Pretraga

Zapadnjačke navike koje su na mala vrata ušle među Hrvate

A- A+

Utjecaj zapadnih zemalja svakim danom je sve vidljiviji na manje razvijenim zemljama pa tako i u novopečenoj članici Europske unije. Naime, Hrvatska teži ka tome da bude sve ravnopravnija Zapadu, bilo u ekonomskom ili političkom pogledu, kao i po mentalitetu stanovništva. Još uvijek cijenimo neke vrijednosti koje su se u razvijenim zemljama izgubile, poput prijatelja ili obitelji, no u posljednjih nekoliko godina su vidljive promjene kojih najčešće nismo ni svjesni.

Da bi se promijenio mentalitet jednog naroda, potreban je dugi niz godina, no utjecaj zapadnih zemalja svakim danom je sve jači što se odrazilo i na Hrvate. Dok je primjerice u SAD-u s vremenom utihnula socijalna povezanost te su međuljudski odnosi izjednačeni s koristoljubljem, građani Lijepe naše još uvijek nisu zaboravili na njegovanje prijateljstva, kolegijalnost ili obiteljsku ljubav. Međutim, u posljednjih nekoliko godina mentalitet Hrvata se mijenja, a da toga i nismo svjesni. Pogledajte koje su se to stvari promijenile u svakodnevnom životu koje su jasan pokazatelj ‘zapadizacije’ na našem teritoriju.

Izdvojeni članak

Poplava engleskih riječi u hrvatskom jeziku

Sve češća upotreba anglizama

Jeste li primjetili kako u većim sredinama sve više mladi, ali i starija populacija, upotrebljava anglizme? Slušajući ljude u tramvajima, po kafićima ili nekom trećem mjestu vjerojatno ste uočili kako pojedinci koriste više engleski, od maternjeg jezika. Uzrečice poput ‘by the way’ do ‘o my god’ zakotrljale su lavinu anglizama koji su se uvukli u svakodnevni razgovor. Analizirajući objave na društvenim mrežama kao i slanje poruka, shvatit ćete kako bi nekome iz manje sredine tko ne barata engleskim jezikom iste bile potpuno neshvatljive. Više nisi kul i urban ako bar svako petu riječe ne izgovoriš na spomenutom zapadnogermanskom jeziku.

Konzumerizam i promjena potrošačkog mentaliteta

Konzumerizam nije zaobišao ni granice naše države. Više ne kupujemo iz potrebe, nego iz navike ili pak zbog sve većeg utjecaja marketinških poruka. Dok se prije odlazilo u kupovinu po namirnice koje su nužne za život, danas je šoping postao vrsta razbibrige i opuštanja. Iz dana u dan niču novi trgovački centri koji su prepuni posjetitelja i potencijalnih kupaca, a ljudi kupuju nove proizvode i prije nego što potroše stare.

Izdvojeni članak

Fotogalerija: Urnebesni prijevodi s kineskog na engleski jezik

Odraz financijske mogućnosti blijedi

U današnej vrijeme rijetko tko svojim načinom života odaje svoje financijske mogućnosti. Više iPhone nije luksuz koji uživaju financijski potkovani Hrvati, nego se spomenuti pametni telefon nalazi u rukama djece, mladih i odraslih neovisno o novčanoj situaciji u kojoj se nalaze. Sve je više ljudi koji će rado i posuditi novac da bi sebi priuštili neku od tehnološkoh spravica, a plaćanje na rate se svelo na podrazumljivost.

Zahlađenje odnosa

Kao što smo već naveli, još uvijek njegujemo međuljudske odnose u većoj mjeri od zapadnih zemalja, no i na tom području pokazujemo lagani ‘pomak’. Studenti i učenici se međusobno gledaju kao konkurencija, svi imaju dovoljno svojih briga da bi se zamarali tuđima, a polako se gubi i poštivanje prema starijima. Sram je nešto što bi uskoro moglo postati mit, a mladi sve više idola pronalaze u reality emisijama.