Pretraga

Velike podjele oko uvođenja nacionalnih ispita, pogledajte kako ste glasali u anketi

A- A+

Učenici svih 5. i 8. razreda u školskoj godini 2021./2022. pisat će nacionalne ispite. Riječ je o standardiziranim testovima koji su isti za sve škole, a njima će se provjeravati u kojoj su mjeri učenici sposobni koristiti ključna znanja i vještine iz hrvatskog i matematike. Na portalu smo proveli anketu u kojoj smo čitatelje pitali smatraju li ili ne da petaši i osmaši trebaju pisati nacionalne ispite.

Foto: srednja.hr

U hrvatski obrazovni sustav stiže jedna od većih novina od uvođenja državne mature. Sljedeće školske godine učenici 5. i 8. razreda osnovnih škola polagat će nacionalne ispite. Riječ je o ispitima koji su standardizirani, odnosno isti za sve učenike u Hrvatskoj, a njima se provjerava u kojoj su mjeri učenici sposobni koristiti ključna znanja i vještine iz pojedinih nastavnih predmeta.

Izdvojeni članak
radovan fuchs, u pozadini učionica

Fuchs: ‘Nisam spomenuo ‘malu maturu’. Provjerili smo kako će izgledati nacionalni ispiti koji stižu u škole

Osim što povratnu informaciju o svom rezultatu dobivaju učenici, škola dobiva informaciju o kvaliteti nastave koja se, a sve s ciljem praćenja i unapređivanja učinkovitosti rada u školama. Ovakvi ispiti provode se u zemljama u okruženju i temeljem njih stvaraju se nacionalni standardi.

Petaši i osmaši pisat će ih za sada iz hrvatskog i matematike i iz njih neće dobivati ocjene. Sljedeće godine još uvijek za osmaše još uvijen neće biti jedna od stavki koje će se bodovati za upise u srednje, ali nije isključeno da će do toga doći u narednim godinama.

Na portalu srednja.hr čitatelje smo pitali jesu li za ili protiv uvođenja ovih ispita u škole. U anketi je do trenutka pisanja ovog teksta (30. rujna u 14:39h) sudjelovalo 2.490 čitatelja, a protivnika i pobornika ove ideje bilo je podjednako.

Oko 49% čitatelja želi da se nacionalni ispiti uvedu u pete i osme razrede, s time da njih 20% smatra da bi se oni trebali ocjenjivati, a njih 29% da se ne trebaju ocjenjivati, kako će i biti.

S druge strane, da se nacionalni ispiti uopće ne bi trebali uvoditi u škole jer je to dodatan stres za učenike, smatra 48,5% čitatelja. Još 2% sudionika ankete neodlučno je oko toga bi li petaši i osmaši trebali pisati nacionalne ispite.