Ukoliko pozornije pogledate reklame primijetit ćete kako su u onima za čokoladu i salate obično zvijezde žene, dok meso i pikantnau i ukusnu hranu reklamiraju muškarci. Percepcija je stoga da ljepši spol živi na salati i čokoladi, dok muškarci svoje tanjure pune mesom.
U reklamama je čokolada brendirana kao grešna poslastica za žene koje je konzumiraju jer joj ne mogu odoljeti. Kada muškarci reklamiraju hranu, obično se nalaze ispred roštilja ili mesnih proizvoda. Uživaju li žene zbilja u čokoladi više nego muškarci? Odgovor je pomalo kompliciran, piše Mail Online.
Žudnja za čokoladom kod žena ima kulturološku pozadinu
Istraživanja su pokazala kako mnogo više žena žudi za čokoladom nego što to čine muškarci, a najčešće se to događa u vrijeme menstruacije. PMS i čokolada usko su vezani, pa stručnjaci stoga postavljaju pitanje ima li želja za slatkim kod žena biološku pozadinu te nedostaje li ženama određenih nutrijenata za vrijeme ‘onih dana’ zbog čega žude za čokoladom. Ipak, istraživanje je otkrilo kako je ta pretpostavka pogrešna.
Zbog čega onda žene toliko žele tu poslasticu? Profesorica kliničke psihologija Julia Hormes kaže kako se za to može kriviti utjecaj kulture. Reklame zapravo sve govore – čokolada je brendirana kao sredstvo kojim se žene bore protiv negativnih emocija.
Nema biološkog dokaza da muškarci trebaju meso više nego žene
– Radi se o ‘udovoljavanju’ jer je riječ o iznimci, a ne pravilu. Žene na dijeti i one koje se slažu s određenim idealima ljepote po tome bi trebali konzumirati čokoladu samo onda kada je zaista ‘trebaju’, objasnila je Hormes. Čini se kako je konfliktna veza između žene i čokolade kulturalno proizvedena.
Kada se radi o muškarcima i mesu, ne postoji biološki dokaz da muškarci trebaju više mesa nego žene. Radi se zapravo o tome da je meso uobičajeno povezano s muškosti. Ova percepcija razvila se iz povijesti i evolucije – muškarci su bili lovci, a žene sakupljačice. Ipak, nije da su skupljale čokoladice iz zemlje.