Vukovarski učenik pitao ministra zašto se prije škola obnavlja vodotoranj
Ministar znanosti, obrazovanja i sporta, zajedno je s ekipom NoveTV gostovao u Osnovnoj školi Nikole Andrića u Vukovaru. Učenici ove škole imali su neka zaista zanimljiva pitanja o obnovi škole koja im se godinama obećava do toga koje zanimanje odabrati kada u državi ionako nema posla.
Zastrašujući prizori dočekali su televizijske kamere. Jedna od učenica stoji ispred škole vidno stradale u ratnim razaranjima grada i objašnjava što sve sa školom nije u redu.
– Najveći problem su sprave koje su neispravne i vrlo često se događaju nezgode, kaže učenica pokazujući na sprave za igranje u školskom dvorištu.
Osim toga, brigu im stvara i beton koji je jako neravan i oronuo, a na slici su vidljive i rupe u zidovima. S krovova škole otpada crijep, što svakodnevno ugrožava čak i živote ovih školaraca. Parket školske dvorane jako je neravan, pa se nerijetko dogodi da prilikom nastave učenici poderu odjeću.
Učenicima se već godinama obećava obnova škole
Obnova škole, kažu učenici, obećava im se već godinama, a obećao im je to i ministar Predrag Šustar kojemu baš i nisu povjerovali.
– Ponekad je jako teško to što obećajemo, ali na tome, vjerujte mi radimo i to je naš prioritet, kaže Šustar.
Dodaje i kako je trenutno najvažnija stvar ova škola. Ali jedan je učenik imao vrlo logično i provokativno pitanje za ministra.
– Ako je naša škola prva na redu za obnovu, zašto se onda vodotoranj počeo obnavljati?, zanimalo je ovog školarca.
Ministar je prije no što je odgovorio djelovao iznenađeno i pomalo zbunjeno, ali uspio se snaći.
– Aha. E, da. To su isto tako stvari koje se planiraju. Država ima svoje kao neke razrede. Moj razred se bavi školama, vama, fakultetima, sportom, a netko drugi se bavi nekim drugim stvarima, odgovara Šustar.
Koju školu upisati, kad u državi nema budućnosti ni s jednim zanimanjem
Jedna ga je učenica upitala i koju bi srednju školu oni trebali upisati pošto se mladi masovno iseljavaju jer kod nas nemaju nikakvu budućnost.
– Struka koja je jako popularna je vezana za informatiku i sve što je vezano za informatiku, za kompjutere i cijelu tehnologiju, kaže Šustar.
A budući da se većina ovih učenika izjasnila kako koriste računala i u skladu s ministrovim odgovorom, novinarka ga je upitala zašto informatika nije obavezan predmet i dio novog kurikuluma.
– Informatika je kao zaseban predmet jako korisna, ali informatiku imate i u svakom predmetu. Informatika je nešto što se novom reformom promiče na jedan puno kvalitetniji način. I važno je u učenju da bude i zabavno, a informatika i to omogućuje, pokušao se izvući ministar.
Učenici su se ministru požalili kako ove godine još uvijek nisu bili na izletu te kako bi htjeli posjetiti i druge države. Kažu i kako bi htjeli da udžbenici povijesti sadržavaju više lekcija o Domovinskom ratu, a ministar se složio kako je to vrlo bitno, te izrazio zadovoljstvo znatiželjom učenika.