Pretraga

Učenici 12 srednjih škola diljem Hrvatske u svibnju će pristupiti važnim testovima: Evo o čemu se radi

A- A+

Nakon što je pilot faza projekta završena, tijekom svibnja učenici 12 srednjih škola diljem Hrvatske pristupit će testovima razine medijske pismenosti. Rješavanje interaktivnog upitnika prva je faza projekta Medijska pismenost za sve koji se provodi u partnerskim školama, uz Hrvatsku, u još šest europskih država.

razred učenici učionica

Foto: pixabay

Agencija za elektroničke medije u suradnji s regulatorima i javnim obrazovnim ustanovama iz još šest zemalja Europske unije radi na razvoju interaktivnog digitalnog alata za evaluaciju razine medijske pismenosti učenika srednjih škola i poboljšanje njihova medijskog obrazovanja.

Medijska pismenost za sve

Projekt pod nazivom EudMediaTest sufinanciran je sredstvima Europske komisije kroz natječaj Medijska pismenost za sve (Media Literacy for All). U projektu, predvođeni znanstvenicima sa Sveučilišta Pompeu Fabra iz Barcelone, sudjeluju regulatori audiovizualnih medijskih usluga iz Hrvatske (AEM), Slovačke (RVR), Francuske (CSA), Portugala (ERC) i Katalonije (CAC), te javne obrazovne institucije iz Grčke (Nacionalni centar za audiovizualne medije i komunikacije) i Irske (Dublin West Education Centar).

Prvu fazu projekta čini ispitivanje razine medijske pismenosti učenika u dobi od 14 do 18 godina putem interaktivnog upitnika, dok će u drugoj fazi, usmjerenoj na podučavanje, biti ponuđeni obrazovni materijali s prijedlozima aktivnosti za razvoj medijske pismenosti, koje će nastavnici moći koristiti na temelju rezultata evaluacije učenika. U pilot fazi projekta EduMediaTest, testiranje medijske pismenosti provest će se u partnerskim školama u Hrvatskoj, Francuskoj, Portugalu, Slovačkoj, Kataloniji/Španjolskoj, Grčkoj i Irskoj.

Nakon što ga Europska komisija prihvati i odobri, upitnik će biti dostupan svima putem internetske stranice s otvorenim pristupom. Krajem ožujka već je obavljeno testiranje funkcionalnosti interaktivnog upitnika u svim državama uključenima u projekt, a u Hrvatskoj je takav test proveden u Hotelijersko-turističkoj školi u Zagrebu.

Izdvojeni članak
kuhar u kuhinji restorana

Nastavnici će zamijeniti mjesta s učenicima: Ići će na praksu za kuhara, konobara, mesara

Učenici dvanaest škola pristupit će testiranju

– Iznimna nam je čast što smo se kao škola partner mogli uključiti u projekt EduMediaTest u vremenu kada nemamo puno mogućnosti za dodatnim sadržajem koje bismo mogli ponuditi našim učenicima i nastavnicima. Medijsko opismenjavanje učenika i nastavnika jedan je od ključnih čimbenika svijeta u kojem živimo, a na čemu mi kao škola radimo već nekoliko godina, stoga će rezultati ovog projekta uvelike pomoći nastavnicima i učenicima u savladavanju brojnih aspekata koje medijska pismenost obuhvaća, rekla je Zdravka Krpina, ravnateljica Hotelijersko-turističke škole u Zagrebu.

Tijekom svibnja ukupno će 12 srednjih škola diljem Hrvastke biti uključeno u testiranje razine kompetencije medijske pismenosti učenika. Upitnik EduMediaTesta bavi se, inače, medijskim znanjima i vještinama učenika i uzima u obzir višestruke dimenzije i pokazatelje koji čine brojne kompetencije poput razumijevanja medija, tehnologija, dekodiranja medijskih poruka, kritičkog razmišljanja, vizualnog i jezičnog izražavanja, produkcije medijskih sadržaja, estetike i društvenih vrijednosti. Alat koji razvijaju partnerske ustanove iz sedam zemalja Europske unije pomoći će pri procjeni sposobnosti učenika da prepoznaju dezinformacije i manipulacije, otkriju skrivene interese u vijestima, uoče stereotipe te ih potaknuti na razumijevanje i odgovorno ponašanje u vezi s autorskim pravima.

Rezultati će pokazali što mladi misle i znaju o medijima

– Rezultati istraživanja pomoći će nam da razumijemo što mladi ljudi misle i koliko znaju o tradicionalnim medijima, društvenim mrežama i digitalnim platformama, a škole će dobiti uvid u razinu medijske pismenosti učenika, njihove medijske kompetencije i sposobnost primjene naučenog tijekom školovanja. Istraživanje će nam poslužiti i za daljnji razvoj naših projekata medijske pismenosti, a može biti i podloga za razvoj preporuka za donositelje odluka na području medijskog obrazovanja, kaže zamjenik predsjednika Vijeća za elektroničke medije Robert Tomljenović.

Upitnik razvijen u sklopu projekta EduMediaTesta pružit će vrijedne podatke o razini medijske pismenosti srednjoškolaca, načinu njezina stjecanja i utjecaju sociodemografskog okruženja, a na temelju tih podataka moći će se razvijati daljnje aktivnosti i obrazovni materijali za primjenu u školama.