MZOS je tek u procesu izrađivanja strategije kako hrvatske srednjoškolce rasteretiti jer mnogi od njih pohađaju škole u kojima se izučava od 15 do 17 predmeta. Zadarska prvatna gimnazija je pretekla MZOS te je još prije tri godine svojim učenicima ponudila eksperimetalni program s 10 predmeta, a razredna odjeljena broje najviše 18 srednjoškolaca. Oni koji pohađaju spomenutu školu mogu birati i druge predmete, ali se isti ne ocjenjuju.
Zadarska privatna gimanzija prije tri godine je napravila ono za što se MZOS tek sprema napraviti, a radi se o smanjenju broja predmeta u srednjim školama. Budući da smo među europskim rekorderima jer naši srednjoškolci slušaju od 15 do 17 predmeta, spomenuta škola je svojim đacima ponudila jedinstven eksperimentalni program s 10 predmeta. Međutim, učenici mogu birati i druge predmete, ali se oni ne ocjenjuju.
Manji broj predmeta, manji razred i individualni pristup
Promjene u školstvu koje su Vladi još uvijek samo cilj u Strategiji obrazovanja, Zadarska privatna gimanzija je realizirala. Ravnatelj Nikica Simić sa svojim suradnicima provodi eksperimentalni program koji obuhvaća zajednički kurikulum te kurikulum za humanistički i prirodoslovni smjer.
U zajedničkom kurikulumu nalaze se tri predmeta ključna za polaganje državne mature – hrvatski i engleski jezik te matematika. Što se tiče odabira smjera, učenici tu odluku donose odmah na početku školske godine, s tim da humanisti slušaju više sati društvenih predmeta, a prirodoslovci logično matematiku, kemiju, fiziku, biologiju i informatiku.
Škola se, osim po manjem broju predmeta, razlikuje od ostalih srednjih škola i prema pristupu učenicima. Dok u državnim školama razredno odjeljenje čini oko 30 učenika, u Zadarskoj privatnoj gimnaziji je u odjeljenju najviše 18 kolega. Budući da ih je znatno manje, olakšan je rad i njima, ali i profesorima.
Nemam nikakvog straha od profesora
Princip rada sličan fakultetskom
– Sve je počelo u vrijeme kada je Andrija Hebrang bio predsjednički kandidat i kada je spomenuo mogućnost promjene hrvatskog školstva koje bi trebalo težiti europskim standardima. On nije postao predsjednik, ali meni je ta ideja ostala u glavi. Poslije smo malo istraživali i gledali iskustva EU zemalja, a nakon što smo shvatili da je u Hrvatskoj eksperimentalni program moguć, napravili smo ga i poslali u Ministarstvo.
Prema tom programu radimo već tri godine, a današnja Vlada pokušava domisliti sličan program koji bio bio kompatibilan europskim programima, izjavio je ravnatelj Simić za Jutarnji list.
Zadarska privatna gimnazija je srednja škola koja bilježi jako malo izostanaka jer se učenici ne boje iznenadnih ispitivanja ili loših ocjena. Profesori se dogovaraju s učenicima kada će odgovarati koje gradivo, ne provode blic ispitivanja, a princip rada je sve sličniji fakultetskom načinu. Također ne postoji univerzalna metoda poučavanja, nego se svakome pristupa na individualan način.