Pretraga

Učenik Filip (13) lani je pročitao i posudio 221 knjigu, proglašen je najčitateljem u Zagrebu

A- A+

Kao što je to bio slučaj ranijih godina, Knjižnice grada Zagreba proglasile su najčitatelja godine. To je ponovno jedan učenik, 13-godišnji Filip. On je u prošloj kalendarskoj godini pročitao čak 221 knjigu.

Filip Grabovac najčitatelj je Knjižnica grada Zagreba u 2024. | foto: Knjižnice grada Zagreba

Najčitateljem Knjižnica grada Zagreba (KGZ) 2023. godine proglašen je trinaestogodišnji Filip Grabovac, član Knjižnice Ivana Gorana Kovačića, priopćio je KGZ. Navode i da je Filip lani pročitao i posudio ukupno 221 knjigu, što znači da je čitao više od četiri knjige tjedno.

– Najviše voli čitati prije spavanja, a njegove najdraže knjige su: serijal Warrior Cats (Erin Hunter), serijal Disksvijet (Terry Pratchett), Kći dubina (Rick Riordan), Legenda o Podkinu Jednouhom, Dar mračnoj rupi (Kieran Larwood), Myra zna sve (Luigi Ballerini) i mnoge druge. Osim čitanja omiljenih fantastičnih i SF romana, u slobodno vrijeme trenira veslanje, igra igrice, programira i druži se prijateljima, otkrili su u priopćenju iz Knjižnica grada Zagreba.

Finalista je bilo ukupno 40, a Filip koji se istaknuo među njima dobio je nekoliko nagrada: člansku iskaznicu za besplatno korištenje usluga Knjižnica grada Zagreba do 18. godine, komplet knjiga uglednih izdavačkih kuća Ibis grafika, Mozaik knjiga, Profil knjiga, Školska knjiga i godišnju pretplatu za predstave – dar Gradskog kazališta Žar ptica te tablet od strane tvrtke Microline.

Izdvojeni članak

Ova je škola učenicima lani ograničila uporabu mobitela. Sad hrle u knjižnicu na novu aktivnost

Podsjetimo, prošle je godine u petim i sedmim razredima provedeno Nacionalno istraživanje čitalačke pismenosti osnovnoškolaca u Hrvatskoj. Kada je riječ o petašima, gotovo 60 posto njih  čita iz zabave tekstove koje sami odaberu najmanje nekoliko puta tjedno, 55  posto ih čita samo ako moraju, 60 posto bi voljelo da im netko pokloni knjigu, 65 posto kaže da uživaju u čitanju, dok 37 posto učenika petih razreda izjavljuje da im je čitanje dosadno.

Stavovi prema čitanju učenika sedmog razreda osnovne škole također su pozitivni, ali nešto manje, u odnosu na 5. razrede. Najmanje nekoliko puta tjedno 38 posto sedmaša čita iz zabave tekstove koje sami odaberu, 62 posto ih čita samo ako moraju, 48 posto bi voljelo da im netko pokloni knjigu, 54 posto ističe da uživaju u čitanju, a 46 posto učenika navodi da im je čitanje dosadno.