Zastupnici stranke Možemo! održali su, usuret početku školske godine, press konferenciju ispred zgrade Vlade. Upozorili su kako se kasni s uputama za početak školske godine, zbog čega je Tomislav Tomašević Vladu usporedio s najgorim učenikom pred ispit. Oko početka nastave, priopćenjem se danas oglasio i SDP.
– Još smo u lipnju, tri mjeseca prije početka školske godine, upozoravali kako je potrebno napraviti nekoliko scenarija za početak školske godine. Ništa se nije napravilo i sada se dva tjedna prije početka nastave tek osnovalo povjerenstvo, rekao je Tomislav Tomašević.
Saborski zastupnici stranke Možemo! upozorili su na kašnjenje s donošenjem dokumenta s uputama za početak školske godine.
– Vlada se ponaša kao najgori učenik pred ispit. Kao da su tjednima išli po noćnim klubovima pa se onda dan prije ispita sjetili da nešto treba napraviti, usporedio je Tomašević.
Smatra da su scenariji trebali biti definirani mnogo ranije.
– Trebalo se dogovoriti što će biti ako epidemija nastavi rasti, a što ako se se krene smanjivati. Sad dva tjedna ranije ne znamo hoće li škola početi ili ne, iako po izjavama premijera vidimo da hoće, kaže Tomašević.
Prof. dr. sc. Damir Bakić zapitao se što će se tek dogoditi ako će se morati aktivirati online nastava.
– Pitanje je imaju li učenici adekvatne laptope, ali i kako će se urediti rad nastavnika – hoće li oni raditi prekovremeno i tko će im to platiti. Ipak, nije definirano ni kako sustavno organizirati tu nastavu, a da učenici ne budu preopterećeni, kazao je Bakić.
Što je s dodatnom i dopunskom nastavom?
Napomenuo je i kako je potrebno definirati što će biti s dodatnom i dopunskom nastavom, kao i kako će se školovati učenici sa zdravstvenim problemima.
Tomašević je Vladu podsjetio da, iako počinje nova akademska godina, u studentskom domu na Cvjetnom naselju još žive građani čije su kuće stradale u potresu.
SDP: Predlagali smo Krizni stožer za obrazovanje
Koordinacija Savjeta za obrazovanje SDP-a Hrvatske u svom priopćenju za medije istaknula je kako vladajući dva tjedna prije početka škole i dalje nemaju plan dok učenici, nastavnici i javnost čekaju konkretne odgovore i upute. Resorni ministar kao da čeka Godota.
– Zatvaranje škola u Hrvatskoj, ali i u 165 zemalja svijeta, bilo je jedno je od najvećih društvenih eksperimenata u učenju izvan škole u povijesti školstva i očito je da se hrvatski učenici ne mogu više poučavati na isti način kao prije pandemije (i potresa za učenike Grada Zagreba i okolice), napominju u prioćenju.
Kažu da su još u travnju 2020. zatražili osnivanje Kriznog stožera za obrazovanje te da već u lipnju počne planiranje za školu na jesen uz osiguranje svih mjera zaštite od COVID-19.
– Rezultat? Dva tjedna prije početka nastave i dalje nema nikakvog plana niti planiranja za početak nove školske godine. Dok druge zemlje imaju razrađen plan u nekoliko verzija, jedino što je Hrvatska dobila jest novo Povjerenstvo od čak 23 umne glave. Dok 7. rujan kuca na vrata, vladajući i dalje čekaju!, kažu SDP-ovci.
Smatraju da se ‘obrazovnoj vladajućoj politici očito se ne žuri ili ne razumije kako se jedino dobrom pripremom može izbjeći kaotičnost odgojno-obrazovnog sustava’.
– Predlagali smo detaljno izraditi novi, tzv. hibridni, mješoviti ili kombinirani model rada koji će smanjiti neizvjesnost početka nove školske godine. Najbolje odgovore na pitanja može dati samo struka, a ne politika. Vladajući se ne zamaraju ni učenicima ni roditeljima ni nastavnicima. Manje im je važno koji su stvarni učinci online nastave na našu djecu, kako se osjećaju oni i njihovi roditelji i što misle učitelji i nastavnici o provedbi koja će se očito opet temeljiti na – improvizaciji. Nije im važno ni što znaju ili ne znaju naša djeca, jesu li na jesen zajedno u razredu ili nisu, trebaju li im roditelji kupiti nove udžbenike ili televizore za TV nastavu itd., kažu.
Ističu kako je činjenica je da su učenici online nastavom savladali neke dijelove kurikuluma, ali su izostale neke važne temeljne kompetencije npr. stjecanje komunikacijsko-jezične kompetencije. Svi odgovori su se, dodaju, trebali naći u provedbi evaluacija online nastave koja je izostala jednako kao i planiranje škole na jesen.
– Evaluacijom online nastave bivše ministrice Blaženke Divljak utvrdilo bi se koje su mogućnosti tzv. „mješovitog modela“, kako nastaviti učenje i poučavanje, koji su realni učinci školske godine 2019./2020. što bi se postiglo provedbom npr. standardiziranih online inicijalnih provjeravanja postignuća razine kompetencija učenika u određenom predmetu pripremljenim na nacionalnoj razini kao pomoć učiteljima i nastavnicima na početku školske godine. Obrazovni sustav je prevažan za improvizaciju!, kažu.
‘Ne čudi nezainteresiranost za nastavničku struku’
Tvrde da su očekivali od novog ministra jasnu izradu modela kombinacije klasične i online nastave kako bi učenici ‘bili spremni na izazove i razvijali kompetenciju učiti kako učiti, provedbu stručnog usavršavanja učitelja i nastavnika u metodici i vrjednovanju ovakvog tipa nastave najkasnije do listopada za novu nastavnu godinu koristeći obrazovne agencije i niz drugih aktivnosti u cilju osnaživanju cjelokupnog školskog sustava u borbi protiv pandemije’.
– Ne čudi nezainteresiranost mladih za nastavničku struku, a resorno ministarstvo i novi ministar koji još uvijek čeka što će drugi, nimalo ne ohrabruju i ne donose nadu da će se riješiti gorući problemi obrazovnog sustava, zaključuju.
Na kraju navode da ostaju otvorena pitanja: tko će i kako osigurati zaštitne maske i vizire djeci, učiteljima, nastavnicima i profesorima, tko će i kako zaštititi rizične skupine, što ako veliki broj nastavnika mora u samoizolaciju a nema zamjena, tko će i kako snositi troškove liječenja nastavnika oboljelih na radnom mjestu, tko će i kako istovremeno odrađivati nastavu u razredu i nastavu na daljinu za učenike u samoizolaciji ili na liječenju?
Nakon prvog sastanka, podsjetimo, radna skupina za organizaciju nastave predstavila je svoje prve zaključke.
POGLEDAJTE VIDEO: