Zagrebački centar, gdje nastavu pohađaju učenici s motoričkim smetnjama, imao je sjajan projekt
ZaVRTi na zeleno. Naziv je to projekta Centra za odgoj i obrazovanje koji je prepoznala i INA-a, a koji je njihovim učenicima, uglavnom djeci s motoričkim smetnjama i kroničnim bolestima, pomogao razviti nove kompetencije i iskustva.
Galerija 9 Fotografija
OtvoriNaime, u utorak, 26. listopada odrađena je prva faza projekta ZaVRTi na zeleno. U dvorištu Centra za odgoj i obrazovanje Dubrava učenici i djelatnici su uz pomoć deset volontera prionuli sadnji autohtonih sadnica drveća, uz stručno vodstvo Roberta Lovreca iz Hortikulture Lovrec.
CENTAR ZA ODGOJ I OBRAZOVANJE U DUBRAVI
Razvijanje novih kompetencija
Na samom početku svojom je radionicom Lovrec poučio prisutne i pokazao im sve pripremne faze sadnje. Tehnika je olakšala kopanje jama, no vrijedne ruke čekao je naporan posao, koji je, unatoč hladnoći, odrađen sa zadovoljstvom i radošću. Zajedničke aktivnosti učenika, nastavnika i stručnih suradnika u procesu planiranja i uređenja dvorišta i vrta omogućuju učenicima razvijanje novih spoznajnih iskustava i kompetencija, a to je jedan od ishoda projekta, koji je ostvaren već u ovoj prvoj fazi.
– Ovim projektom planirali smo od zelenih površina školskog dvorišta stvoriti oazu zelenila, smanjiti ugljikov otisak i vizualno se izolirali, a unutar dvorišnog atrija škole izraditi terapeutski vrt, sa začinskim i ljekovitim biljem, u kojem će učenici u sigurnom okruženju i uz podršku zaposlenika imati mogućnost raditi s biljkama, a to im zbog invaliditeta i korištenja invalidskih kolica do sada nije bilo moguće. Za naše učenike rad u školskom vrtu iznimno je koristan jer na taj način provodit će više vremena na svježem zraku u terapeutskim aktivnostima koje imaju izuzetno snažan i pozitivan učinak na tjelesni, mentalni, duhovni i socijalni razvoj, kažu iz Centra.
Navode i kako će se stjecanjem novih vještina te razvijanjem senzomotornih sposobnosti, kreativnosti i ekološke svijesti, postupno smanjivati negativna emocionalna stanja i nepoželjni oblici ponašanja. Ujedno, kažu iz Centra, jačat će socijalne vještine i osvješćivati važnost vlastite odgovornosti, upornosti, koncentracije te razvijati vještine timskog rada.
Projekt prepoznala INA
– Zahvaljujući INA-i koja je prepoznala naše potencijale i podržala našu zelenu misiju, učenici će, bez obzira na stupanj invaliditeta, biti uključeni u proces izrade vrta i cjelokupni proces sadnje biljaka. Dakle, radit će i opuštati se, a uz pomoć kreativnosti i primjenom znanja koja su dobili u svojim obrazovnim programima, na kraju će savladati i znanja i vještine iz poduzetništva kako bi dobivene proizvode (vrećice lavande, čajeve, začine, sirupe…) donirali ili prodali, navode iz Centra.
Nakon godine dana pridržavanja mjera, distanciranja i učestalog pranja ruku, dodali su, s oduševljenjem su odradili sve faze projekta. Čistili su okoliš i sadnju listopadnog i crnogoričnog drveća, a s posebnim guštom uprljali ruke zemljom te zavrtjeli na zeleno kolo sreće kako bi učinili Centar još ljepšim mjestom za učenje i boravak.