Pretraga

Sustav ocjenjivanja treba mijenjati? Jedan od najuspješnijih učenika to misli, objasnio nam je zašto

A- A+

Iako je školu završio prije nekoliko godina, Josip Imbrišak još uvijek je jedan od naših najuspješnijih učenika. U svojim školskim danima sudjelovao je na niz natjecanja iz Povijesti, predmetu kojeg je zavolio od prvog sata. Za svoj je trud nagrađen sa čak pet Oskara znanja, priznanja za izvrsne učenike, čime drži rekord u svojoj županiji. Razgovarali smo s njim o školi, natjecanjima i njegovim planovima za budućnost, a pitali smo ga i što bi se u školstvu moglo mijenjati nabolje.

Josip Imbrišak na hodnicima Gimnazije Bjelovar | Foto: bjelovarac.hr

Josip Imbrišak jedan je od najuspješnijih učenika svoje županije, ali i cijele države. Kao učenik Osnovne škole Ivanska i Gimnazije Bjelovar, sudjelovao je na nizu natjecanja iz svog omiljenog predmeta – Povijesti. Dobitnik je čak pet Oskara znanja, priznanja koje Agencija za odgoj i obrazovanje (AZOO) dodjeljuje učenicima za izniman uspjeh na državnim i međunarodnim natjecanjima.

Vjerujemo da su uspjesi izvrsnih učenika poput Josipa važni, stoga smo ih odlučili istaknuti kroz Alumni projekt. Projekt Alumni mapirao je najbolje učenike i profesore prema kriteriju osvojenih Oskara znanja, a napravili smo ga u suradnji s Hrvatskom zajednicom županija. Koristeći tražilicu, na Alumni dijelu portala možete pronaći sve dobitnike Oskara znanja od 2005. godine pa nadalje.

Mi smo tako pronašli da je upravo Josip najnagrađivaniji učenik u svojoj županiji, iako je na zadnjem natjecanju sudjelovao 2018. godine. Budući da nije lak zadatak sudjelovati na toliko natjecanja, a tek na njima osvajati prvo mjesto, javili smo mu se da doznamo više o tome kako mu je to pošlo za rukom.

Doznali smo da je nastavio slijediti svoju strast pa tako danas studira Povijest i Arheologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Do diplome ga dijeli još sasvim malo, pa iako ponekad nije lako, nije mu teško pronaći motivaciju, rekao nam je. Po njegovom mišljenju, naše školstvo ima i prednosti i mane, a kad bi mogao, Josip bi mijenjao sustav ocjenjivanja. Cijeli razgovor s Josipom pročitajte u nastavku.

Kao učenik si sudjelovao na natjecanjima iz Povijesti, a na njima si postizao izvrsne rezultate. Još uvijek si učenik s najviše osvojenih Oskara znanja u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji. Odakle interes za povijest? Zašto ju voliš?

Interes za povijest došao je vrlo rano. Od malih nogu volio sam listati knjige iz povijesti i povijesne atlase koji su ostali mojim roditeljima iz škole tako da je interes za povijest nastao, moglo bi se reći, još u predškolskoj dobi, a onda je kasnije samo rastao. Kada sam dobio povijest kao školski predmet u osnovnoj školi, to mi je bio omiljeni predmet i pokazivao sam veliki interes za sve što smo učili. U sedmom razredu osnovne došla je i prilika za sudjelovanje na natjecanju iz povijesti. Moj interes i trud koje sam pokazivao za povijest tada su došli do punog izražaja jer sam natjecanje osvojio, a isti uspjeh ponavljao sam i dućih godina, tj. do trećeg razreda gimnazije. Naravno, ovih rezultata ne bi bilo bez mojih mentora – profesora iz osnovne škole i profesorice iz gimnazije. Ovim putem im se još jednom zahvaljujem na neizmjernoj pomoći i podršci. Nije jednostavno reći zašto volim povijest. Čitati i učiti o prošlim vremenima oduvijek mi je naprosto bilo zanimljivo i u tome sam najviše uživao. Ovo je, vjerujem, najbolji odgovor na to pitanje.

Josip s mentoricom Melitom Štimac na dodjeli Oskara znanja 2017. godine | Foto: Privatna arhiva

Što je, po tebi, najveća korist od sudjelovanja na natjecanjima? Jesu li ti iskustva s natjecanja možda koristila i van škole, na faksu ili kasnije?

Sudjelovanje na natjecanjima donosi mnogostruke koristi i smatram da su sve jednako važne. Na natjecanju, počevši od školske pa do državne razine, pruža se prilika za upoznavanjem drugih učenika i razmijenom iskustva o nizu stvari – od pripreme za natjecanje, dojmova, njihovih osobnih interesa u povijesti itd. – što je neprocjenjivo iskustvo. Priprema za natjecanje iziskuje puno rada i učenja, ali ono što se tijekom dobre pripreme tada nauči vrlo vjerojatno ostaje u pamćenju zauvijek (ne kaže se uzalud da je znanje najveće bogatstvo). Naučeno znanje iz povijesti nije nikada na odmet jer uvijek dobro dobro dođe, na kvizu, faksu i u mnogim drugim prilikama. Trenutno mogu reći da mi stečeno znanje najviše koristi jer studiram povijest. I, ne manje važno, uspjesi na natjecanjima donose i Oskare znanja, što mi je, evo, pružilo priliku za ovaj intervju!

Kakav je osjećaj znati da imaš najviše Oskara znanja u svojoj županiji, odnosno da si, iz te perspektive, najuspješniji učenik svoje županije?

To je divan osjećaj. Oskari znanja simbolična su potvrda uloženoga truda i predanosti u nekom području, konkretno povijesti, i činjenica da ih ja zasad u svojoj županiji imam najviše čini me ponosnim na moje rezultate i daje mi poticaj da i dalje ustrajem u onome što radim.

Izdvojeni članak

Josip je jedan od najuspješnijih učenika u zemlji: ‘Do ovog trena nisam to ni znao’

Iz perspektive izvrsnog učenika/učenice, kakvo je tvoje viđenje školskog sustava? Kakav je položaj izvrsnih učenika? Što bi se u školskom sustavu moglo mijenjati?

Hrvatski školski sustav ima, kao i sve ostalo, i dobrih i loših strana. Sukladno tome, mjesta za napredak ima u bilo kojem njegovom segmentu. Kurikularna reforma glavna je tema školstva već desetljećima i nadam se da će u skoro vrijeme konačno i dati neke konkretne rezulatate. U školskom sustavu prvenstveno bi trebalo izmijeniti sustav ocjenjivanja jer je sada uvelike usmjeren na mjerenje činjeničnog, a u mnogo manjoj mjeri onog stvarnog znanja – vještine i znanje organizacije, komunikacije, izlaganja, čitanja s razumijevanjem, pisanja radova – koje je učenicima potrebno bez obzira u koju školu idu i čime se namjeravaju baviti kasnije. Položaj izvrsnih učenika također zahtijeva poboljšanja. Neka su se i dogodila unazad par godina, konkretno na mojemu su faksu najuspješniji učenici na državnim natjecanjima iz povijesti dobili pravo izravnog upisa. Poboljšanja bi morala ići u smjeru uvođenja izdašnijih nagrada za postignuća na natjecanjima, posebnih stipendija za najbolje učenike na općoj, državnoj razini, većeg financiranja projekata koje takvi učenici žele eventualno raditi i sl.

Što studiraš? Kako ti je na faksu?

Studiram povijest i arheologiju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Sada sam četvrta godina, odnosno prva godina diplomskoga studija (istraživački smjer stara povijesti i antička arheologija). Na faksu je super. Ima puno posla i nije uvijek lako, posebno sada na diplomskom studiju, ali nije mi teško pronaći motivaciju kada je riječ o povijesti.

Izdvojeni članak
srećko kajić alumni

Srećko je najuspješniji učenik svoje županije: ‘Ne stavljamo dovoljan naglasak na izvrsnost’

Imaš li nekih planova za budućnost?

Planovi za budućnost? Glavna je preokupacija sada faks i cilj mi je sve završiti u roku. Nakon faksa želio bih pronaći posao u struci, tj. baviti se istraživačim radom jer taj smjer i studiram. Nadam se da ću tome uspjeti.


Projekt Alumni mapirao je najbolje učenike i profesore prema kriteriju osvojenih Oskara znanja, a napravili smo ga u suradnji s Hrvatskom zajednicom županija. Koristeći tražilicu, na Alumni dijelu portala možete pronaći sve dobitnike Oskara znanja od 2005. godine pa nadalje.

Pročitajte i ostale razgovore s najuspješnijim učenicima Hrvatske koje smo pronašli koristeći Alumni dio portala:

Srećko je najuspješniji učenik svoje županije: ‘Ne stavljamo dovoljan naglasak na izvrsnost’

Ilija Srpak je jedan od najuspješnijih učenika Hrvatske: Evo što misli o našem školstvu

Pričali smo s jednim od najuspješnijih učenika u Hrvatskoj i doznali što misli o sustavu ocjenjivanja

Kako poboljšati školstvo? Pitali smo Krešimira, najuspješnijeg učenika Hrvatske

Josip je jedan od najuspješnijih učenika u zemlji: ‘Do ovog trena nisam to ni znao’

Sustav ocjenjivanja treba mijenjati? Jedan od najuspješnijih učenika to misli, objasnio nam je zašto

Klaudija je jedna od najboljih učenica Hrvatske: Rasturala je na natjecanjima iz astronomije

‘Imamo previše odličnih, a premalo izvrsnih učenika’: Evo kako uspješan učenik vidi školski sustav

Luka je jedan od najuspješnijih učenika u zemlji: ‘Nadam se da će netko skinuti taj rezultat’