Udarac budućim mladim vozačima: Umjesto očekivanog pojeftinjenja, u gradovima diljem zemlje autoškole poskupljuju
Novi Zakon o sigurnosti prometa na cestama stupio je na snagu 1. siječnja. Njime je ukinuta minimalna cijena nastavnog sata u autoškolama, koja je do sada iznosila 143,75 kn za vožnju minimalno 35 sati i 22,12 kn po satu za teoretsku nastavu. U skladu s time, za očekivati je bilo da će ukupna cijena obuke i dobivanja vozačke dozvole padati i rasti za 15-20 posto. Na konkurentnijim područjima, odnosno većim gradovima očekivan je bio pad cijene, no događa se suprotno – u Splitu je cijena autoškole već porasla, a uskoro će se to dogoditi i u Zagrebu.
Kako piše Jutarnji list, u Splitu su cijene autoškola s 1. siječnjem porasle 10%, pa se sada za to treba izdvojiti oko 6.600 kuna. Uz plaćanje liječničkog pregleda, prve pomoći i vozačkog ispita ukupna cijena iznosi oko 8.000 kuna, umjesto dosadašnjih 7.200. U Zagrebu će, kako je potvrdio čelnik Udruženja auto-škola HGK Denis Ožegović, ukupna cijena biti cijena biti od 8.400 do 8.800 kuna.
– Kako je početkom ove godine napokon ukinut propisani cjenik za minimalnu cijenu jednog sata, shvatili smo da je to prilika za prilagođavanje uvjetima u kojima poslujemo. Cijene nismo mijenjali od 2008., a sve je poskupilo. Gorivo je gotovo dvostruko skuplje, auti na kojima poučavamo su puno vredniji nego prije devet godina, a naši instruktori imaju plaće puno niže od hrvatskog prosjeka. Zato smo se odlučili na nepopularno dizanje cijena u splitskim auto-školama, rekao je za Jutarnji list Ožegović i sam vlasnik autoškole
Njegov zamjenik pri Udruženju auto-škola HGK i vlasnik jedne zagrebačke autoškole Hrvoje Štrk, otkrio je da će u Zagrebu cijene narasti 15-20%, ali ne od 1. siječnja, već kroz mjesec ili dva.
– Svima je već od početka bilo jasno da prostora za smanjenje cijena nema. Cijena nastavnog sata bez PDV-a bila je 114 kuna, a recimo cijena sata mehaničara je barem 150 kuna. Moramo omogućiti našim instruktorima normalan život, a uz ovakve plaće ga nemaju. Očekujemo da će sve auto-škole u Zagrebu podići cijene kako bi nastavile s normalnim radom, smatra Štrk, prenosi Jutarnji list.
Antonio Mamuša, vlasnik jedne splitske auto-škole, navodi da su cijene povećali jer nisu rasle desetak godina, dok je gorivo u istom razdoblju značajno poskupjelo. Osim toga, kaže, uči se na boljim automobilima čije je održavanje skuplje, a brojne autoškole imaju i trošak iznajmljivanja prostora u kojima se održavaju predavanja. Prema njegovim saznanjima, prenosi Jutarnji list, osim u Splitu i Zagrebu, poskupjet će auto-škole u Bjelovaru, Osijeku, Šibeniku, Makarskoj i nekim drugim gradovima.