Pretraga

Tableti bi hrvatskim školama donijeli uštedu i uspješnije učenike

A- A+

Razvitak moderne tehnologije, osim mobitela, računala i ostalih uređaja s nevjerojatnim mogućnostima, i u području obrazovanja je donio velike promjene. Barem što se tiče razvijenih zemalja u svijetu, koje su u obrazovni sustav implementirali nove tehnološke pothvate poput tableta i e-readera – takvi su aparati postali sve što učeniku treba. U Hrvatskoj se pak i dalje svake godine lome koplja oko novih udžbenika i pitanja jesu li oni zaista potrebni, preteški i na kraju krajeva, preskupi. Iako je ideja uvođenja tableta u škole u ovoj zemlji i u ovom trenutku utopija, o njoj bi trebalo itekako dobro razmisliti.

Sa svakim početkom nastavne godine u Hrvatskoj javljaju se gotovo isti problemi – rasprave o preskupim, preteškim i često sasvim nepotrebnim novim udžbenicima. S obzirom da je razvitak moderne tehnologije, sad već ne tako nedavno, omogućio čitanje knjiga na elektronskim čitačima i tabletima, postavlja se pitanje zašto se ta mogućnost ne iskoristi kako bi se roditelje i učenike rasteretilo od financijske i fizičke muke kupovanja tradicionalnih, papirnatih udžbenika.

Anketa provedena na portalu srednja.hr pokazala je kako je velika većina učenika svoj novi komplet udžbenika za školu platila 700 i više kuna. S obzirom da je odlučeno kako svi moraju imati nove knjige, malo tko je uspio proći nešto jeftinije – to je uspjelo tek onima koji su unatoč napucima nabavili rabljene udžbenike.

U zapadnim zemljama tableti poboljšali učenje

Tableti su uvedeni u brojne zapadne zemlje te su postali temeljni dio svačije školske torbe, a istraživanja su pokazala kako su učenici koji su koristili tablete 20 posto bolje riješili standardizirane testove od onih koji su se u učenju služili tradicionalnim knjigama. Pilot program proveden u Kaliforniji još 2012. godine pokazao je kako je u slučaju angažiranja učenika bitniji format, nego sadržaj. Učenici koje je obuhvatio spomenuti eksperiment dobili su isti sadržaj na iPadu kao što su ga dobili učenici u tradicionalnim knjigama, no pokazalo se kako su oni koji su koristili modernu tehnologiju postigli mnogo bolje rezultate.

www.srednja.hr

Izdvojeni članak

Alanfordovski apsurd hrvatskog obrazovnog sustava: Svake godine novi udžbenici, a nastavni program nije se mijenjao od ’94.

Interaktivni format doveo bi do veće pozornosti i motivacije

Problemi koji se javljaju oko biranja i kupovine školskih udžbenika u Hrvatskoj mogli bi se tako riješiti uvođenjem e-readera i tableta u nastavu. Program koji bi zamijenio fizičke knjige s interaktivnim, digitalnim verzijama sadržaja koji bi bio nadopunjen videom, grafikama i kvizovima koji pozivaju učenike da sudjeluju i daju instantni ‘feedback’ nesumnjivo bi potaknuo učenike na rad i samoevaluaciju. Zahvaljujući takvom formatu, školarci bi bili motiviraniji, pozorniji i uključeniji. Upravo takve rezultate polučilo je uvođenje tableta u nastavu u zapadnim zemljama.

Sličan sustav već postoji na stranici eLektire, na kojoj se nalaze cjelovita djela hrvatskih i stranih pisaca s popisa obvezne školske lektire, ali i šire. Djela su besplatno dostupna učnicima, studentima i profesorima, a takvo što moglo bi se uvesti i s ostalom literaturom koju školarci sada fizički koriste putem papirnatih udžbenika.

Tableti koje bi učenik na početku obrazovnog procesa dobio od države nakon mature bi se vraćali, a tijekom školovanja bi mogli predstavljati svojevrsni ‘digitalni ruksak’ koji bi omogućio da sve bitno bude dostupno na jednom mjestu.

Izdvojeni članak

Srednjoškolke iz Vrbovca osmislile školske tablete s jedinstvenim operativnim sustavom

Zapadne zemlje prigrlile inovativne tablete u nastavi

Jedan od njih je i HappyBird, koji je polučio velik uspjeh među mlađom populacijom. Radi se o inovativnom tabletu uz koji se dobiva i Bluetooth olovka, no ono što je najbolje kod spomenutog uređaja je velik broj edukativnih aplikacija i instrukcija. Upravo zahvaljujući njima, korisnici mogu krojiti učenje prema vlastitom individualnom stilu. Ovaj su tablet prigrlile upravo škole u Londonu, koje su ga kupile na veliko, zbog čega je koncept postao vrlo popularan.

Ideja uvođenja takvih uređaja svidjela se većini učenika i profesora s kojima smo razgovarali. Pozdravljaju ideju moderniziranja nastave u vidu prebacivanja sadržaja u elektronski oblik, iako tu mogućnost ne vide u bližoj budućnosti.

– Tableti su teoretski super ideja, pogotovo zamijena udžbenika s njima. Djeca su danas jako informatički pismena, a ovo bi im vratilo želju za učenjem. Danas je lakše pikati po tabletu nego okretati stranice. Ipak, ovdje se javlja problem izdavača, koji neće više svake godine brati veliki novac na udžbenicima, ako bi se to uvelo. Dobro bi bilo recimo da daju djeci tablet koje na kraju obrazovanja moraju vratiti, a umjesto da kupuju knjige, plaćaju neku fiksnu cifru za sve udžbenike, mišljenja je profesor engleskog jezika Tomislav.

Izdvojeni članak

Učenicima u riječkoj školi kupljeni tableti za nastavu

Budućnost učenja i komunikacije

Ideja tableta još se više sviđa učenicima, koji su modernu tehnologiju, računala i internet već odavno shvatili kao budućnost komunikacije, ali i učenja.

– Mislim da je ideja uvođenja tableta donekle i dobra ideja, sve ovisi o tome koliko bi to koštalo. Ako to rješenje ne bi bilo skuplje, onda bi se trebalo postepeno uvoditi u škole. Prije ili kasnije naviknut ćemo se na to da se tehnologija razvija i ovo je samo još jedan korak u tom pravcu. Sve u svemu mislim da to nije loša ideja i da bi se osobno i ja time koristila, jer sam nedavno probala nositi sestrinu školsku torbu, i iskreno, ne bi joj bila u koži, kazala nam je Tea Sauka.

Vjere u ovakav projekt ima i Ilija Perić, maturant Tehničke škole Ruđera Boškovića i pobjednik projekata Ideja godine te Slagalica.

Izdvojeni članak

Fotogalerija: Pogledajte što švedska škola ima umjesto učionica

Veća angažiranost i motiviranost učenika

Mislim da bi tableti trebali zamijeniti tradicionalne
udžbenike jer osim što omogućuju učenicima da lakše pronalaze
informacije, učenici bi prošli jeftinije. Umjesto da troše na udžbenike
oko četiri tisuće kuna recimo za srednju školu, mogli bi za puno manji iznos dobiti
vrhunski tablet koji bi im trajao sve četiri godine. Učenici bi se lakše
povezali sa nastavnicima, puno lakše bi se materijal prosljeđivao
učenicima i mogli bi saznati više, odnosno vidjeti više jer umjesto
tradicionalnog teksta i slike imali bi videa, kvizove i slično. Mislim da je Ministarstvo već napravilo ogroman i odličan korak s e-dnevnicima koji
su vrhunski izvedeni, mišljenja je Ilija.

S obzirom na rezultate istraživanja koji su pokazali veću angažiranost i motiviranost učenika koji koriste tablete, jasno je da bi o tom potezu u Hrvatskoj trebalo početi ozbiljno razmišljati. Tableti su budućnost i s vremenom će stići u učionice, bilo od roditelja koji će to svojoj djeci moći priuštiti, bilo od škola koje će se same odlučiti na taj potez. Bilo bi dobro kada bi svi u isto vrijeme išli u istom pravcu.