Pretraga

Važnost medijske pismenosti u ovim vremenima je velika, a pokrenuta je i kampanja koja to naglašava

A- A+

Kampanju medijske pismenosti i sprječavanja širenja neprovjerenih informacija i dezinformacija pokrenuli su Agencija za elektroničke medije i UNICEF. U sklopu kampanje objašnjavaju važnost medijske pismenosti, posebno u ovim vremenima. Uz to, za djecu vrtićke, osnovnoškoslke i srednjoškolske dobi dostupni su i obrazovni online materijali za podučavanje medijskoj pismenosti.

foto: Medijskapismenost.hr

Znate li prepoznati lažnu vijest?
Provjerite prije nego podijelite.
Iskustva u virtualnom svijetu su stvarna.
Grubi komenatri pojačavaju nesigurnost i strah.
Pazimo jedni na druge i na društvenim mrežama.
Zastanite, provjerite i tek onda dijelite.

Ovo su neke od poruka iz kampanje za poticanje medijske pismenosti i sprječavanja širenja neprovjerenih informacija i dezinformacija, koju su ovih dana pokrenuli Agencija za elektroničke medije i UNICEF.

Medijska pismenost u vremenima krize postaje još važnija

Vještine medijske pismenosti u ovo krizno vrijeme osobito su važne jer građanima mogu pomoći da pronađu relevante i vjerodostojne informacije, da prepoznaju lažne vijesti i da se zaštite od utjecaja brojnih neprovjerenih informacija i dezinformacija koje prate pandemiju koronavirusa. Također, te vještine podrazumijevaju i odgovorno dijeljenje provjernih informacija na društvenim mrežama i aplikacijama za komunikaciju.

Izdvojeni članak

Medijska pismenost je izborni predmet u francuskim školama, a znamo i kad stiže u Hrvatsku

Problem je i senzacionalistički pristup nekih medija u izvještavanju o širenju koronavirusa, što je također
važno prepoznati i zadržati kritički odmak. Uz to, budući da mnoga djeca i mladi, kao i odrasli, u ovom razdoblju provode čak i više vremena nego inače uz različite sadržaje na internetu, društvenim mrežama i platformama za razmjenu videozapisa, kao i komunicirajući putem aplikacija za dopisivanje, važno je pažnju posvetiti sigurnom i odgovornom korištenju interneta.

Provjerene informacije i korisne savjete za nošenje s tim aktualnim izazovima donosi portal medijskapismenost.hr, koji su još 2016. pokrenuli Agencija za elektroničke medije i UNICEF. Još jedan njihov zajednički veliki projekt su Dani medijske pismenosti, koji se ove godine održavaju 3. put, u suradnji s brojnim partnerima i pod pokroviteljstvom Ministarstva kulture i Ministarstva znanosti i obrazovanja. Cilj ovog projekta je osvijestiti javnost o važnosti medijske pismenosti, osnažiti građane,posebice djecu i mlade za kritičko promišljanje medijskih sadržaja i pružiti podršku odgojiteljima i nastavnicima razvojem edukacijskih materijala za medijsko obrazovanje. Dani medijske pismenosti ujedno su platforma za suradnju različitih dionika i organizaciju događanja s ciljem promicanja medijske pismenosti.

Za preuzimanje dostupni brojni obrazovni materijali

Prošle godine u sklopu 2. Dana medijske pismenosti održano je više od 273 predavanja, radionica i filmskih projekcija u 90 gradova i mjesta diljem Hrvatske. U tim je događanjima sudjelovalo više od 16 tisuća osoba, od toga 13 tisuća djece i mladih – dvostruko više nego godinu ranije. Uz to, 11 medijskih kuća u 6 hrvatskih gradova ugostilo je gotovo tisućuškolaraca na radionicama “Djeca upoznaju medije”.

Zbog mjera zaštite od koronavirusa većina planiranih događaja ove je godine odgođena i održat će se u predstojećim mjesecima, kada to bude moguće, a do tada se sve aktivnostiodvijaju na daljinu.

Na portalu medijskapismenost.hr dostupni su za preuzimanje brojni obrazovni materijali razvijeni u sklopu Dana medijske pismenosti, a objavljuju se i novi. Na temelju njih mogu se organizirati online radionice, odnosno satovi medijske pismenosti za djecu vrtićke, osnovnoškolske i srednjoškolske dobi, što neki odgojitelji i nastavnici već rade. Dostupni su i materijali namijenjeni roditeljima i skrbnicima, kako bi svojoj djeci mogli pružiti potrebno vodstvo i podršku u korištenju medija.