Pretraga

Samo tjedan dana nakon povratka u školu, učenici velike gimnazije moraju opet na online nastavu

A- A+

Samo tjedan dana nakon povratka u školske klupe zbog porasta broja novozaraženih i izoliranih učenici će opet, na trajanje od dva tjedna, nastavu slušati od kuće. Sudbina je to polaznika Prve gimnazije u Varaždinu. Razgovarali smo ravnateljicom Janjom Banić koja nam kaže kako je njen stav da bi u ovim uvjetima za srednjoškolce možda bilo dobro na neko ograničeno vrijeme nastavu izvoditi online, ali tako da što manje pati kvaliteta.

Foto: Facebook; Prva gimnazija Varaždin

Učenici Prve gimnazije Varaždin, samo tjedan dana nakon povratka s online nastave u školske klupe, opet idu na daljinu. Trenutno imaju čak 11 razrednih odjela u izolaciji, 6 nastavnika i još 32 učenika kojima je izrečena mjera izolacije, a ne dolaze iz izoliranih razreda. Učenika s pozitivnim testom na COVID-19 ima 16, a nastavnika dvoje.

‘U školi niti prije nije bilo prijenosa ili zaraze’

Razgovarali smo s ravnateljicom Janjom Banić koja nam je rekla kako od početka školske godine u Prvoj gimnaziji u Varaždinu vode detaljnu evidenciju, ne samo o izoliranima i zaraženima, već i o suspektnim učenicima i djelatnicima. Sve to šalju Županijskom stožeru i Ministarstvu znanosti i obrazovanja, a s roditeljima je, kako nam kaže, uspostavljena odlična suradnja,

– Nezahvalno je procjenjivati zašto je došlo do toga da se situacija nije smirila niti tijekom online nastave. Naime, u školi niti prije nije bilo prijenosa ili zaraze, mjere se poštuju vrlo strogo, svi učenici i djelatnici nose masku cijelo vrijeme, dakle na nastavi i u zajedničkim prostorima, mjerimo temperaturu kamerama svim učenicima i djelatnicima na oba ulaza u školu. Radimo u dvije smjene. Ipak, po povratku u školu već smo imali evidenciju većeg broja učenika u samoizolaciji, nekih i zaraženih, a situacija se kroz tjedan pogoršavala. Izvor zaraza i posljedičnih samoizolacija su uglavnom, koliko smo upoznati, radna mjesta roditelja, ili ostalih članova kućanstava, primjerice braće ili sestara koji su polaznici drugih škola i slično, ističe ravnateljica Banić.

Naglašava da tu ulogu sigurno igra i dosta izvanškolskih aktivnosti u kojima su učenici sudjelovali i tijekom online nastave. Pritom napominje da izvanškolske aktivnosti nisu isto što i izvannastavna aktivnosti. Ove potonje, naime, organizira škola, poput dramskih skupina ili novinarskih grupa, a izvanškolske aktivnosti su sve od glazbe, pjevanja, plesa i sporta pa do učenja stranih jezika u vanjskim centrima.

Izdvojeni članak

Epidemiolog Kaić: Mislim da treba prijeći na B i C model nastave

‘Za srednjoškolce bi možda bilo dobro na neko ograničeno vrijeme nastavu izvoditi online’

Budući da se upravo u ovoj gimnaziji dogodilo da nakon samo tjedan dana povratka u školske klupe, svi učenici moraju natrag na online nastavu, pitali smo ravnateljicu što misli o trenutnim mjerama, slaže li se s njima ili misli da bi učenici trebali neko vrijeme, ipak, biti prebačeni na online nastavu. Na to nam pitanje, kazala je, odgovara svojim stavom. Škole su prirodna okruženja učenja i socijalizacije. No, u ovom trenutku zbog epidemioloških mjera ništa nije prirodno i socijalizacija je uvelike ograničena.

– Nisam kompetentna procijeniti bi li prelazak škola na online nastavu bio od epidemiološkog značaja, to trebaju odlučiti stručnjaci. Ipak, istaknula bih kritičnu točku na koju ukazuju i učenici i roditelji, a to je javni prijevoz. Dvije trećine naših učenika su putnici, neki putuju po sat ili više do škole različitim prijevoznim sredstvima. Veliki je problem gužva u prijevozu, učenici stoje jer nema sjedećih mjesta, oni nose masku i požale nam se da to ne rade svi u prijevoznom sredstvu: uglavnom, to su mjesta moguće zaraze. Dodatnih linija nema jer često nisu rentabilne za prijevoznike, pa učenici čekaju u školi po nekoliko sati da bi mogli doma, isto tako ranije dolaze u školu jer imaju samo takvu liniju. Omogućili smo im da budu u svojim matičnim učionicama i da u ovim okolnostima ne lutaju okolo. Ako još slušaju nastavu u miješanim grupama, poput vjeronauka, etike, stranih jezika i izborne nastave, koja, prema uputama, ide online da se ne miješaju učenici iz različitih razreda i to u suprotnoj smjeni, njihov dan se svodi na nastavu, putovanje do škole i iz škole…ne stignu niti učiti, mišljenja je ravnateljica Banić.

Osim što gube puno vremena, dodaje, izloženi su rizicima zaraze. Kad se to sve uzme u obzir, smatra, onda da, za srednjoškolce bi možda bilo dobro na neko ograničeno vrijeme nastavu izvoditi online, ali tako da što manje pati kvaliteta. Ističe i kako su na online nastavu u Prvoj gimnaziji morali prijeći kako bi spriječili širenje virusa unutar škole. Nastavu će održavati u realnom vremenu preko Zooma.

– Nastavu održavamo u realnom vremenu preko Zoom-a, uz potporu Google Classroom sustava za dodatne primjere, zadatke ili domaće zadaće. Imamo već raspored za online nastavu i sad smo ga samo ponovno aktivirali, Naime, uživo radimo u dvije smjene, a online u jednoj, jutarnjoj kako bismo rasteretili učenike. Naravno, naši su učenici odrasli, odgovorni i možemo s njima jako lijepo raditi, zaključila je.