Učenici iskreno: U pandemiji smo izgubili znanje jer smo gradivo prolazili sami uz prezentacije
Studenti Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu napravili su projekt pod nazivom ‘Sve (ni)je lako kad si mlad’ gdje su učenike osnovnih i srednjih škola intervjuirali oko raznih problema – od pandemije, mentalnog zdravlja pa do odrastanja u današnjem digitalnom dobu. U prvom objavljenom videu, od njih ukupno pet, učenici su priznali kako im je pandemija najviše oduzela dio znanja i gradiva jer su puno toga morali prolaziti sami tijekom online nastave, ali i kako su izgubili dobar dio socijalnih vještina zbog toga.
‘Sve ni(je) lako kad si mlad’ naziv je projekta studenata Odsjeka za psihologiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu. U serijalu od pet video epizoda intervjuirali su učenike osnovnih i srednjih škola gdje su tijekom razgovora obuhvatili različite teme koje su im važne, s naglaskom na pandemiju koronavirusa, nošenje s neugodnim emocijama, školu i mentalno zdravlje, kako je biti dečko, a kako cura u izazovnim vremenima i utjecaja digitalizacije na mlade.
Skoro svi se slažu da im zbog pandemija najviš enedostaje – znanja i druženja
U prvom videu, onome o pandemiji, učenici su priznali što im je korona oduzela u te dvije godine.
– Pandemija me definitivno najviše zakinula u znanju jer dosta toga nismo prošli s profesorima nego smo puno toga morali proći sami preko prezentacija, rekla je jedna učenica.
Mnogi su se s njom oko toga i složili i dodali kako imaju osjećaj da im je pandemija jedna ‘rupa’ koju nikada neće nadoknaditi. Drugi najveći problem kojega su svi naveli jest socijalizacija i manjak druženja s prijateljima.
– Period pandemije i koronavirusa me pogodio i u društvenom smislu i imam osjećaj kao da su neki društveni odnosi ostali zakinuti zbog svega toga, objasnio je učenik.
Kada se osjećaju loše, od roditelja samo žele da im daju prostora
Otkrili su da, kada se osjećaju loše, od obitelji žele da ih ‘puste na miru’, a od škole da ih psiholozi i pedagozi poslušaju kada im se obrate za pomoć
– Bitno mi je da taj razgovor kod školskog psihologa ili pedagoga ne bude čudan. Jer sada su oni tu više za davanje ukora, nego za razgovor s učenicima, tako da bih voljela da to postane normalnije.
Roditeljima su poručili da se prestanu toliko brinuti i da se pokušaju prisjetiti kakvi su oni bili dok su bili njihovih godina.
– Puno se puta dogodi da su roditelji previše ‘helikopteri’ nad nama i ispituju nas jesmo li napravili domaće zadaće, jesmo ispravili neke jedinice i onda ako kažeš ne onda počnu vikati na tebe i to je onda još veći stres iako si namjeravao što prije ispraviti loše ocjene. Tako da dosta često se dogodi da se ne sjećaju kakvi su oni bili u školi, a bili su potpuno isti kao mi, navodi jedna učenica.
‘Mentalno zdravlje mladih je danas prilično ugroženo’
Osim intervjua, studenti koji su radili na ovom projektu proveli su i niz fokus grupa s učenicima kako bi još više saznali o njihovim doživljajima i potrebama u aktualnim životnim okolnostima.
– Tijekom razgovora s učenicima nam se potvrdilo ono što pokazuju istraživanja, a svi mi koji radimo s djecom i mladima svakodnevno primjećujemo – mentalno zdravlje mladih je danas prilično ugroženo uslijed brojnih promjena životnih okolnosti. Upravo zato nam je važno da naš serijal dođe do što šire publike kojoj bi mogao biti zanimljiv, poručili su s Filozofskog fakulteta.
Na YouTube kanalu Odsjeka za psihologiju možete pronaći i drugi video u kojemu učenici govore o neugodnim emocijama i kako se s njima nose, a uskoro planiraju objaviti i ostale videe – ‘Mladi o emocijama u školi’, ‘Sve ni(je) lako kad si muško’ i ‘Mladi o digitalizaciji.