Zagrebačko psihološko društvo zgrozila izjava ministra Fuchsa: Tražimo pojašnjenje
Ministar Radovan Fuchs prije dva dana je izjavio kako ‘ne možemo u svaku školu staviti po jednog psihologa’, jer ‘to ne bi bilo u redu’. Iz Zagrebačkog psihološkog društva kažu kako su zgroženi tom izjavom ministra Fuchsa te traže pojašnjenje.
– Ne možemo u svaku školu staviti psihologa. To ne bi bilo baš u redu, kazao je ministar Radovan Fuchs u srijedu, nakon što su predstavljeni rezultati istraživanja koje pokazuje kako je pandemija ostavila izuzetno negativan utjecaj na psihološko zdravlje učenika. Naveo je tada i kako ministarstvo posjeduje nekoliko psiholoških timova, ali i napomenuo kako “u školama ne možemo liječiti djecu, ali možemo prepoznati problem”.
Ministrove izjave sada je komentiralo i Zagrebačko psihološko društvo, iz kojeg kažu kako su zgroženi iz nekoliko razloga.
– Iako je otvaranje škola i koliko toliko normalnog školskog života (naime, ne zaboravimo najave da su mjere i dalje na snazi) svakako povoljno za dječju dobrobit i mentalno zdravlje, puko odvijanje svakodnevnog života neće i ne može izbrisati posljedice koje je ostavilo proteklih godinu i pol. Može samo spriječiti nastajanje novih, kažu iz društva.
Traže pojašnjenje
Napominju kako je ono što pomaže u oporavku djece i mladih upravo stručna pomoć i podrška.
– Izrazito je zabrinjavajuće čuti kako nadležni ministar očito nije upućen u ulogu psihologa u sustavu kojim upravlja, a koja je vidljiva iz sistematizacije radnih mjesta psihologa u školama, kao i Standarde rada psihologa u osnovnim i srednjim školama. Naime, opis posla školskog psihologa uključuje prepoznavanje emocionalnih poteškoća kod djece i pomoć u njihovom prevladavanju, ističu.
Posebno ih je ipak zasmetao detalj da psiholog nije potreban.
– Reći da neće svaka škola imati psihologa jer to „ne bi bilo u redu“ pokazuje koliku važnost mentalnom zdravlju djece pridaje ovaj ministar pa posljedično i ova Vlada te time ocrtava nisku razinu zainteresiranosti za ovu temu gdje se čak i ne trudi obrazložiti odluku koja je protivna svemu onome na što struka kao i praksa o kojoj govore učitelji i nastavnici, a onda i ovo istraživanje, kontinuirano upozorava – djeca i mladi u Hrvatskoj nisu dobro. Što znači „ne bi bilo u redu“?, zapitali su se iz Zagrebačkog psihološkog društva te pozvali ministra da im to objasni.
‘Neka se informira što rade školski psiholozi’
Navode i kako tisuće djece i mladih “koji trenutno žive u neizvjesnosti oko toga kako će pohađati nastavu za 10 dana i brinu o tome kako će biti kada opet sjednu u školske klupe, kako će ako opet bude svako malo online nastava, kako će s rupama u znanju, kako će… sada dobivaju poruku da su to njihove brige, da se sami pobrinu za sebe (jer neće njih nitko u školi „liječiti“) i da su odraslima koji vode ovu zemlju nebitni”
– Za kraj, tužno je, obeshrabrujuće i duboko zabrinjavajuće, pogotovo u kontekstu kontinuiranih upozorenja stručnjaka mentalnog zdravlja o stanju djece i mladih u Hrvatskoj, vidjeti kako netko tko ima moć upravljanja sustavom obrazovanja olako shvaća mentalno zdravlje djece i mladih i kako se loptica odgovornosti prebacuje s jednog ministarstva na drugo, poručuju iz ZPD-a.
Od ministra očekuju da se “barem za buduće javne istupe informira o tome što podrazumijeva radno mjesto školskog psihologa_inje”.
– Nakon toga će mu možda i potreba za njihovim zapošljavanjem u školama biti jasnija. Očekujemo od ove Vlade da jasno riječju i djelom pokaže da je mentalno zdravlje djece i mladih u ovoj zemlji važno, zaključuju psiholozi.