Učenici ocijenili online nastavu: Istraživanje pokazalo koliko su zadovoljni
Iz Instituta za društvena istraživanja predstavili su osnovne rezultate 5. istraživačkog vala longitudinalnog istraživanja o obrazovnim aspiracijama i iskustvima učenika osnovnih škola. ‘Iskustva i zadovoljstvo učenika 7. razreda online nastavom’ prikazuju rezultate istraživanja u kojem sudjeluju učenici iz 23 (po slučaju odabrane) osnovne škole u Gradu Zagrebu.
Institut za društvena istraživanja u Zagrebu provodi od školske godine 2016./17. longitudinalno istraživanje o obrazovnim aspiracijama i iskustvima učenika osnovnih škola. 5. istraživački val proveden je online u razdoblju od 25. svibnja do 6. lipnja 2020. godine. U istraživanju je sudjelovalo 923 učenika 7. razreda osnovnih škola kojima je ovo 5. uzastopno sudjelovanje u istraživanju.
Učenici nisu ni zadovoljni ni nezadovoljni
U izvješću, koje možete vidjeti i na dnu ovog teksta, predstavljene su perspektive učenika oko više tema: zadovoljstvo online nastavom, usporedba nastave u učionicama i online nastave, osjećaj opterećenosti, doživljaj korištenja digitalnih uređaja i optimizam učenika.
Prosječna ocjena zadovoljstva online nastavom je 3,14 (na ljestvici od 1 do 5) pri čemu je prevladavajući stav da učenici ‘nisu niti nezadovoljni, niti zadovoljni’ ovim oblikom nastave.
Usporedba nastave u učionicama i online nastave ukazuje da za učenike online nastava predstavlja izrazito opterećenje koje se iskazuje dobivanjem velikog broja zadataka u kratkom roku i zahtjevom za ulaganjem izrazitog truda za izvršavanje zadataka. Čak 71% učenika smatra da je velik broj zadataka u kratkom vremenu osobina koja više vrijedi za online nastavu nego za nastavu u učionici.
Opterećeniji domaćim zadaćama, a manje ispitivanjima
Nastavu u učionicama u odnosu na online nastavu karakterizira da nastavnici daju jasne upute za izvršavanje zadataka te da su sadržaji koji učenici uče predstavljeni na zanimljiv način i tako da ih učenici mogu razumjeti. Posebno su važni rezultati o predstavljanju sadržaja koji se uče na razumljiv način gdje 52,3% učenika smatra da ta osobina više vrijedi za nastavu u učionicama dok isto o online nastavi misli 15,4% učenika.
U odnosu na 6. razred, učenici iskazuju da su znatno opterećeniji domaćim zadaćama, a znatno manje opterećeni ispitivanjima. Rezultati ukazuju na prevladavajući osjećaj kompetentnosti te sklonost korištenju digitalnih uređaja kod većine učenika 7. razreda. 88% učenika 7. razreda se slaže s tvrdnjom da s lakoćom koriste digitalne uređaje, od čega 61,5% u potpunosti. 52,4% učenika se u potpunosti slaže s time da rado koriste digitalne uređaje, a daljnjih 31,8% iskazuje slaganje s tom tvrdnjom.
Općenito govoreći, učenici iskazuju visoku razinu optimizma u vezi osobne situacije i vlastite budućnosti. U usporedbi s učenicima 7. razreda iz generacije 2016./17., rezultati učenika ovogodišnjih 7. razreda ukazuju na statistički značajno nižu razinu optimizma.
Online nastava može dovesti do povećanja socijalnih razlika
U izvješću su predstavljeni zaključci na osnovu glasova učenika koji trebaju biti iskorišteni u oblikovanju obrazovnih politika i praksi u slučaju mogućih budućih prijelaza iz učioničke nastave u online nastave
U zaključku se navodi da provedba istraživanja jasno ukazuje da nemaju svi učenici u Zagrebu i Hrvatskoj digitalne uređaje i brzi Internet koji su potrebni za odvijanje ovakvog oblika nastave. Ovakva situacija zahtjeva hitan odgovor obrazovne politike jer bi online nastava mogla postati uzrok povećanja socijalnih razlika među učenicima.
*Ako vam se dokument ne učitava pravilno, osvježite stranicu