Pretraga

Upoznajte mladog Zagrepčanina koji izrađuje društvene igre za svjetsko tržište

A- A+

Dok većina odustane od svojih strasti iz djetinjstva, neki ljudi ipak uspiju realizirati svoje snove. Pročitajte kako je Filip započeo s dizajniranjem i osmišljavanjem društvenih igara te kako se probio na svjetsko tržište.

www.boardgame.de

Svi smo u životu odigrali po nekoliko društvenih igara, a često smo i mijenjali njihova pravila kako bi nam postale zanimljivije. Filip Neduk je otišao korak dalje pa mu se njegova igra Goblins inc. prodaje na svjetskom tržištu.

Izdvojeni članak

Najpopularnije društvene igre među hrvatskom mladeži

U Hrvatskoj još uvijek nije razvijeno tržište za društvene igre

– Već u srednjojoj školi sam smišljao društvene igre, ali tada nisam znao da tako nešto postoji kao posao. Ozbiljnije sam se toga uhvatio na fakultetu, a među popularnijim pokušajima bila je moja verzija ‘Čovječe ne ljuti se’ za osam igrača. Prvi profesionalni angažman dobio sam u Amalgam Gamesu, hrvatskom poduzeću koje je izdalo poznatu hrvatsku igru ‘Uskoci’, izjavio je Filip, bivši student Arhitektonskog fakultet u Zagrebu.

Dok su u svijetu društvene igre jako popularne i među starijom populacijom, u Hrvatskoj još ne postoji razvijeno tržište za ovu vrstu
zabave pa svi domaći dizajneri partnere moraju tražiti u inozemstvu.

Izdvojeni članak

Društvene igre koje će popraviti tulum

Suradnju sa češkim CGE-om ostvario je na sajmu u Njemačkoj

– Bilo je par pokušaja, ali kod nas trenutno ne postoje izdavači, bar ne za moderne društvene igre. U posljednje vrijeme je sve više interesa ponajviše zbog kolektiva, kao što je Udruga Igranje, koja redovito organizira Dane društvenih igara i slična događanja, ali to još uvijek nije na nekoj prihvatljivoj razini, objasnio nam je Neduk, koji je zaposlen kao arhitekt, a bavi se i ilustracijom.

Filip je ostvario suradnju sa češkim CGE-om na jednom sajmu društvenih igara u njemačkom gradu Essenu. Tamo se pojavio s prototipom igre i uspješno dogovorio posao. Ohrabren tim uspjehom i danas redovito stvara nove naslove koje mu stručno analiziraju njegovi prijatelji iz spoemnute Udruge Igranje, koja uz Dane društvenih igara, redovito organizirira i okupljanja u svojoj igraonici kroz koju je do sada prošlo preko 300 ljudi, većinom srednjoškolaca i studenata.

– Smišljam i izrađujem igre koje bi i sam igrao, a tematika i mehanika u igri uglavnom ovisi o inspiraciji. Sam proces izrade i izdavanja je jako dug. Od same ideje do finalnog proizvoda prođe po par godina, pa ako se želi od toga živjeti, treba paralelno raditi na nekoliko naslova kako bi se izdalo par igara godišnje. Koliko čete zaraditi ovisi o ugovoru, a nekakav prosjek je između pola i jednog eura po prodanoj igri, otkrio nam je 31 godišnji Filip.