Fakultet bi trebao prestati biti automatski prvi izbor
za mlade ljude, a više pažnje bi trebalo posvetiti
alternativnim metodama obrazovanja i razvijanju ‘mekih’
vještina.
U današnjem društvu normalno je da se srednjoškolci
nakon maturiranja zapute ravno na fakultete, budući da
bez diplome u ruci nemaju što tražiti na tržištu rada,
osim ako ne žele raditi neko od strukovnih zanimanja na
razini srednje stručne spreme. To i nije pretjerano
popularno, stoga je gotovo svima cilj završavanje
fakulteta. Ravnateljica srednje škole Central Newcastle
u Velikoj Britaniji Hilary French upozorila je kako
poslodavci danas ipak zahtijevaju više praktičnih
vještina na radnom mjestu a učitelje i profesore
savjetovala da ne budu snobovi što se tiče alternativnih
ruta, piše Daily Mail.
Treba razmisliti o alternativnim rješenjima
Roditelji i škole trebali bi se manje opterećivati oko
strukovnih kvalifikacija i vjerovanja da je fakultet
automatski izbor za sve koji završe srednju školu.
French je upozorila kako poslodavci danas povećano traže
vještine koje su od zbiljske koristi u poslovnom
okruženju. Ravnateljica svima savjetuje da razmisle o
‘alternativnim rješenjima’.
– Pretpostavljam da će se fokus pomaknuti s fakulteta
kao automatskog izbora i sljedećeg koraka na
alternativne puteve poput osposobljavanja na radu. Mi
učitelji, ali i roditelji i djeca trebamo biti otvorenog
uma što se tiče daljeg obrazovanja. Vjerujem da će se
poveznica između škola i poslodavaca ojačati u sljedećih
nekoliko godina i da će tada fokus biti na razvijanju
zapošljivih vještina, rekla je French.
‘Meke’ vještine sve su traženije kod poslodavaca
Također je dodala kako postoji ogromni potencijal u
treningu koje bi vodili poslodavci i novi tipovi
takozvanog ‘šegrtovanja’ koji se pojavljuju, u koje ne
bismo smjeli sumnjati. Poslodavci bi pak trebali
‘opustiti’ svoje zahtjeve za određenim kvalifikacijama.
– Škole su postale tvornice ispita koje učenika čine
dehumaniziranima. ‘Meke’ vještine poput fleksibilnosti,
rukovođenja, integriteta, suosjećanja i prilagodljivosti
učenici također moraju učiti, kao i sposobnost da
filtriraju ideje, budući da su bombardirani s mnoštvom
informacija i podataka, upozorila je ravnateljica.