‘Svako dijete u Hrvatskoj mora imati iste prilike i alate u obrazovanju kao Finci i Šveđani’
Holistički pristup obrazovanju koje na prvo mjesto stavlja jednakost i uključivost, obrazovanje u kojemu su djeca središte svakog obrazovnog programa te dužnosti i odgovornosti svake organizacije koja stvara bolju budućnost za djecu, bile su teme panela ‘Obrazovanje izvan učionice: Prema uključivom, pravednom i kvalitetnom obrazovanju u Europskoj uniji’. Ovaj panel organiziran je u suradnji Montessori Global Educationa i Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj. U raspravi su sudjelovali priznati stručnjaci, a moderirao ju je Marko Matijević, osnivač i glavni urednik portala srednja.hr.
U suorganizaciji Montessori Global Educationa i Ureda Europskog parlamenta u Hrvatskoj u Kući Europe održan je panel ‘Obrazovanje izvan učionice: Prema uključivom, pravednom i kvalitetnom obrazovanju u Europskoj uniji’ koji je okupio predstavnike istaknutih organizacija, uglednih institucija, udruga te medija duboko uključenih u unapređenje obrazovnog sustava u Hrvatskoj.
Raspravi su prisustvovali zastupnik u Europskom parlamentu Predrag Fred Matić, glavna izvršna direktorica Montessori Global Educationa Leonor Diaz Alcantra, predsjednica udruge IKS u Petrinji Nadja Matešić te izvršna direktorica Chartered College of Teaching Dame Alison Peackock. Raspravu je moderirao Marko Matijević, osnivač i glavni urednik portala srednja.hr.
Cilj panela je razmotriti ključna pitanja budućnosti obrazovanja
Održani panel je pružio platformu za raznolika stajališta s ciljem da se zajednički razmotre ključna pitanja budućnosti obrazovanja i kako potaknuti uključivu i pravednu obrazovnu scenu u budućnosti za sve učenike u Hrvatskoj.
– Današnji panel je izuzetno važan, a tema inkluzivnog i kvalitetnog obrazovanja jedan je od prioriteta za Europsku uniju i države članice. Smatram da se obrazovna agenda mora kontinuirano unaprjeđivati te da je ključno uspostaviti standarde na razini Europske unije. Naime, danas je realnost da nemaju svi mladi jednake obrazovne mogućnosti, ispričao je Predrag Fred Matić.
Dodao je i da su njegovi kolege i kolegice u Europskom parlamentu često ostajali šokirani kada im je pričao da neki učenici i njihove obitelji u Hrvatskoj nemaju struju i signal.
– Želim i smatram da svako dijete u Hrvatskoj mora imati jednake prilike i alate u obrazovnom procesu kao Finci, Šveđani ili netko drugi, poručio je Fred Matić.
Montesori moramo prilagoditi 21. stoljeću
Glavna izvršna direktorica tvrtke Montessori Global Education, Leonor Diaz Alcantra izjavila je da, kako bi što većem broju djece pružili što bolju mogućnost najboljeg mogućeg obrazovanja, ulažu maksimalne napore da u zajednicama diljem svijeta, tako i u Hrvatskoj, svoje principe dovedu izvan samih učionica.
– Nastavit ćemo i dalje istraživati kako Montessori pristup može biti maksimalno relevantan u odnosu na potrebe obrazovanja 21. stoljeća, istovremeno identificirajući prilike za daljnji napredak u suočavanju s izazovima suvremenog doba, objašnjava Diaz Alcantra.
U raspravu se uključila i Nadja Matešić koja je pojasnila kako je njena udruga IKS, kroz aktivnosti koje u Petrinji provode s lokalnom zajednicom, usmjerena na to da i roditeljima i djeci pokažu da obrazovanje mora nadići zidove škole te ekonomsku i socijalnu poziciju u kojoj se dijete nalazi.
– Vjerujemo da je to pravi temelj za bolje društvo, zaključuje Matešić.