Željko Jovanović je na poziciji ministra znanosti, obrazovanja i sporta od prosinca 2011. godine te je od tada uveo brojne promjene u obrazovnom sustavu. Međutim, način na koji je uveo zdravstveni odgoj ili ukinuo ocjene na polugodištu po mnogima nije primjeren. Dok ministra jedni kude, drugi ga hvale, zbog čega smo odlučili provjeriti što o radu Željka Jovanovića misle učenici nižih razreda srednjih škola, maturanti, profesori, ali i roditelji.
Hrvatska javnost je po pitanju izmjena obrazovnog sustava koje je ministar Željko Jovanović uveo od prosinca 2011. godine podijeljenog mišljenja. Dok ga jedni hvale, drugi se ne slažu s načinom na koje je izmjene uveo, a pojedine udruge čak traže i njegovu smjenu. Pitali smo učenike, profesore i roditelje što misle o radu ministra obrazovanja, a evo što su nam rekli.
Profesori ne žele javno ocjenjivati Jovanovića
Iznenađujuće ili ne, nekolicina ravnatelja i profesora koje smo kontaktirali nije htjela javno progovarati o radu ministra Jovanovića. Zbog straha, nesigurnosti ili nečeg trećeg, od prosvjetara nismo dobili nikakvu ocjenu.
Međutim, u travnju je na forumu udruge Nastavnici organizirano bila postavljena anketa na koju je čak 30 posto ispitanika odgovorilo kako je ministar Željko Jovanović učinio najviše štete hrvatskom obrazovanju. No, čak 48 posto ih je dalo odgovor kako ne vide nikakvu razliku između sadašnjeg i bivših ministara obrazovanja.
Roditeljima ne odgovara način na koji se uvode promjene
– Razgovarala sam s mnogim profesorima i oni misle kako je ukidanje ocjena na polugodištu jako loš potez, a ja isto tako mislim. Učenici koji imaju lošu zaključnu ocjenu, više su motivirani u drugom polugodištu kako bi istu ispravili. No što se tiče zdravstvenog odgoja, ne slažem se s načinom kako je uveden jer je ministar prekršio zakon i nije se držao procedure, izjavila je Milka, majka četvero osnovnoškolaca.
Nadodala je kako ga smatra nekulturnim, bahatim i bezobraznim te da mi riječnik nije primjeren jednom ministru.
Učenici Jovanovića drže dobrim ministrom
– Meni je ministar Jovanović super. On je jedan od rijetkih koji zapravo želi nešto promijeniti i koji se trudi da to uspije, misli Andrea Andabak koja pohađa treći razred XVI. gimnazije u Zagrebu. Dodaje kao se je za to da se u školama provodi zdravstveni odgoj jer se učenicima treba pružiti neko osnovno znanje, dok recimo u ukidanju ocjena na polugodištu vidi i pozitivne i negativne strane.
U jednu ruku srednjoškolci i osnovnoškolci nisu bili pod velikim pritiskom na polugodištu, ali su mnogi zbog toga pokvarili prosjek. Andrea je za kraj rekla kako je u globalu zadovoljna radom ministra obrazovanja.
Međutim, Marijan Petrinec iz Elektrostrojarske škole Varaždin i Jelena Vukadin koja ove godine polaže državnu maturu analizirajući izmjene i rad ministra obrazovanja dijele mišljenje kako je napravio neke dobre, ali isto tako i nepoželjne stvari u hrvatskom školstvu. Zbog toga ga ne smatraju ni najgorim ni najboljim ministrom.
Izmjene prihvatljive, ali ne i način na koji su provedene
Uzevši u obzir činjenicu da se profesori nisu htjeli javno izjasniti o ministru Jovanoviću te mišljenjima učenika i roditelja, zaključak je da se mnogi slažu sa zdravstvenim odgojem, no trn u oku predstavlja način na koji je uveden. Što se tiče ukidanja zaključnih ocjena, tu odluku nitko od ispitanih ne drži najboljom jer su učenici manje motivirani, zbog čega imaju lošiji prosjek.