Pretraga

Studija otkrila koji su ljudi najveći lažljivci

A- A+

Nova kanadska studija otkrila je da su ljudi koju su najviše skloni lagati kako bi si priskrbili financijsku dobit osobe kojima su se roditelji razveli, oni koji studiraju poslovnu ekonomiju te religiozni ljudi.

Svi ljudi lažu, više ili manje, no nisu sve laži iste. Nova je kanadska studija otkrila koji su tipovi ljudi najskloniji laganju kako bi ostvarili financijsku dobit. Zaključak do kojeg su došli istraživači otkriva da su to najčešće djeca razvedenih brakova, poslovni ekonomisti te religiozne osobe, piše Huffington Post.

Izdvojeni članak

Znakovi po kojima ćete prepoznati laži na chatu

Studija ispitanike razdvojila u parove

U studiji provedenoj na Sveučilištu Regina regrutirano je 400 studenata u parovim s uvodnih ekonomskih kolegija tog sveučilišta. Svaki par bio je razdvojen – jedan je student bio ‘pošiljatelj’ kojem je rečeno da svom partneru ‘primatelju’ u drugoj prostoriji reba dati set količina gotovine. Primatelj je tada trebao odlučiti koliki iznos bi htio ponijeti sa sobom, a koliko ostaviti partneru. U pojedinim je slučajeva opcija bila pet dolara i sedam dolara, a u drugima 5 dolara i 15 dolara.

Kako god bilo, pošiljatelj bi tada trebao donijeti odluku – Reći partneru prave iznose, kako bi on vjerojatno izabrao veći, ili lagati partneru i uzeti sebi veći dio. Više od polovine ispitanika odlučilo se za laž, a još je zanimljivije otkriće tko se na istu odlučio.

Izdvojeni članak

Kad te otkriju u laži

Najviše lažu poslovni ekonomisti, djeca razvedenih i religiozni ljudi

Između muškaraca i žena nije bilo značajnije razlike, no djeca iz razvedenih obitelji zauzela su glavnu ulogu što se tiče laganja – prevarili su partnere 29.3 posto više nego ostali ispitanici. Studenti poslovne ekonomije također su se pokazali kao oni koji vole govoriti neistinu, a oni su za 18,1 posto lagali više nego drugi. Moguće je da je to zato jer su ti pojedinci snažno motivirani financijskim povratima, i zbgo toga su skloniji lažima, kao što se češće odlučuju sa obrazovanje u poslovanju.

Izuzetno zanimljivo je i to što je sklonost laganju prema istraživanju direktno proporcionalno religioznosti, odnosno ljudi koji su se izjasnili kao vjernici češće bili su skloniji lažima u ovom eksperimentu.