka i djevojčica, piše Medical Daily.

Izdvojeni članak

Video: Muškarci i žene otkrili zašto je bolje biti u koži suprotnog spola

Mentalni rječnik curama, a gramatika dečkima

Istraživanje o načinu na koji pamte djevojčice, a na koji dječaci uključivalo je primjere od 29 pravilnih i nepravilnih glagola u engleskom jeziku. U studiji je sudjelovalo 45 djece u dobi između osam i 12 godina koji su davali odgovore, odnosno rješavali zadatke s glagolima.

Analizom ponuđenih odgovora istraživači su otkrili različitosti između
djevojčica i dječaka u načinu na koji su pamtili riječi i fraze
koristeći svoj mentalni rječnik.

– Većina istraživača slaže se kako način na koji koristimo jezik u našem umu uključuje spremanje i kompoziciju u pravom vremenu, ali nejasne su mnoge specifičnosti o tome kako se to događa, poput točnog identificiranja pohranjenih dijelova jezika, odnosno složenih riječi, rekla je Cristina Dye, voditeljica istraživanja i specijalist za razvoj govora kod djece na Sveučilištu Newcastle.

Izdvojeni članak

Profesije na koje se pale muškarci i žene

Kako Dye ističe, većina istraživanja na ovu temu koncentrirala se na odrasle, stoga su ovom studijom htjeli vidjeti može li proučavanje djece pomoći u tome da učimo više o ovim procesima.

Za potrebe istraživanja, djeci je bio ponuđen zadatak u kojem su dobila
dvije rečenice od kojih je jedna sadržavala glagol uključen u rečenicu,
dok je druga sadržavala prazninu. Djeci je zadano da na to mjesto stave
glagol u prošlom vremenu, poput: ‘Svaki dan hodam (walk) u školu. Kao i
svaki dan, i jučer sam ______ u školu.’

Kurikulum možda ide ‘na ruku’ djevojčicama

– Dok smo provodili studiju, otkrili smo da je vjerojatnije da djevojčice upamte formu riječi, dok su se dječaci oslanjali više na svoju mentalnu gramatiku kako bi sastavili prošlo vrijeme (hodati/walked su sami sastavljali hoda+o/walk+ed). Ovo se slaže s prethodnim istraživanjem koje je identificiralo razlike između spolova kada se radi o pamćenju činjenica i događaja, pri čemu se čini da djevojčice također imaju prednost u usporedbi s dječacima, ističe voditeljica istraživanja.

Izdvojeni članak

Muškarci i žene ‘ne vide iste boje’

Otkriveno je da su djevojčice bolje pamtile riječi i fraze oslanjajući se pritom na svoj mentalni rječnik, dok su se dječaci više oslanjali na svoju mentalnu gramatiku. Naime, mentalni rječnici u um pohranjuju zvukove, riječi, uobičajene fraze, dok mentalna gramatika pohranjuje kompoziciju riječi i rečenica, kao što je ‘hodao’ i ‘hodati’.

Također, prilikom ovog istraživanja uspoređeni su i rezultati testova djece s podacima prikupljenima od 71 odrasle osobe te je otkriveno da su rezultati isti i kod muškaraca i žena, što je ukazalo na značajnu razliku u procesuiranju jezika kod različitih spolova.

– No, dok djevojčice često daju bolje rezultate od dječaka u školi, može se raditi i o tome da je kurikulum posložen tako da ide u korist načinu na koji uče djevojčice. Trebalo bi još istraživati kako bi se vidjelo je li to točno, a ako jest, postoji li način da se predavanja promjene tako da i dječaci izvuku najviše iz njih, zaključuje Dye.