Pretraga

Zagrebački studenti svojim autonomnim vozilom žele konkurirati velikom Googleu

A- A+

Ivan Golubić studira na Tehničkom veleučilištu u Zagrebu, a u slobodno vrijeme razvija inovacije i udrugu preko koje okuplja slične entuzijaste. Počeo je s razvojem autonomnog vozila, a trenutno im je najveći fokus na izradi električnog bicikla. Za sve to su mu potrebna sredstva, jer što ima više novaca to si može priuštiti više opreme, dijelova i projekata. Zato i preko studentskog ugovora radi u jednoj poznatoj firmi na razvoju softvera. Spava četiri sata dnevno, a kako bi si osigurao više vremena počeo je trenirati i metode odmaranja, koje je koristio i legendarni Nikola Tesla.

foto: Ivan Golubić, Karlo Siladi, Ivan Puljko| Anton Mezulić

S razvojem inovacija Ivan Golubić krenuo je još kao učenik, a njegove radove na našem portalu pratimo od početka 2015. godine. Kako bi čitateljima što kvalitetnije prikazali put od ideje do realizacije, svakih par mjeseci provjeravamo što je uspio realizirati, gdje je zapelo i koje su nove želje, planovi i ciljevi.

Zagrebački student odmah je na prvoj godini krenuo vrlo ambiciozno. Počeo je raditi autonomno električno vozilo na solarno punjenje. S prijateljima iz srednje kroz taj je projekt razvio module koji se mogu koristiti i u drugim prijevoznim sredstvima, ali počeo je raditi i na razvoju sustava za autonomnu vožnju, s čime na neki način i konkuriraju velikom Googleu.

Izdvojeni članak

[FOTOGALERIJA] Veliki uspjeh naših FER-ovaca: Srebro na međunarodnoj Elektrijadi

‘Letimo svi skupa. Jedino što mi dan prekratko’

– Nismo uopće stali. Dapače, letimo svi skupa. Jedino što mi dan prekratko traje. Ima toliko toga za napraviti. Morao sam se zaposliti pa da mi to bude izvor financiranja prije nego li se pronađe prva kvalitetna investicija. Uz to moram i na faks. Zbog nedostatka vremena razvoj autonomne vožnje kratko je otišao u drugi plan, ali sada nam je ponovno u fokusu. S time se želimo ugurati u elitno društvo velikih kompanija koje razvijaju samostalna vozila. Mislim da imamo šanse, objasnio nam je Ivan Golubić kako napreduju.

Ističe kako Google ima više resursa pa kompleksnije rješava problem i zato mu se čini da je to možda krivi pristup. Imaju manje resursa i zato autonomnu vožnju žele izvesti na puno jednostavniji način.

– Uvijek se pokazalo da su, pogotovo pri razvoju tehnologije, najjednostavnija rješenja i najbolja, podsjetio je Ivan na to važno pravilo.

Njihovo vozilo mora se prvo naučiti kako doći do odredišta, a nakon što zapamti rutu može se samo vratiti u garažu, a kasnije i doći po svojeg vlasnika te ga odvesti kući.

Osim što se kao i njegove kolege iz Googlea ili Tesla Motorsa bavi razvojem autonomnog vozila, Ivan je trenutno i na trećoj godini Tehničkog veleučilišta u Zagrebu, gdje finalizira završni rad. U njega će ukomponirati kompletan projekt hibridnog bicikla, na kojem s kolegama inovatorima radi od nastupa u Nürnbergu.

– Praktički imam gotov rad, samo ga trebam dokumentirati. Imam kvalitetnu podršku profesora mentora, a zadnjih par mjeseci više se uključio i sam fakultet pa mi pomažu u realizaciji. Ali teško mi je među kolegama pronaći ljude koji znaju raditi, a da su spremni i učiti nove stvari. Osim toga, često se dogodi da se ne drže rokova, istaknuo je Golubić zapravo očekivani problem među studentima i učenicima.

Izdvojeni članak

Genijalni ‘Bežični punjač električnih vozila’ izum je zagrebačkog srednjoškolca

Jedan hibridni bicikl prodali TVZ-u, a tri su otišla na more

S konačnim proizvodom hibridnog bicikla planirali su izaći u rujnu, ali to su ipak odgodili jer žele provesti dodatna testiranja. Posljednjih su mjeseci napravili puno promjena pa nisu stigli sve ispitati.

Međutim, iako još nisu službeno krenuli s prodajom, isporučili su već četiri bicikla. Jedan je uzeo TVZ i na fakultetu će se koristiti za edukaciju. Ostala tri je uzeo jedan turistički djelatnik. On iznajmljuje apartmane pa je svojim gostima odlučio osigurati prijevozna sredstva. Kaže nam Golubić da njihovi korisnici nemaju nikakvih zamjerki.

– Te smo poslove odradili preko udruge i super nam je što ne smijemo izvući profit već sve moramo uložiti u daljnji razvoj. Kupili smo brdo opreme koju ćemo koristiti i kada pokrenemo startup. Tako da nam je super došlo što smo uspjeli prodati par komada prije izlaska na tržište, objašnjava Golubić te dodaje kako svoj sustav za hibridnu vožnju mogu ugraditi i na obične bicikle.

S projektima redovito osvajaju nagrade na sajmovima inovacija

Osim zbog reprezentativnijeg nastupa na sajmovima, Udrugu Innovus osnovali su kako bi okupili mlade entuzijaste koji žele naučiti kako razvijati svoje ideje. Sa svojim projektima redovito nastupaju na sajmovima inovacija, s kojih se uvijek vraćaju sa zanimljivim novostima. Nakon zlata na prošlogodišnjem zagrebačkom međunarodnom sajmu ARCA, osigurali su nastup u Nürnberg, gdje su se upoznali s potencijalnim suradnikom iz Njemačke.

Mladi Ivan Golubić otkrio nam je kako su na Cro Eco Energy Expou u Varaždinu sa svojim nastupom zainteresirali jednog hrvatskog dizajnera u auto moto industriji, a prepoznao ih je i kolega iz Slovenije, koji u susjedstvu vodi tvrtku za zaštitu intelektualnog vlasništva.

Ističe kako je cijela priča postala ozbiljan biznis. Suradnja u Njemačkoj trenutno je malo u zastoju, jer oni provode restrukturiranje tvrtke. Na Cro Eco Energy Expo-u u Varaždinu s jednim su hrvatskim dizajnerom dogovorili  realizaciju prijevoznog sredstva koje je osmislio, a uskoro će na tržište i njihov hibridni bicikl. Osim toga, otkrili su nam kako uskoro idu i u Italiju, gdje će za jednu veliku firmu razvijati proizvod i to kompletno od nule. Sljedeći mjesec putuju kod susjeda dogovoriti posljednje detalje.

Sramežljivi zagrebački studenti na Cro Eco Energy Expou u Varaždinu

Početkom sljedeće godine pokreću startup

– Oni su razmišljali o izradi prototipa, ali s obzirom na to kako smo im mi ponudili stvarno nešto što se teško može po toj cijeni naći na tržištu, zainteresirali su se da im odmah napravimo 50, 100, 200 električnih vozila. Jako nas veseli ta priča, samo je problem što će nam trebati stvarno jako puno ljudi. Ali opet to nam je veliki početak na osnovu kojeg mi možemo dobiti poticaj od države, Europe i tako dalje. Zato početkom sljedeće godine krećemo sa startupom, a zaposlit ćemo barem desetak ljudi, rekao nam je Golubić.

Izdvojeni članak

Hrvatski studenti za razvoj svoje inovacije dogovorili suradnju s bolnicom u Klaićevoj

Ovu ‘ekipu studenata iz budućnosti’ trenutno čine FER-ovac Karlo SiladiIvan Puljko s TVZ-a, srednjoškolac iz Požege Zlatko Dražić, Luka Beban, novi član zadužen za biznis, pregovore i slične situacije, te Alan Šimić koji razvija mehaniku, ali i vlastite projekte unutar Udruge Innovus.

Još uvijek nisu privukli milijunske investicije, ali projekti sa suradnicima iz Hrvatske, Italije i Njemačke trenutno su im i privlačniji. Sve strane bit će zadovoljne zbog uzajamne koristi, a kroz suradnje se neće morati odricati udjela u budućoj tvrtki, što investitori često i traže. Upravo je to problem oko kojeg nam se najčešće žale mladi poduzetnici. Nije im problem niti dati udio, ali smatraju kako se od njih uglavnom traži previše za premalo novaca.

Lakše im je u inozemstvu, ali posao su uspjeli dogovoriti i u Hrvatskoj

– Mi ćemo za njih nešto razviti pa će nam on napraviti protuuslugu ili nam platiti za posao koji smo napravili. Tako da nam je to možda čak i bolje od investitora. Osim toga, na Cro Eco Energy EXPO-u u Varaždinu nas je prepoznao jedan Slovenac, koji vodi tvrtku za zaštitu intelektualnog vlasništva, a uz to surađuje i s poslovnim anđelima u Sloveniji, kaže nam student TVZ-a.

Anđeli iz Slovenije zainteresirali su se jer zagrebački studenti u svojim projektima spajaju mladost, kreativnost, budućnost, znanje i nove tehnologije.

– Lakše nam je zainteresirati strance, ali naš modul poslali smo na ispitivanje i u jednu hrvatsku inovativnu tvrtku. Oni će u vozila koja razvijaju ugrađivati naša rješenja, a za uzvrat će razvijati mehaniku na našim biciklima. Imamo dosta slična razmišljanja i viziju. Jednima i drugima je cilj pokrenuti proizvodnju inovativnih uređaja u Hrvatskoj i vjerujemo da se to može unatoč svim problemima, objasnio je Golubić što je glavna poveznica u ovoj poslovnoj suradnji.

Za kraj je još jednom pozvao sve zainteresirane koji žele sudjelovati u pokretanju startupa, poboljšati bicikl, razvijati autonomnu vožnju ili pak realizirati ideje njihovih suradnika. Kontakt možete pronaći na web stranici autonomnog vozila Mobile Vehicle Technology ili hibridnog bicikla G-runnera.

Udruga Innovus u Bjelovaru| foto: Udruga Innovus