Pretraga

TikTok postao mjesto za opasne izazove: Evo što će napraviti kako bi to spriječili

A- A+

TikTok je trenutno među najpopularnijim društvenim mrežama među mladima, a moguće je i da je najpopularnija. Ipak, pokazalo se da može biti mjesto za širenje loših ideja – proteklih mjeseci je bilo nekoliko izazova koji su se pokazalo ekstremno opasnima. Zato, TikTok postavlja nova pravila.

tiktok

Foto: Unsplash

U borbi protiv novih opasnosti, TikTok kreće s postavljanjem pravila, piše BBC. U istraživanju koje je nedavno provedeno, pokazalo se da je otprilike svaki peti tinejdžer sudjelovao u nekom online izazovu, ali isto tako da je jedan od njih pedeset sudjelovao u ‘riskantnom i opasnom’, i manje nego jedan od 300 u ‘zaista opasnom’. Istraživanje doduše nije bilo usmjereno ni na jednu specifičnu platformu.

Ipak, u zadnje vrijeme postoji sve veća briga oko rasta, na raznim društvenim mrežama, potencijalno opasnih online izazova, koji vode do ozbiljnih ozljeda – jedan od njih je bio i prošlogodišnji trend ‘skull-breaker’ koji je harao TikTokom, a ove godine je ‘milk-crate challenge’ mnoge ozlijedio. Ideja je bila da se pokušate popesti na vrh piramide od paketa mlijeka. Online izazovi ne moraju biti samo opasni, već mogu i promovirati neke dobre ideje, kao što je bio slučaj s ‘ice-bucket’ izazovom, koji je pomogao potaknuti na razgovor o ALSu (amyotrophic lateral sclerosis).

Neovisno istraživanje provedeno za TikTok je kao uzorak uzelo učitelje, roditelje i 5400 tinejdžera (13-19 godina) iz UK-a, SAD-a, Njemačke, Australije, Italije, Brazila, Mexica, Indonezije, Vijetnama i Argentine. Kao odgovor na rezultate, TikTok je rekao da će poraditi na tehnologiji ‘koja obavješćuje timove za sigurnost na iznenadan rast neprikladnog sadržaja povezanog s hashtagovima’, kako bi to povezali i ‘mogli primijetiti potencijalno opasno ponašanje’.

Izdvojeni članak
tiktok mobitel

TikTok, jedna od najpopularnijih društvenih mreža, prešla je milijardu korisnika

Na primjer, ako bi hashtag #foodchallenge, normalno korišten za dijeljenje recepata, odjednom postao često korišten na videima koji krše pravila, tim bi to istražio. TikTok već sada ima praksu uklanjati sadržaj koji ‘promovira ili veliča opasne radnje’.

 Stručnjaci koji su sudjelovali u istraživanju su primijetili da je adolescencija razdoblje koje je uvijek bilo povezano s pojačanim preuzimanjem rizika. Ali ovo je došlo u trenutku kada se vodi javna rasprava o utjecaju društvenih mreža na tinejdžer, nakon što je Frances Haugen otkrio što se saznalo u Facebookovoj istrazi o utjecaju Instagrama na mentalno zdravlje.

Istraživanje TikToka se također bavilo i samoubojstvom i samoozljeđivanjem.Neke škole upozoravale su roditelje na Momu, zlokobnog lika s izbuljenim očima koji djeci postavlja opasne ‘izazove’ kao što je samoozljeđivanje, ali stručnjaci su rekli da je riječ o prevari.

Ipak, istraživanje je pokazalo da i dalje može utjecati na djecu. Od onih koji su naišli na to, čak 31% ih je reklo da su doživjeli negativan utjecaj, i od njih. čak 63% je reklo da je utjecalo na njihovo mentalno zdravlje. Osim što bi uklanjali takve prevare, planiraju početi uklanjati upozorenja za prevare, zato što bi moglo naškoditi tretirati ih kao da su stvarne.

Prijevare

– Takve prevare često imaju slične karakteristike, i u prethodnim slučajevima, lažna upozorenja su kolala, sugerirajući da su djeca bila potaknuta sudjelovati u ‘igrama’ koje bi završile samoozljeđivanjem. Te prevare se većinom šire kroz poruke upozorenja, koje potiču ostale da obavijeste što više ljudi, kako bi mogli izbjeći negativne posljedice, rekli su iz TikToka.

Istraživanje je također istaknulo ono što su pokazala i prijašnja istraživanja, a to je da je broj pretraživanja za sličnim prevarama kod djece porastao tako da se u njemu odrazila medijska popraćenost i javni komentar. Pozivajući na bolje ‘medijske smjernice o opasnim izazovima i prevarama’, predložilo je da bi postojeće smjernice o izvještavanju o samoubojstvu, koje slijede mnogi mediji, mogle biti model.

 TikTok je rekao da je radio ‘na razvoju novog resursa za Centar za sigurnost posvećen izazovima i prijevarama’ i zatražio savjet stručnjaka za poboljšanje oznaka upozorenja koje se pojavljuju ljudima koji pretražuju TikTok za sadržaj povezan sa štetnim izazovima ili prijevarama.

– Novi poziv potaknut će članove zajednice da posjete naš Centar za sigurnost kako bi saznali više. A ako ljudi traže prijevare povezane sa samoubojstvom ili samoozljeđivanjem, sada ćemo prikazati dodatne resurse u potrazi, rekli su iz TikToka.