Učenici predstavili ideje iz ŠiZ-a, oduševili i gradonačelnika: ‘Ovime bi mogli dobiti iduće izbore’
Skoro 900 učenika iz 36 zagrebačkih srednjih škola predstavilo je svoje projekte koje su radili u sklopu novog predmeta – Škola i zajednica. Neki su se bavili problemima u svojim školama, neki s problemima u svojim četvrtima, a neki su uspjeli doći i u urede Hrvatskih šuma i Hrvatskih željeznica. Njihove prezentacije slušao je i gradonačelnik Tomislav Tomašević, a jedna ideja mu se posebno svidjela.
Rad učeničkih timova iz 36 zagrebačkih srednjih škola na novom predmetu koji je uveden od ove nastavne godine predstavljali su učenici i učenice grada Zagreba. Radi se o predmetu Škola i zajednica, odnosno skraćeno – ŠiZ.
Učenici su ispitali 28.000 građana i drugih učenika
Riječ je o predmetu koji za cilj ima postizanje osobne i društvene dobrobiti kroz unaprjeđenje okruženja u kojem učenici žive i odrastaju – od škole, kvartova i slično. Program su razvili Institut za društvena istraživanja u Zagrebu (IDIZ) i Centar za studije mira i konflikata Sveučilišta u Rijeci te Prva riječka hrvatska gimnazija, gdje se provodio ovaj pilot-projekt.
– ŠiZ je drugačije iskustvo učenja i poučavanja. On je napravljen tako da kreće od mladog čovjeka, od onoga što njega zapravo zanima. Učenici koji su sudjelovali u ovom predmetu ispitali su 28.000 građana i drugih učenika o tome što misle o problemima. 211 ustanova, institucija i organizacija izašlo je u susret Školi i zajednici. Neki učenici su tako ušli i u uprave Hrvatskih šuma i Hrvatskih željeznica, uspjeli ste zaskočiti čak dva ministra. Došli ste do policije, do gradskih četvrti, do privatnih tvrtki, čak i nekih velikih korporacija. I nakon svega toga, učenici su imali priliku djelovati u svojoj zajednici tako da promijene neke stvari, rekao je Boris Jokić, jedan od pokretača ovog novog predmeta.
‘Mislim da bi s ovom idejom da nastava počinje u 8:30 mogli dobiti sljedeće izbore’
Učenici su svoje ideje predstavili i pred gradonačelnikom Tomislavom Tomaševićem koji je pozorno slušao učeničke prezentacije i za svaku je dao svoj komentar, a s jednom je bio posebno oduševljen.
– Mislim da bi s ovom idejom da nastava počinje u 8:30 mogli dobiti sljedeće izbore. Moram priznat da je i meni bilo teško dizati se rano ujutro kad sam išao u srednju školu. Putovao sam iz Zaprešića u Zagreb u VII. gimnaziju u Križanićevoj. Nisam išao preko sedam gora i sedam planina, ali jesam išao ZET-ovim javnim prijevozom i dugo je trajalo. I moram priznati da sam svakako više volio ove popodnevne turnuse. Tako da, pričat ćemo s Ministarstvom znanosti i obrazovanja da stvarno pomaknu školu u pola devet jer ne možemo to bez njih. Mislim da bi učenici onda postigli bolje rezultate i da bi vladalo bolje raspoloženje i kod nastavnika.
Škole i projekti učenika u gradu Zagrebu
U tekstu niže nalazi se popis svih škola iz Zagreba koje su sudjelovale u ŠiZ-u kao i popis tema, odnosno problema kojima su se učenici bavili.
Gimnazije
Prva gimnazija – Financijska pismenost mladih
II. gimnazija – Umor i neispavanost učenika – zalaganje za kasniji početak nastave (u 8:30)
III. gimnazija – Lažno predstavljanje na društvenim mrežama
VII. gimnazija – Problem mentalnog zdravlja u srednjoškolskoj populaciji/Slabe mogućnosti slobodnog kretanja osobe s invaliditetom u različitim institucijama i javnom prostoru
X. gimnazija – Uređenje i sanacija vanjskih svlačionica za tjelesni
XIII. gimnazija Zagreb – Paralelni sustav obrazovanja
XV. gimnazija (MIOC) – Duhanski proizvodi i adolescenti
XVI. gimnazija – Rodna (ne)ravnopravnost/Kako društvene mreže utječu na mentalno zdravlje mladih
Gimnazija Sesvete – Manjak sadržaja za mlade u Sesvetama
Gimnazija Tituša Brezovačkog – Pravo tinejdžera na znanje i informiranje i razvijanje vještina/Stigmatizacija mentalnih problema mladih i utjecaj društva na razvoj tog problema/Potres u Zagrebu i obnova naše škole i prostora Lapidarija
Gornjogradska gimnazija – Vršnjačko nasilje/Ovisnost o opijatima među mladima
Gimnazija Lucijana Vranjanina – Poboljšanje kvaliteta učeničkog života u školi
Klasična gimnazija – Migracije studenata
Sportska gimnazija – Vršnjačko nasilje
Strukovne srednje škole
Škola primijenjene umjetnosti i dizajna – Natpisi i simboli mržnje u javnom prostoru/Neuređenost pristupnog puta zgradama vrtića, osnovne i srednje škole u Novom Zagrebu
Škola za medicinske sestre Vinogradska – Digitalni jaz između generacija
Upravna škola Zagreb – Higijenski standardi u školama
Hotelijersko-turistička škola u Zagrebu – Pretjerana sječa šuma Parka prirode Medvednica
Prehrambeno-tehnološka škola – Nasilje u obitelji i Pretilost mladih
Škola za cestovni promet – Spolni odgoj
I. tehnička škola Tesla – Socijalizacijom protiv anksioznosti i depresije u školi/Participiranje učenika u školi/Uređenje školskog parka kao primjer zelene učionice i održivog razvoja
Škola za modu i dizajn – Utjecaj psihoaktivnih tvari na mentalno zdravlje mladih
Prirodoslovna škola Vladimira Preloga – Povećanje izbora zdrave prehrane u školskoj kantini i aparatima za hranu
Trgovačka škola – Manjak fizičke aktivnosti što vodi u pretilost i narušeno mentalno zdravlje
Elektrotehnička škola Zagreb – Loša opremljenost sportskih terena i njihova slaba iskorištenost
Škola za grafiku, dizajn i medijsku produkciju – Segmentirani identiteti mladih
Obrtnička škola za osobne usluge – Manjak prostora za pješake na javnim površinama
Elektrostrojarska obrtnička škola – Biciklističke staze između Zaprešića i Zagreba
Agronomska škola – Problem prometne sigurnosti u Gornjoj Dubravi/Obnova vandaliziranog parka na lokaciji tramvajskog okretišta Dubrava
Škola za medicinske sestre Mlinarska – Problem pješačkog prijelaza koji vodi do njihove škole
Škola za modu i dizajn – Uvod u svijet rada
Strojarska škola Fausta Vrančića – Okoliš i kreiranje sadržaja koji potiče na veći boravak vani
Veterinarska škola Zagreb – Problem krčenja šume za izgradnju stambenih zona i ostalih oblika javne infrastrukture
Elektrotehnička škola Zagreb – Nedostatak prostora za druženje mladih
Druga ekonomska škola – Uređenje školskog dvorišta
Škola za medicinske sestre Vrapče – Zdravlje i problem prehrane učenika
Sve prezentacije učenika možete pogledati u videu ispod.