Učenice imaju bolje ocjene od svojih muških kolega, a evo i zašto je tako
Školarke dobivaju bolje ocjene od svojih muških kolega, bez obzira o kojim se predmetima i razredu radi. Ovo vrijedi za učenike diljem Globusa, a novo istraživanje pokazalo je i koji je razlog tome.
Diljem svijeta učenice zarađuju bolje ocjene od svojih kolega, bez obzira na razred ili predmete. Nova otkrića o kojima se govori u nedavnoj studiji na Sveučilištu New Brunswick objašnjavaju zbog čega je tako.
Bitna je samokontrola
Psiholozi Daniel i Susan Voyer rezultate su bazirali na meta-analizi čak 369 studija koje su uključivale akademske ocjene preko milijun dječaka i djevojčica iz 30 zemalja. Otkrića su prilično jasna – djevojčice dobivaju veće ocjene u svim predmetima, pa čak i u znanstvenim poljima gdje se vjeruje da su muškarci uspješniji.
Nije tajna ni spolna različitost u upisivanju fakulteta. Posljednji podaci Pew Research Centra u SAD-u pokazuu kako 71 posto djevojki upisuje fakultet, naspram 61 posto mladića. Zbog ovoga se postavlja pitanje favoriziraju li škole učenice i sputavaju njihove muške kolege.
Claire Cameron Ponitz iz Centra za napredne studije učenja i poučavanja na Sveučilištu Virginia razlog vidi u samokontroli koja je kod još u vrtićkoj dobi jača kod djevojčica nego kod dječaka. Upravo je ta karakteristika bitna za akademsku uspješnost i općeniti uspjeh u životu.
Jača samodisciplina zapravo je razlog zbog kojeg učenice imaju bolje ocjene i uglavnom su uspješnije
Stručnjaci su mjerili kapacitet djece što se tiče pozornosti, završavanja domaće zadaće, organiziranosti i sposobnosti da slijede putokaze, odnosno smjernice. Do kraja vrtićke dobi, pokazalo se, dječaci tek počinju razvijati samoregulacijske vještine koje su djevojčice već davno razvile.
Upravo ta karakteristika nosi djevojčice kroz osnovnu i srednju školu. Jača samodisciplina zapravo je razlog zbog kojeg učenice imaju bolje ocjene i uglavnom su uspješnije, bez obzira o kojim se predmetima radilo.
Ocjene u svim predmetika kod učenica su bolje
Znanstvenici su otkrili kako su djevojčice bolje u ‘čitanju instrukcija u testovima prije nego krenu odgovarati na pitanja, očuvanju pozornosti i praćenju onoga što nastavnik govori umjesto sanjarenja, biranju zadaće prije gledanja televizije i ustrajanju na dugotrajnijim zadacima unatoč dosadi i frustraciji’.
Također, djevojčice su skloniji ranije krenuti s rješavanjem zadaće, dok dječacima treba dvostruko duže da je završe.
Upravo iz tih razloga ocjene u svim predmetima kod učenica su bolje nego kod učenika, piše The Atlantic.