Zabrinjavajući podaci Hrabrog telefona: Drastično porastao broj poziva o suicidalnosti i samoozljeđivanju
Novi podaci Hrabrog telefona pokazali su kako su tijekom 2022. godine primili sveukupno 4.351 poziv od strane djece, roditelja i drugih odraslih osoba zabrinutih za dobrobit djece, a upiti su se najčešće odnosili na mentalno zdravlje djece i mladih. Što se tiče poziva o zlostavljanju i zanemarivanju djece taj je broj, kažu iz Hrabrog telefona, dosljedan proteklih godina i iznosi od 680 do 720 poziva godišnje. No, posebnu zabrinutost pokazao je porast poziva o suicidalnosti i to za čak 53 posto, ali i broj poziva o samoozljeđivanju i to za 43 posto.
Hrabri telefon objavio je podatke poziva koje su primili tijekom prošle godine. Tako su u 2022. na Hrabrom telefonu za djecu primili ukupno 1.245 poziva, na Hrabrom telefonu za mame i tate 1.617 upita, a putem e-savjetovanja Hrabrog telefona koji uključuje mail i chat zaprimili su 1.489 upita. To je sveukupno 4.351 upit i oni su se najčešće odnosili na mentalno zdravlje djece i mladih.
– No, posebnu zabrinutost dodatno budi što je Hrabri telefon tijekom 2022. godine zaprimio čak 244 upita s temom suicidalnosti. Za usporedbu, tijekom 2021. godine broj upita s temom suicidalnosti iznosio je 159 što je porast od 53 posto. Nadalje, tijekom 2022. godine s temom samoozljeđivanja zaprimili smo 184 upita, dok je tijekom 2021. godine taj broj iznosio 129 što pokazuje da se radi o porastu od 43 posto, priopćili su iz Hrabrog telefona.
Broj poziva za zlostavljanje i zanemarivanje djece ostao isti kao proteklih godina
Kada se radi o temi zlostavljanja i zanemarivanja djece, broj poziva dosljedan je proteklih godina i iznosi između 680 do 720 poziva godišnje.
– Govoreći o vrstama nasilja, također nema značajnih promjena te dominiraju kao razlog poziva emocionalno i fizičko zlostavljanje, vršnjačko nasilje, zanemarivanje, nasilje u obitelji, fizičko kažnjavanje, seksualno zlostavljanje te nasilje u adolescentskim vezama. Izostanak promjena u zastupljenosti nasilja kao razloga pozivanja, ukazuje kako nije postignut značajan napredak po pitanju zaštite djece ili u najmanju ruku, po pitanju osviještenosti društva o cjelini, objasnili su iz Hrabrog telefona.
‘Misija Hrabrog telefona je omogućiti da se čuje dječji glas’
Kako zaštita djece od zlostavljanja i zanemarivanja ne podrazumijeva samo pružanje direktne pomoći i podrške, kažu iz Hrabrog telefona, već i osposobljenost i spremnost odraslih na zaštitu djece u takvim slučajevima, krajem 2022. godine u okviru ‘Dare2See’ pokrenuli su projekt u sklopu kojega su organizirali višednevne edukacije za više od 80 ravnatelja osnovnih škola Grada Zagreba, stručnih suradnika, učitelja osnovnih škola te odgojitelja dječjih vrtića.
– Potvrdilo se kako potreba za opisanim edukacijama postoji, posebice za stjecanjem praktičnih znanja te kako se stručnjaci osjećaju kompetentnije koristiti ih u svojemu radu. Kako bismo uistinu učinili stvaran korak ka zaštiti djece i mladih od nasilja nužno je kontinuirano djelovati na svim društvenim razinama te od najranije dobi. Imajući navedeno na umu, kroz cjelokupno djelovanje Hrabri telefon teži ostvarenju svoje misije – omogućiti da se dječji glas čuje te odgovoriti na potrebu za zaštitom i sigurnošću svakog djeteta osnaživanjem njega i njegove okoline, poručili su iz Hrabrog telefona.
Ako ste žrtva nasilja ili zlostavljanja, bilo obiteljskog, vršnjačkog ili od strane treće osobe možete se javiti i Hrabrom telefonu na 116 111 (za djecu), odnosno na 0800 0800 (za mame i tate). Informacije o postupku prijave možete dobiti na besplatnoj i anonimnoj liniji Nacionalnog pozivnog centra za žrtve kaznenih djela i prekršaja na 116 006 koja je otvorena svaki dan od 0 do 24 sata. Potonja, napomenimo, radi samo s odraslima.
U slučaju da vi ili netko koga znate ima suicidalne misli ili je žrtva cyberbullinga i druge vrste nasilja, možete se obratiti psihološkom centru TESA. Psihološko savjetovanje je dostupno putem telefona za psihološku pomoć na 01 48 28 888 svakog radnog dana od 10 do 22 sata.