Pretraga

Učenici misle kako se pad razreda ne smije ukinuti

A- A+

U prošloj školskoj godini samo je sedam i pol tisuća maturanata palo razred, a najviše negativnih ocjena je bilo iz povijesti, engleskog i hrvatskog jezika. Budući da se pokazalo kako ponavljači razreda ostvaruju dugoročno loše rezultate u školovanju, neke europske zemlje su zakonom zabranile rušenje učenika na godinu. Provjerili smo sa srednjoškolcima i profesorima što oni misle treba li se ista stvar napraviti i u Hrvatskoj.

Prema istraživanju koje je provedeno prije dvije godine te je obuhvaćalo obrazovni sustav 31 europske zemlje, učenici kojima se u osnovnoj školi zaljuče tri ili više negativnih ocjena, u daljnjem školovanju ostvaruju jako loše rezultate. Upravo zbog te činjenice neke su države u Europi zakonom zabranile rušenje učenika na godinu. Kako u Hrvatskoj tisuće učenika ponavljaju razred, provjerili smo što misle srednjoškolci i profesori o ideju ukidanja pada godine.

Izdvojeni članak

Srednjoškolci na popravni najčešće idu iz povijesti

– Smatram da se ne bi trebalo mijenjati zakon. Jer kad ne bi bilo opcije da se ponavlja razred to ne bi bilo pravedno prema onim učenicima koji se trude cijelu godinu, izjavio je Leon, učenik drugog razreda Elektrostrojarske škole u Varaždinu. No Leon nije jedini koji tako razmišlja.

Na portalu smo postavili anketu s upitom treba li se ukinuti pad razreda u školama, a nešto više od 64 posto čitatelja je odgovorilo negativno. Iako je riječ o gubljenju godine dana te dodatnim financijskim troškovima, isto mišljenje dijele i profesori s kojima smo došli u kontakt. Profesor engleskog jezika Tomislav Delač tvrdi kako nije primijetio da ponavljanje razreda loše utječe na daljnje školovanje.

Među onima koji su odgovorili na anketu, oko 33 posto ih ipak misli kako bi se trebalo ukinuti ponavljanje razreda. Istog mišljenja je i Organizacija za ekonomsku suradnju i razvoj (OECD) koja je nedavno predložila zemljama EU ukidanje zbog neefikasnosti i previsoke cijene. Prema OECD-u ovaj način kažnjavanja loših učenika ne koristi ni njima, ali ni zemljama jer ponavljači opterećuju državni proračun.