Za učenike je škola sada kratkotrajna ‘muka’: Cjelodnevna škola bi to mogla promijeniti
Cjelodnevna škola znači opuštenija nastava, više odmora, prostora za rekreaciju, doručak, ručak. čitanje, pisanje zadaća, izvannastavne pa i izvanškolske aktivnosti. Tko bi se tome mogao protiviti? Pitanje je to koje je sebi – i drugima – u posljednjem Redakcija podcastu o cjelodnevnoj školi postavio Duje Kovačević, novinar portala srednja.hr.
Stiže nam cjelodnevna škola. Novi predmeti, obroci, dulji odmori, pisanje zadaće u školi, boravak, za neke i do 17 sati. Iduće četiri godine eksperimentalno u njih 50, a nakon, ako sve bude po planu, u svim osnovnim školama diljem RH. Kritika ne nedostaje. Nastavnici se žale, propituje se satnica, dodatan posao, plaća, ali i sam koncept prema kojem će učenici više vremena no ikad provoditi u školi. O tome su u 12. epizodi Redakcija podcasta diskutirali urednici Marko Matijević i Martina Gelenčir te novinar portala srednja.hr Duje Kovačević.
‘Cjelodnevna škola nije novost’
Cjelodnevna škola nije novost, čak ni u Hrvatskoj, istaknula je odmah na početku Martina, na što se nadovezao Duje s dodatnim objašnjenjem koncepta tog projekta, najvećeg u našem školstvu.
– Zamišljeno je na način ne da učenici imaju 14 novih predmeta i stalnu nastavu, već na način, kako je i vani, da se inkorporiraju razne aktivnosti dok su učenici u školi. Veći odmori, vrijeme za rekreaciju, povećanje satnice za predmete, za što dosad nije bilo prostora, istaknuo je Duje.
@srednja_hr U Europi normalno, a kod nas? Cijeli podcast gdje smo razgovarali o cjelodnevnoj školi pogledajte na linku u opisu profila 👆 #srednjahr #cjelodnevnaskola #hrvatska #škola #podcast ♬ original sound – srednja_hr
Njegov je dojam, dodao je, da je ideja cjelodnevne nastave sasvim ok.
– Od škole koja je sad za učenike kratkotrajna svakodnevna muka jer imaš pet, šest predmeta jedan za drugim i sve se događa u isto vrijeme, se sada može napraviti nešto dugotrajnije, ali opuštenije. U smislu, imamo doručak, veliki odmor za ručak, rekreaciju, čitanje, pisanje zadaće, izvannastavne, čak i izvanškolske aktivnosti. U nekom idealnom svijetu to bi se sve uspjelo posložiti. Ne vidim zašto bi netko bio protiv toga kao ideje, upitao se Duje.
Kako će izgledati cjelodnevna škola?
Za one koji ne znaju što je točno cjelodnevna škola i što će ona obuhvaćati, na samom početku ove epizode Redakcija podcasta sve je pojasnila naša urednica Martina. Kako je istaknula, cjelodnevna škola eksperimentalno kreće već najesen i tako će se provoditi četiri godine. Promjene su velike. Nastavni dan za učenike bit će podijeljen u dva dijela – obvezni i izborni. Obvezni dio trebao je trajati do 15 ili 15:30, nakon čega, u drugom dijelu, slijede izborne izvannastavne i izvanškolske aktivnosti do oko 17 sati. Prema najavama ministra Radovana Fuchsa, nakon brojnih kritika, to se promijenilo pa će obvezni dio cjelodnevne škole ipak trajati do 14 sati.
@srednja_hr Koje sve novosti donosi cjelodnevna škola? Sve što vas zanima u kratkim točkama donosi naša Martina, a cijeli podcast pogledajte na linku u opisu profila 👆 #srednjahr #cjelodnevnaskola #hrvatska #škola #podcast ♬ original sound – srednja_hr
Uvode se i novi predmeti kao što su Praktične vještine i Svijet i ja, Informatika će se zvati Informacijske i digitalne kompetencije te će biti obvezan predmet od 1. do 4. razreda osnovne škole, a Tjelesnu i zdravstvenu kulturu će predavati kineziolozi, a ne učitelji razredne nastave. Učiteljima će biti uvećana osnovna plaća, neki će dobiti i veće dodatke ovisno o tome koliko budu angažirani u izbornim i izvannastavnim aktivnostima cjelodnevne škole.
Cijelu epizodu Redakcija podcasta pogledajte u videu ispod ili slušajte na platformi Spotify.