Pretraga

Zavirite u Brlog i okusite Plavušu, prvo zadružno hrvatsko pivo

A- A+

Ako volite more i ako volite pivo, ovo je priča za vas. Radi se o pivu koje dolazi iz Zadra, a proizvode ga žene. No, one nisu same u toj priči, likova je naime četrnaest i brinu se o tome da se zadarsko craft pivo pije diljem Lijepe Naše, a zadrugarsku radost im je omogućilo grupno financiranje.

Facebook

Crowdfunding kampanju za proizvodnju craft piva u Hrvatskoj pokrenule su na Indiegogo platformi dvije Zadranke, Ana Teskera i Maja Šepetavec. Djevojke su u projekt uključile i zainteresirane prijatelje i nastao je zadružni projekt, koji se pretvorio u pivovaru Brlog. U prvih nekoliko dana kampanje prikupio se traženi iznos, a ostatak novca uložen je u opremanje pivovare i nabavu.

Izdvojeni članak

Studentica FER-a pokrenula kampanju za financiranje maturalca učenicima

Vinska cesta dovela do piva

Da proizvodnja craft piva nije samo kratkoročni hir, pokazuje i činjenica da je proizvodnja alkohola obiteljski posao, no radi se o vinu, a u cijelom je procesu i fakultet odigrao važnu ulogu. 

– Ja sam se u obiteljskoj vinariji još od 2008. godine bavila proizvodnjom vina. Studirala sam prehrambenu tehnologiju u Splitu i Ljubljani i odmah se uvukla u enologiju, a kako sam svestrana i volim uradi sam stil života, bilo je logično da ću s Majom, koja isto tako funkcionira, imati zajedničke ciljeve i želje… Odmah smo se uhvatile kuhanja piva kod kuće, a zajedno smo radile i u proizvodnji pekmeza i izvrsno se slažemo u pogonu i dobro se nadopunjavamo raznim vještinama, prisjeća se početaka Ana Teskera, jedna od osnivačica Brloga. 

Ponovno je obitelj bila ta koja je pomogla i u formiranju zadruge, jer je djevojkama naglasila važnost i snagu zajedništva. Majini i Anini roditelji su se, između ostalog, bavili i zadrugama, što je djevojke potaknulo da primijene takav model na svoju ideju. 

Izdvojeni članak

Mlade entuzijastice pokrenule kampanju za očuvanje hrvatskih horor priča

– Nama se posebno svidjela ideja o inkluzivnosti – svi naši prijatelji koji nam ionako žele dobro u životu i koji ionako vole pivo i koji su ionako dobri ljudi – sada imaju priliku i aktivno sudjelovati u stvaranju nečeg dobrog, finog i korisnog! Pomogli nam idejama, radom, sredstvima.. Zajedno smo jači i zajedno smo sposobni za sve, komentira Ana. 

U zadruzi je ukupno 14 članova, najraznovrsnijih mogućih vještina, što je velika prednost u poslu. 

– Plus – same nismo imale ništa više od bicikla i hrpe naizgled beskorisnog znanja i iskustva. Ovako, svoje znanje i iskustvo pretvorili smo u konkretan proizvod, u pokret možda i materijalizirali smo ideju o poslu kojeg volimo i o društvenog korisnom i aktivnom radu, dodaje Ana.

Iako nisu svi su članovi zadruge direktno uključeni u proizvodnju i prodaju, svi sudjeluju u donošenju odluka i tu su jedni za druge kada treba pomoći. 

– Obzirom da sam ja upraviteljica, pokušavam držati kontrolu nad administracijom, a Maja više vremena provodi kuhajući pivo. Iako, obje podjednako sudjelujemo u svim segmentima proizvodnje i prodaje. Recimo, imamo problem obavljati sve ovo bez auta, i tu su zadrugari neprocjenjivi, osim što se posuđujemo i snalazimo razno, zajedno ćemo i prikupiti novac za kupnju službenog auta. Isto funkcionira i za druge stvari – zajedno skupimo ideje, zajedno skupimo sredstva, zajedno nešto napravimo… crowdfunding, idea-funding, skill-funding… Sve što treba kao zadruga, a ne bismo bili kao samostalne jedinice. Način razmišljanje unutar zadruge je jednostavno inkluzivniji i ljudi su više uključeni. Bez obzira na to koliko je tko financijski doprinio, uvijek ima jednako pravo glasa kod odlučivanja. Jedan član jedan glas, naglašava Ana.

Facebook

Izdvojeni članak

Mladi hrvatski robotičari preko platforme Indiegogo u prvih sedam sati skupili više od 5.500 dolara

U svega nekoliko dana prikupili sredstva

Iako su se našle u, naizgled, muškoj branši, na prepreke su već zaboravile, a u sjećanju su im samo pozitivne stvari, poput susretljivosti kolega pivara i volje da im pomognu. 

– Ponekad je malo čudno nastupati s takvim projektom, pa te gledaju svi u šoku, ali eto, okrenule smo taj šok u svoju korist čini mi se.., komentira Ana. 

Prednosti zajedništva spoznale su vrlo brzo, jer je jedan od članova zadruge je sudjelovalo u crowdfunding kampanji prije, pa ih je motivirao da se prijave na Crowdfunding academy Zagreb, što je bio i prvi korak prema realizaciji planova. 

– Kampanja je trajala 40 dana, ali u prvih nekoliko dana prikupili smo traženi iznos – 8 tisuća američkih dolara. Ostatak vremena koristili smo za promociju i prikupilo je još novaca, ukupno oko 80 tisuća kuna. Prava je priča kako smo ustvari samo s tim sredstvima i promidžbom kroz crowdfunding kampanju zaista pokrenuli zadrugu i uspostavili proizvodnju, smatra Ana. 

Iako se čini da model grupnog financiranja još uvijek nije prepoznat i da se rijetko koristi u Hrvatskoj, projekt je naišao na veliku podršku. 

Izdvojeni članak

Studenti VERNa na Kickstarteru skupili novac i pokrenuli stratešku kartašku igru

– Bilo je stranih uplata, čak i značajnih, ali ipak su domaći ljudi ovo najviše prepoznali. Moram reći da su svi jako dobro reagirali, dio njih je bio iznenađen projektom, većina je jednostavno željela podržati start-up, a neki treći su htjeli novo craft pivo. Svi su dobili ponešto i trenutno završavamo s dostavom svih perkova. Suma sumarum – projekt bio uspješan, pivovara pokrenuta, nagrade isporučene… Zadovoljni smo kako je sve prošlo, ma i više od tog. Presretni smo i nabrijani da guramo dalje i dalje, dodaje Ana. 

Pola godine nakon prikupljanja sredstava u kampanji za grupno financiranje, pivo se proizvodi i to punom parom. Od izlaska na tržište krajem kolovoza, uspješno se prodaje i vrlo je traženo. 

– Pivo je traženo sve više i više te ne možemo dovoljno proizvesti. Međutim, uhodale smo se dosta brzo i sada radimo duplo efikasnije nego prvih dana, a kroz koji mjesec stiže nam i pojačanje – novi fermentor kojim podižemo kapacitet proizvodnje, komentira Ana. 

Projekt je uspješno prošao prvu fazu, proizvodnja se uhodala, prodaja se povećava proporcionalno potražnji, a zadrugari ne planiraju ostati na prvom pivu – Plavuši. 

– Iako se ne vidimo kao neka multinacionalna kompanija, vidimo se kao značajna mala pivovara s utjecajem na društvo u kojem živimo. Želimo i dalje proizvoditi piva, raznih vrsta, uvoditi novitete u tehnologiju, ali i u poslovni model. Planiramo pilotirati određeni poslovni model kao zadruga, koji se nadamo onda uspješno prezentirati i drugim zadrugama. Cilj je
zaposliti oko pet, šest zadrugarki tijekom pet godina poslovanja, a poslije toga – imamo i novih ideja, o-tom-po-tom, kaže Ana. 

Ideja kažu, imaju previše, a zasada premalo vremena. No, volju nisu izgubili, model grupnog financiranje im se pokazao uspješnim, a sada imaju još bolju podlogu za uspjeh – iskustvo.