Učenike strukovnih srednjih škola u Hrvatskoj očekuju velike promjene. Osim što će na raspolaganju imati i neka nova zanimanja školarci će uz ocjene skupljati i bodove. Sistem bodovanja u strukovnim školama izgledat će slično kao i skupljanje ECTS bodova na fakultetima, no ocjena će i dalje ostati najvažnije mjerilo učenikova znanja.
Osmaši će se osim klasičnih obrtničkih zanimanja moći obrazovati za tehničara za jahte i marine, modelara obuće i kožne galanterije te šumara. Uz ova nova zanimanja, ona zastarjela dobivaju nove nazive, poput modnog tehničara koji će zamijeniti dosadašnjeg odjevnog tehničara.
Strukovni program će se ‘bolonjizirati’ u smislu da će učenici uz ocjene kroz svoje srednjoškolsko obrazovanje prikupljati i bodove.
Novosti uvedene u suradnji s tržištem rada
Potpuno novi modernizirani program čeka srednjoškolce koji će od sljedeće godine izabrati neka strukovna zanimanja. Iz Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih tvrde da je riječ o revoluciji u sustavu srednjoškolskog strukovnog obrazovanja.
Naime 25 novih strukovnih kurikuluma koji opisuju standard zanimanja i standard kvalifikacije napravljeni su u suradnju s poslodavcima i sindikalistima.
– Osnovali smo sektorska vijeća, analizirali trendove i napravili dubinske intervjue s poslodavcima da bismo vidjeli što oni točno rade, kazala je za Glas Istre Jelena Letica, pomoćnica ravnatelja Agencije.
Za 25 sati učenja dobit će jedan bod
Osim novih strukovnih programa, učenici u ovim školama će uz ocjene skupljati i bodove. U jednoj školskoj godini učenik će moći prikupiti 60 bodova, s time da jedan bod znači 25 sati učenja.
Do kraja svog školovanja učenik strukovne škole će moći skupiti maksimalno 240 bodova. Sustav bodova koje je sličan kao i ECTS bodovanje na fakultetima, a uz ocjene je još jedno mjerilo učeničkog znanja.
Nakon što skupe određen broj bodova učenici će imati lakšu horizontalnu prohodnost kroz sustav, odnosno lakše će moći prelaziti iz jedne u drugu školu.
Navedene novosti u strukovnim školama će se tek od sljedeće godine početi eksperimentalno primjenjivati u nekim srednjim školama. Nakon prve testne godine slijedi evaluacija te naposlijetku potpuno uvođenje novih kurikuluma u strukovni srednjoškolski sustav.