Svatko ima pravo na jedan žuti karton? Pitali smo ZET oprašta li se i dalje prva kazna
Ako vas kontrolor u tramvaju ili autobusu ZET-a ‘uhvati’ bez valjane karte iz njegovog aparata ispisat će vam se kazna. Odluku o opraštanju prve kazne zagrebački gradonačelnik donio je u jeku prošle predizborne kampanje, a kako se po društvenim mrežama često povlači pitanje je li ta odluka još uvijek na snazi, odlučili smo to provjeriti.
Prije točno dvije godine zagrebački gradonačelnik Milan Bandić, koji je u tim trenucima bio u predizbornoj kampanji za novi mandat, odlučio je uvesti oprost prve kazne putnicima koje ZET-ovi kontrolori uhvate bez karte. Oštro je tada odbio tvrdnju novinara da je riječ o predizbornom potezu, kazavši da zadnjih pet godina ponavlja kako ‘svatko ima pravo na jedan žuti karton’.
Na izborima je pobijedio pa se dvije godine kasnije očito predomislio.
Ništa od oprosta
Na društvenim mrežama u grupama koje okupljaju zagrebačke studente česte su rasprave oko toga oprašta li se još uvijek prva kazna ili ne. Jedni tako tvrde da je njima oproštena dok drugi pišu kako su kaznu za vožnju bez karte ipak morali platiti.
Stoga smo službenim putem od ZET-a zatražili odgovor na pitanje provodi li se još uvijek odluka o poništavanu prve kazne. Ukratko, odgovaraju – ne provodi!
– ZET prema podnesenim prijavama zbog vožnje bez valjane vozne karte, postupa sukladno odredbama Odluke o prijevozu putnika u javnom prometu, a prema kojoj su svi putnici za vrijeme vožnje u vozilima ZET-a dužni imati valjanu voznu kartu, te na zahtjev ovlaštene osobe (kontrolora) istu predočiti radi kontrole. U slučaju da prekršitelj, bez obzira o kojoj kategoriji građana se radi, podnese pisanu reklamaciju na izdanu Obavijest putniku, po svakoj reklamaciji se postupa sukladno navedenoj Odluci i tarifnim propisima ZET-a, pri čemu se ne primjenjuje oprost prve kazne, kažu nam iz ZET-ove službe za odnose s javnošću.
Kada se reklamacija uvažava?
Inače, prigovori odnosno reklamacije na kaznu podnose se u roku osam dana od prekršaja mailom [email protected] ili ih je moguće predati osobno u Ozaljskoj 105. Iz ZET-a su nabrojali situacije u kojima se reklamacije obično uvažavaju.
– Reklamacija može biti uvažena u slučaju da se prilikom razmatranja utvrde objektivne okolnosti radi kojih kontrolor nije mogao iščitati pretplatnu kartu putnika ili u slučaju problema s uređajem za validaciju karata, poručuju iz ZET-a.